Vânătorii de fantome: Moştenirea, „un cald omagiu adus originalului”

de Marina Florea în 11 Nov 2021
Ghostbusters: Afterlife va avea premiera în data de 3 decembrie 2021

Ghostbusters (1984) se difuzează joi, 11 noiembrie, la miezul nopții, pe canalul AXN, iar Vânătorii de fantome II (1989) se poate urmări pe platforma Netflix. Ambele filme ne pot pregăti, revăzându-le, pentru data de 3 decembrie, când are loc pe marile ecrane premiera filmului Vânătorii de fantome: Moştenirea.

„Am vrut să facem o experienţă total nostalgică, ceva care să te ducă înapoi, la ceea ce ai simţit când ai văzut filmul original din 1984,” a declarat regizorul și scenaristul Jason Reitman.

În centrul filmului Vânătorii de fantome: Moştenirea se află o mică familie: mama singură Callie (Carrie Coon), fiul său de 15 ani Trevor (Finn Wolfhard), şi fiica sa de 12 ani Phoebe (Mckenna Grace). După ce sunt evacuaţi din apartamentul lor din Chicago, familia se mută într-o casă dărăpănată din Oklahoma – o fermă murdară – care s-a aflat în proprietatea tatălui ei decedat recent, un om despre care ea nu-şi aminteşte.  După cum se dovedeşte, acel tată n-a fost nimeni altul decât Egon Spengler (jucat de Harold Ramis), care a avut motive misterioase să se mute din casa lui din Manhattan în Oklahoma rurală. Aceste personaje există în prezent – la zeci de ani după evenimentele din Manhattan din anii 1980, care au fost uitate demult.


Am fost atât de impresionată de cât de cald este acest omagiu adus originalului, a declarat actrița Carrie Coon....

Pentru a o întruchipa pe mama cu o voinţă puternică, Jason a selectat-o pe celebra actriţă Carrie Coon. „Callie este foarte onestă cu copiii ei, iar Carrie Coon este chiar acel tip de actriţă minunată din Vestul Mijlociu care emană onestitate prin fiecare cuvânt pe care-l spune şi nu poate fi pusă la îndoială. Am ştiut că ea va fi matriarh al acestei familii”.

Pentru rolul Phoebe, care aspiră să fie om de ştiinţă, puţin stângace în societate, regizorul și scenaristul Jason Reitman a ales-o pe strălucita, intuitiva actriţă Mckenna Grace. „Phoebe este strălucitoare şi poate fi jucată doar de o actriţă la fel de inteligentă ca ea,” spune el. „Mckenna este excepţional de deşteaptă – probabil a citit mai multe cărţi decât am eu – foarte profundă şi foarte amuzantă. Este perfectă pentru Phoebe – o tânără neînţeleasă, care se trezeşte într-o vânătoare de fantome...”

„Am vrut ca audienţa să găsească în Phoebe o tânără genială şi care se simte exclusă,” spune Jason, „cineva care-şi caută prieteni în momentul în care descoperă că este exact ca bunicul său. Ea este un om de ştiinţă. Este o persoană care poate face lucruri, care doreşte să repare lucruri. Este copilul care vrea să demonteze prăjitorul de pâine pentru a vedea cum funcţionează, dar în locul prăjitorului de pâine obţine un pachet de protoni.”  

Chiar dacă Harold Ramis nu mai este printre noi, încă face parte din acest film.
Şi-mi place să am ochelarii şi părul buclat şi să port costumul lui Spengler...

Grace spune că se simte binecuvântată să joace acest rol. „Sunt personajul care dezleagă viaţa lui Egon şi descoperă arborele genealogic al familiei,” spune Grace. „Chiar dacă Harold Ramis nu mai este printre noi, încă face parte din acest film. Deci cred că este într-adevăr special. Şi-mi place să am ochelarii şi părul buclat şi să port costumul lui Spengler.  Când l-am pus prima oară, am plâns în rulota mea. A fost ceva de genul, ‘O, Doamne!’”.

