14.03.2017
Actrița Ana Pasti dă viață unor momente antologice din filme românești îndrăgite, într-un proiect fotografic personal, realizat în colaborare cu Cinemagia. Nouă dintre cele mai iubite personaje feminine sunt readuse în atenția noastră în aceste insantanee. Fiecare fotografie este însoțită de însemnările actriței despre cum a dat viață fiecărui personaj.
Absolventă UNATC, la clasa profesorului Dem Rădulescu, Ana Pasti obținea în 2011 o bursa Fulbright, devenind prima actriță din România care urmează un master de actorie la una dintre cele mai prestigioase școli americane, University of Southern California (USC) din Los Angeles. În martie 2017, lansează acest proiect fotografic inedit, pus la dispoziția cititorilor Cinemagia.
Tot în martie, dar la finalul...Taguri: Felix şi Otilia, Iulian Mihu, Julieta Szönyi, Svetlana Toma, Malvina Ursianu, Linistea din adancuri, Gina Patrichi, Dinu Cocea, Haiducii lui Şaptecai, Marga Barbu
09.03.2012
Ar fi greu să găsim un reper de pornire a discuţiei, în cariera atât de bogată şi valoroasă a unei actriţe ca Gina Patrichi (8 martie, 1936, Bucureşti - 18 martie, 1994, Bucureşti), una dintre cele mai distinse şi talentate doamne ale teatrului şi filmului românesc, de la a cărei prematură trecere în eternitate au trecut deja opt ani. Întrucât primele ei două filme, "Cartierul veseliei" (1964, Manole Marcus) şi "Procesul alb" (1965, Iulian Mihu), nu s-au remarcat cine ştie cât, propun să începem cu memorabilul rol care a impus-o rapid şi definitiv în conştiinţa spectatorilor de cinema - Roza Ianoşi, din capodopera lui Liviu Ciulei "Pădurea spînzuraţilor", o apariţie limitată dar care tocmai prin asta lăsa o amprentă cu atât mai puternică: în cele câteva secvenţe cu soţia de general trimis...Taguri: actor, Hanul dintre dealuri, Moromeţii, Figurantii, Pe malul stang al Dunarii albastre, Linistea din adancuri, Saltimbancii, Nemuritorii, Tată de duminică, Trecătoarele iubiri
18.02.2010
Pentru că tema abordată e eminamente sentimentală, voi face apel şi eu tot la memoria afectivă pentru a glosa peste domeniul de referinţă.
Primul care-mi revine în minte e pe nedrept uitatul Septembrie (Timotei Ursu, 1978), cu Geo Costiniu şi Anda Onesa: sensibil şi sincer, lurat cu fineţe şi gust - ba chiar, având îndrăzneala de a propune un final neobişnuit de tragic pentru acele vremuri (justificat în faţa cenzurii în raport cu aşa-zisa „debusolare" a protagoniştilor). Un an mai târziu, tot Ursu a ieşit pe interval cu Al patrulea stol, adaptare liberă după una dintre cele mai tuşante piese romantice ale teatrului românesc: Jocul de-a vacanţa, a lui Mihail Sebastian. Răspunzând unor comentarii ale mele, Timmy a afirmat că acest film era incomparabil mai bun decât cel anterior. Cu toată ...Taguri: elevator, Cristi Petrescu, Iulia Verdeş, George Dorobanţu, Serban Marinescu, Tudor Chirilă, Maria Popistaşu, Ioana Barbu, Tudor Giurgiu, Legături bolnăvicioase