Articole Home

(2008)

Acasă

Despre producție

Regizorul despre film:

HOME a luat naștere într-o mașină, în timp ce priveam pe marginea autostradei: case la numai câțiva metri de trotuar, oameni în curțile lor, mese de plastic la câțiva metri de țevile de eșapament și alte case abandonate cu geamurile bătute în cuie. Case ca niște povești ce treceau în zbor de geamul mașinii. Accentuat de mișcarea continuă și fluxul de mașini și camioane pe autostradă, HOME este imaginea opusă a unui film de drumeție, negarea sa într-un fel. Există mișcare în HOME, dar nu prea există călătorie. HOME este un fel de expediție fără deplasare. Este o călătorie interioară, una celebrală. De-abia la sfârșit poate începe filmul de drumeție...

HOME spune povestea unei familii care s-a retras de lume pentru a-și menține modelul de familie fericită. O atmosferă jovială domnește în inima familiei, chiar dacă au adoptat o viață bine-trăită departe de restul lumii. Sentimentul de izolare va deveni din ce în ce mai evident odată cu funcționarea autostrăzii, care este catalizatorul unei situații deja existente. Deschiderea autostrăzii-metaforă pentru lumea care ajunge în fața casei lor (o lume care este gălăgioasă, periculoasă, poluată, murdară, plină de griji, vampirică, amenințătoare...)-se comportă ca un fel de lupă în inima familiei și dezvăluie disfuncțiile sale și problemele interioare. Viața devine încet-încet de nesuportat pentru familie și în ciuda eforturilor fiecărui membru, la bine și la rău, de a prelua situația în propriile mâini. Între ei, există un fel de înțelegere tacită în încăpățânarea de a dori să rămână în acea casă, o dorință aproape inconștientă de a păstra căminul ideal, de a păstra modelul unei familii armonioase... Această retragere a familiei și fuziunea în creștere rezultă în momente ciudate de fericire, datorită căreia familia găsește puterea de a confrunta lumea ostilă care este autostrada. Dar din cauza încăpățânării lor, nu se va mai ști dacă autostrada sau familia reprezintă cel mai mare pericol...

Povestea merge mână în mână cu decorul și situația. Vor rămâne acolo la marginea autostrăzii cu orice preț. Autostrada nu este doar un decor ci un întreg personaj, ca un element care este intrinsec și intim legat de povestea familiei.

O fabulă contemporană despre familie

Dorința arzătoare de a rămâne în continuare în acea casă cu orice preț, zi de zi, devine un adevărat pericol pentru toți membrii familiei. Această situație la cea mai ostilă margine a autostrăzii nu este trăită ca o problemă de către familie. În schimb, este tratat ca un fapt, și pentru a trata faptele, familia răspunde cu fapte. Astfel spectatorul ajunge să se confunte cu ceva ineluctabil în această dorință de adaptare. Pentru a menține unitatea și coeziunea familiei, fiecare personaj își păstrează suferință secretă, intrând cât mai adânc în zone tulbure, scufundându-se în nebunia proprie. Această familie, care a fost creată în mod inconștient în jurul fragilității mamei, Marthe, a găsit un echilibru în această locație unică. Cu deschiderea apropiată a autostrăzii, Marthe neagă situația și refuză să plece. Nu este capabilă să se dezlipească de acest loc. Michel, tatăl, o sprijină cu iubire, loialitate și fidelitate chiar și când îi lipsește buna-judecată și mai mult... Cu fiecare gest, fiecare acțiune și toată puterea sa, Michel susține și dovedește că este posibil să rămână și să trăiască acolo. Lipsa de logică a lui Michel ia naștere din abilitatea de a se adapta oriunde fără a ceda nervos...Cu cât Marthe va renunța mai mult cu atât Michel va fi mai proactiv și va lua decizii, dar niciodată cele bune. Ajunge să folosească cărămizi în loc de cuvinte...

Sinopsis
jinglebells