Familia este completată de Finn Wolfhard, bine-cunoscut pentru rolurile sale din seria Stranger Things şi din filmul artistic It.  Wolfhard spune că a fost un fan al filmului Vânătorii de fantome încă de când era foarte mic. „Cred că acestea sunt filme atemporale, deoarece au personaje la care se poate raporta oricine şi sunt realizări atât de reprezentative încât sunt greu de uiltat,” explică el. „Părinţii mei m-au lăsat să văd aceste filme la o vârstă foarte mică, aşa că am fost norocos. Dar, din nou, nu cunosc pe nimeni de vârsta mea care să nu ştie ce este Vânătorii de fantome. Este un film clasic.”

Wolfhard spune că personajul său, Trevor, este „un adolescent normal, dificil. Este un copil de oraş din Chicago, care este evacuat şi ajunge în mijlocul ţinutului nimănui – Summerville, Oklahoma. Este şocat, nu există semnal pentru telefoanele mobile, totul îl plictiseşte – până când găseşte o fată de care se îndrăgosteşte şi totul se schimbă pentru el”.

Ce face ca Vânătorii de fantome să fie… Vânătorii de fantome?

Care a fost combinaţia magică de comedie şi scene de groază, ton şi poveste, performanţe şi efecte, cântece şi partituri, adăugate la un film care a fost popular la timpul său şi a rămas în memoria oamenilor?

Mai specific, pentru Jason Reitman, întrebarea a fost: care era cel mai bun mod de a face un film Vânătorii de fantome – unul care să fie perceput ca un film Vânătorii de fantome, capitolul următor al celor două filme iniţiale? Împreună cu tatăl său Ivan ca producător, Jason a ştiut pe cine să sune.  „Am vrut să facem o experienţă total nostalgică, ceva care să te ducă înapoi, la ceea ce ai simţit când ai văzut filmul original din 1984,” îşi aminteşte el. „Prin urmare, utilizând toate felurile de tehnici, tatăl meu şi echipa sa s-au întors în ‘84. Aceasta trebuie să fie percepută ca o veche reţetă de familie, pentru că asta este”.

Cu cât ai mai multe în faţa camerei, cu atât noi ca echipă sau eu ca operator de imagine, precum şi actorii, putem reacţiona la acestea.


„Există un nivel înalt de efecte în film, şi am făcut cu camera cât mai mult posibil,” explică directorul de imagine Eric Steelberg, ASC. „Cu cât ai mai multe în faţa camerei, cu atât noi ca echipă sau eu ca operator de imagine, precum şi actorii, putem reacţiona la acestea. Apoi putem intensifica totul cu efecte vizuale, dar ceea ce este real este întotdeauna foarte interesant pentru toţi cei implicaţi.”

Pentru a-şi aduce la viaţă viziunea, Jason i-a adus pe renumitul supervizor de efecte speciale Elia Popov (Mission Impossible: Rogue Nation, Us) şi pe proiectantul de creaturi şi machiaj cu efecte speciale Arjen Tuiten. „Încă de la început, Jason ne-a instruit să gândim practic, aşa că ne-am setat ca totul să fie cât mai practic posibil în faţa camerei,” spune Popov.

O nouă fantomă apare

O nouă fantomă apare în timp ce Phoebe şi Podcast investighează întâmplările ciudate de la fermă şi din oraş – şi încep să se întrebe dacă nu este mai mult decât pot duce. „Este o masă de vapori cu şase braţe care pluteşte liber, un mâncător de metale durduliu care a trăit în turnătorie de când a fost închisă, păscând pe fierul vechi rămas,” spune Reitman.

În final, designerul de creaturi Brynn Metheney l-a dezvoltat şi rafinat pe Muncher în cea mai mare parte a anului, cu compania de efecte vizuale DNEG aducând la viaţă personajul pe ecran. „Când m-am întâlnit prima dată cu Jason, îmi amintesc că m-a întrebat, ‘Ce crezi că face ca un personaj din Vânătorii de fantome să fie un personaj din Vânătorii de fantome?’ Mi-am dat seama că personajele din Vânătorii de fantome au fost realizate într-un moment în care designul era foarte limitat de tehnologie, aşa că au trebuit să fie într-adevăr economice în legătură cu ceea ce erau şi cu modul în care erau puse la un loc. Totul este despre a fi clasic, a păstra simplitatea şi a exprima chiar esenţa a ceea ce este personajul.”

