Articole Hail, Caesar!
(2016)Ave, Cezar!
Note de producţieDespre producție Comedia are loc la începutul anilor 1950, o perioadă în care fațada fermecătoare a industriei filmului începea să se crape. Studiourile majore erau forțate să renunțe la sălile de cinema și se confruntau cu un nou rival: televiziunea. Erau și afectați de schimbările aduse în peisajul politic și social din urma celui de-al Doilea Război Mondial. Hollywood a răspuns la aceste amenințări oferind audiențelor filme mari și grandioase: povești Biblice cu distribuție de ordinul miilor, musicaluri Tehnicolor și spectacolele acvatice ale lui Busby Berkeley dar și un număr de filme Western și drame sofisticate. De-a lungul comediei, Mannix pare adesea copleșit de scandalurile pe care trebuie să le strivească zilnic, dar conform spuselor lui Brolin, acest reparator înflorește sub stres. „Unor oameni le place stresul; se hrănesc cu el. Le place ideea de a rezolva probleme, și nu poți rezolva o problemă dacă nu ai o problemă. Deci cauți constant ceva de rezolvat. Asta este industria filmului pe scurt. Ai o tonă de oameni care caută stresul. Ironia este că se plâng despre asta, dar nu ar ști să trăiască fără stres. Acesta este Eddie Mannix.” Unul din partenerii lui Mannix este editorul studiourilor Capitol, C.C. Calhoun, interpretată de actrița premiată cu Oscar Frances McDormand, care este foarte strictă, ne asigură ea, permite accesul la Maviola numai pe bază de invitație. „Actorii nu au niciodată voie în camera de editare,” spune McDormand. Cel mai de încredere editor din sistemul Capitol, C.C., poate fi găsită în spatele unor ochelari groși și al unui strat și mai gros de fum de țigară. Cunoscută pentru faptul că lucrează încontinuu, e pregătită să îl ajute pe Eddie cu ce merge bine (și mai adesea ce nu merge bine) în producția unui film. O altă piesă crucială a distribuției este Clooney care, în Ave, Cezar!, adaugă capodoperei de a juca ceea ce el numește „idioți” în filmele fraților Coen, ceea ce a mai făcut de trei ori - în O Brother, Where Art Thou?, Intolerable Cruelty și Burn After Reading. Dar personajul lui Baird Whitlock, spune el, „este poate cel mai prost personaj pe care l-am jucat pentru ei. E doar un star de cinema neștiutor, care bineînțeles că nu ar exista în viața reală, nu-i așa?” râde el. S-a întâmplat foarte rar ca Mannix să fie nevoit să lucreze atât de mult peste program cu talentul așa cum trebuie să o facă cu Baird; chefurile și escapadele lui sunt neegalate. Când Baird este răpit și ținut pentru răscumpărare de un grup misterios cunoscut ca Viitorul, totul e pe cale să se ducă pe apa sâmbetei. În mijlocul dispariției, o altă problemă pe care Mannix trebuie să o rezolve este DeeAnna Moran, jucată de Johansson, care a jucat în drama fraților Coen The Man Who Wasn’t There la vârsta de 15 ani. „DeeAnna este o profesionistă, dar din cauze unui eveniment nefericit în afara platourilor, este constrânsă – la propriu și la figurat – și are nevoie de ajutor,” spune Johansson. „Eddie Mannix are sarcina de a găsi sugestii pentru a menține fațada ei de puritate și inocență.” Oricând Eddie are nevoie de un martor sau o parte terță, apelează la Joe Silverman, care este jucat de Jonah Hill. Probabil cel mai de încredere om de pe planetă, Joe știe foarte bine să-și țină gura. Și când vine vorba de protejarea unui star Capitol, talentele lui Joe vor salva ziua. Precum Baird Whitlock, Burt Gurney, personajul jucat de Channing Tatum, se comportă exact ca un star de cinema. Burt a vrăjit audiențele din întreaga lume. „Burt este un bărbat care cântă și dansează, și trăiește viața unui actor atât pe ecran dar și în afara lui,” spune Tatum. „Este blond, iar sufletul lui trăiește în părul lui lung. Este genul de actor care are o ținută pentru orice – o ținută pentru condus, o ținută pentru cină. Este foarte teatral… foarte exagerat.” Una din dilemele mai complicate din film se concentrează în jurul lui Hobart (Hobie) Doyle, un star cowboy, și regizorul sofisticat Laurence Laurentz. Johansson a fost atrasă de perioada filmului. „Credeam că ar fi distractiv să interpretez un personaj din epca de aur a Hollywood-ului,” spune ea. „Ce actor nu ar vrea? Uită-te la costume, la strălucire, la calitate și la mediul din spatele camerelor. M-au cucerit.” În căutările sale, Gonchor a fost atras de felul în care filmele erau făcute atunci, pe un platou uriaș, era un nucleu al regizorului și al producătorului și al echipei de filmare. Spre deosebire de alte filme, aspectul lui Ave, Cezar! a fost extrem de variat. Povestea principală