L-ai văzut vreodată pe Marcello râzînd? Oamenii prea serioși nu sunt niciodată serioși. Așa-l descrie profesorul de filosofie pe unul dintre cei mai buni studenți pe care i-a avut.
Marcello era un om normal până la 13 ani, când ucide din greșeală un homesexual care-i făcea avansuri. Peste câțiva ani îl vedem pregătindu-se de căsătorie cu o fată pe care o crede prostuță dar senzuală. Ea îi cere să meargă la spovedanie înainte de cununie, pentru a intra în rândul lumii.
Chiar dacă pare ateu, Marcello vorbește cu preotul și-i spune că nu simte nicio remușcare pentru toate răutățile pe care le-a făcut. Cine este vinovat pentru această împietrire sufletească: omuciderea, ca prim eveniment cu greutate din viața tânărului sau așa e natura omului? Teoretic ar trebui să se întâmple ceva radical, pentru a deraia de la… citeşte
un portret adevărata a unui om care vrea să supraviețuiască cu orice preț, "conformist" spune povestea unui om italian în timpul lui,, Mussolini ,, care lucrează în serviciile de informații.
O capodopera vizuală care surprinde estetica arhitectonică fascistă în câteva cadre grandioase.
Un studiu psihologic al unui traumatizat sexual in copilărie cu o familie dezorganizată cu tulburari mentale-tatal-si dependenta de morfina-mama. Reprimarea emoțiilor, conformitatea si oportunitatea comportamentului si atitudinilor lui Marcelo in timpul Italiei fasciste si imediat dupa. Interactia dintre privirile lui Marcelo si Ana in pădure in timpul asasinării prof Quadri e grăitoare si e chintesenta filmului. De văzut obligatoriu.
O capodopera vizuală care surprinde estetica arhitectonică fascistă în câteva cadre grandioase.
Un studiu psihologic al unui traumatizat sexual in copilărie cu o familie dezorganizată cu tulburari mentale-tatal-si dependenta de morfina-mama. Reprimarea emoțiilor, conformitatea si oportunitatea comportamentului si atitudinilor lui Marcelo in timpul Italiei fasciste si imediat dupa. Interactia dintre privirile lui Marcelo si Ana in pădure in timpul asasinării prof Quadri e grăitoare si e chintesenta filmului. De văzut obligatoriu.
Un estetism magic, în acest film realizat după romanul lui Alberto Moravia, care și-a propus „analiza fascismului ca boală a burgheziei ”. Imaginea semnată de Storaro fascinează și creează un pictural adesea renascentist.
Poate nu e cel mai bun film al lui Bertolucci dar merita o vizionare.Trintignant era foarte bun in tinerete si joaca perfect rolul celui care face pactul cu diavolul ca sa intre in randul oamenilor normali.
Sunt cateva scene interesante , cum ar fi dansul celor doua femei sau flashbackurile care aduc in discutie o copilarie tulburata de un agresor sexualRamane totul in ceata.
1
3
Spune-ţi părerea despre
Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Marcello era un om normal până la 13 ani, când ucide din greșeală un homesexual care-i făcea avansuri. Peste câțiva ani îl vedem pregătindu-se de căsătorie cu o fată pe care o crede prostuță dar senzuală. Ea îi cere să meargă la spovedanie înainte de cununie, pentru a intra în rândul lumii.
Chiar dacă pare ateu, Marcello vorbește cu preotul și-i spune că nu simte nicio remușcare pentru toate răutățile pe care le-a făcut. Cine este vinovat pentru această împietrire sufletească: omuciderea, ca prim eveniment cu greutate din viața tânărului sau așa e natura omului? Teoretic ar trebui să se întâmple ceva radical, pentru a deraia de la… citeşte
"Umbre a realității"/ ascund în fascism/ o normalitate falsă.
Un studiu psihologic al unui traumatizat sexual in copilărie cu o familie dezorganizată cu tulburari mentale-tatal-si dependenta de morfina-mama. Reprimarea emoțiilor, conformitatea si oportunitatea comportamentului si atitudinilor lui Marcelo in timpul Italiei fasciste si imediat dupa. Interactia dintre privirile lui Marcelo si Ana in pădure in timpul asasinării prof Quadri e grăitoare si e chintesenta filmului. De văzut obligatoriu.
Un studiu psihologic al unui traumatizat sexual in copilărie cu o familie dezorganizată cu tulburari mentale-tatal-si dependenta de morfina-mama. Reprimarea emoțiilor, conformitatea si oportunitatea comportamentului si atitudinilor lui Marcelo in timpul Italiei fasciste si imediat dupa. Interactia dintre privirile lui Marcelo si Ana in pădure in timpul asasinării prof Quadri e grăitoare si e chintesenta filmului. De văzut obligatoriu.
Estetism
Sunt cateva scene interesante , cum ar fi dansul celor doua femei sau flashbackurile care aduc in discutie o copilarie tulburata de un agresor sexualRamane totul in ceata.