a avut un aspect, iar fiecare din filmele care se filmau în studio aveau un alt aspect, explică Zophres. Asta a cerut folosirea unor palete și costume diferite – de la tunici Romane până la ținute de sirenă și costume Western până la ținute formale și ținute zilnice din anii 50. Acest mod de cercetare meticuloasă și detalii extinse și către îmbrăcăminte și figurație. În total, au fost necesare între 2,500 și 3,000 de ținute pentru film, inclusiv aproximativ 500 care au fost făcute pe comandă, spune costumierul. Directorul de figurație DEBBIE DELISI, a avut un talent pentru a alege fețele potrivite pentru acea epocă. „Unii oameni par foarte contemporani, indiferent ce fac. Apoi trebuie să îți faci griji cu lungimea părului și găsitul femeilor care nu și-au vopsit părul și nu și-au făcut Botox, ceea ce nu e ușor în Los Angeles,” râde ea. Clooney a primit o doză asemănătoare la începutul carierei sale când era legat de un contract, deși era un aranjament mult mai liber și avea mai multe posibilități de a lucra în altă parte. „Am o idee ce înseamnă să lucrezi pe un platou, și să cunoști toată echipa și scenele de sunet.” Swinton e de acord cu colegul său: „Filmele continuă să ne transporte pe toți, chiar și cei care suntem destul de norocoși să lucrăm cu ei. Este ceva etern în ele. Așa cum Eddie Mannix spune despre Baird Whitlock, personajele mele nu îl pot expune cum ameninț eu să o fac, pentru că trebuie să rămână o fantezie, un vis. Oamenii aveau nevoie de asta atunci și au nevoie de asta acum.” În trecut, reparatorii reprezentau una din metodele principale în care imaginea starurilor era cultivată și protejată. „Cred că au nevoie de ei astăzi, mai mult ca oricând,” spune Tatum. „Acum starurile au publiciști și avocați, pentru că un reparator ar avea o muncă grea azi. Oamenii trebuie să aibă grijă în ceea ce fac. Dar în 1951, puteai să scapi cu orice și să te duci la Eddie Mannix și să spui, ‘Hei am dat-o-n bară,’ și el ar spune, ‘Nu atinge nimic. Sunt pe drum.’ E un gând care mă sperie.” Sub tot umorul, spune Fiennes, Ave, Cezar! este chiar un microcosm al industriei de divertisment. “Analizează ierarhiile, vanitățile, nesiguranțele și singurătatea. Analizează visul succesului și durerea eșecului. Arată cum vulnerabilitățile umane sunt expuse și amplificate în film și în lumea teatrului.” Un lucru care nu s-a schimbat, subliniază Fiennes, este tensiunea între lumea business și arta filmului. „Regizorii încă vor să umple un film cu viziunea lor, dar viziunea lor artistică poate că nu e viabilă pentru a umple sălile de cinema.” Și cu adevărat, în final, singurul lucru care nu s-a schimbat și nu o va face niciodată, după părerea lui Tatum, este că filmele încă doresc să ofere audienței o evadare. Cea mai bună parte despre Ave, Cezar!, spune el, „este că filmul este foarte distractiv la orice nivel. Este un tribut adus unei forme de artă, chiar dacă și-a pierdut din strălucire undeva de-a lungul drumului.”
|
Hail, Caesar!(2016)Ave, Cezar!
|
Filme de urmărit la TV
Warner TV
20:30
|
Gone with the Wind(1939)Pe aripile vântului
|
National TV
22:30
|
Undisputed II: Last Man Standing(2006)Iceman - ultimul meci
|
AMC
22:00
|
Aliens(1986)Aliens - Misiune de pedeapsă
|
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Actori populari
Trailere filme
- Fiasco
- Hotel Cocaine
- The Present
- Despicable Me 4
- Treasure
- Gekijô-ban Blue Lock -Episode...
- Ghostlight
Filme populare
Premiere cinema
În curând la cinema
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Cats in the Museum
- Digimon Adventure 02: The Beginning
- Munch: Love, Ghosts and Lady Vampires
- Boy Kills World
- Lefkovicsék gyászolnak
- În inima Naționalei
- The Strangers: Chapter 1
- How to Have Sex
- The Garfield Movie
- Furiosa: A Mad Max Saga
- Giants of la Mancha
- Gekijôban Haikyû!! Gomi Suteba no Kessen
- Weekend de vis
- Tarot
- If
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- The Watchers
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
- Inside Out 2
- DogMan
- Mothers' Instinct
- The Bikeriders
- Nina et le secret du hérisson
- A Quiet Place: Day One
Filme noi în SUA
- Back to Black
- Terra Infirma
- The Crow
- The Exorcism
- Kinds of Kindness
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- MaXXXine
- Despicable Me 4
- Mufasa: The Lion King
- Twisters
- Deadpool & Wolverine
- Thunderbolts
- Trap
- Harold and the Purple Crayon
- Borderlands
- Alien: Romulus
- Jessica Frost
- Beetlejuice Beetlejuice
Program TV
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Note de producţie Hail, Caesar!