Păstrarea simplităţii este mai complicată decât sună, după Metheney. Trucul este să-ţi imaginezi cum ai descrie un animal pe care-l cunoşti bine. „Când te gândeşti la un leu sau la o girafă, te gândeşti la caracteristicile de bază pe care le au aceste animale. Creierele noastre încearcă să distileze lumea în lucruri care sunt foarte uşor de citit şi de amintit,” explică Metheney. “Atunci când proiectezi un personaj, vrei să încerci să-l menţii într-un loc în care un copil să-l poată desena. Vrei să aibă ceva de care publicul să se poată prinde – o caracteristică clasică pe care să şi-o amintească.”

Acea caracteristică clasică s-a dovedit a fi chipul lui Muncher. „Jason a vrut ca Muncher să arate ca un mic vârcolac leneş, letargic, morocănos, care chiar a stat în metalul său,” spune Metheney. Când i-a arătat o imagine a unei fantome rotunde cu o faţă bătrână morocănoasă – un „aer de bunică bătrână,” cum îşi aminteşte Metheney – personajul a început să capete formă. „Am ştiut întotdeauna că avea o gură mare. La început, avea patru membre, braţe şi picioare. Deşi Muncher a fost animat pe computer, Popov a supervizat crearea în lumea reală a reziduului ectoplasmic al lui Muncher. „Am rămas la formula originală,” spune el, „un amestec de metilceluloză (un compus chimic derivat din celuloză) şi apă distilată.” Provocarea a fost să potrivim culoarea originală a vâscozităţii din filmul din 1984, iar Popov spune că prezenţa lui Ivan Reitman pe scenă pentru sfaturi a fost o resursă inestimabilă pentru producător.

Ameninţările întâlnite în Summerville

Muncher este doar una din ameninţările întâlnite în Summerville. În această lume care pe care, Dl. Grooberson descoperă că satisfacerea plăcerilor sale vinovate în secţiunea de snacks-uri a unei băcănii îl expune la un pericol chiar mai mare decât colesterolul. „Există ceva atât de reprezentativ şi ciudat şi minunat în a-l vedea pe Omul de Bezea Stay Puft mergând pe stradă în Manhattan,” spune Jason. „Atunci când Gil împreună cu mine am lucrat la Corpurile Fantomelor, făcând o listă cu tot ce am vrut să vedem în Vânătorii de Fantome: Moştenirea, am realizat brusc cât de important a fost Stay Puft în mitologie şi cât de mult vrem să vedem Mini-Pufts alergând prin jur şi distrugând lucruri, ca un grup de ţânci zăpăciţi.”

De asemenea, Metheney a fost însărcinată cu transformarea lui Tata Puft în Copii Puft. În timpul fazei de proiectare, asistentul departamentului artistic a cumpărat bezele şi scobitori pentru Metheney, care şi-a construit omuleţii utilizând bezele reale pentru percepţia mărimii şi a texturii. „Gândeşti un corp mare, braţe mai mici, mâini mai mici. Chiar ca trei forme mari. A fost chiar un mod simplu de a construi personajul într-o formă mică de chibi,” spune ea. „Chibi este un personaj japonez drăguţ, unde distilezi personajul până la esenţa sa cea mai drăguţă, şi asta am încercat să fac aici. Nu am vrut să fie înspăimântători în niciun sens, deloc, pentru că am vrut ca aspectul lor să fie în contrast cu atrocităţile oribile pe care le comit.”

Exploreaza subiecte similare:

Jason Reitman, Harold Ramis, Mckenna Grace, Carrie Coon, Ghostbusters: Afterlife

Alte știri din cinema

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Părerea ta

Spune-ţi părerea
valerian_ion pe 17 noiembrie 2021 12:29
FA,FATA,CARE MAZGALESTI SEMNE,CE PELIPULE SUNT ASTEA.ITI PLAC TIE,SATANICO BOLNAVA.AVETI NUMAI NEGRU SI ROSU IN DECOR.ZDRENTE DE FOTOGRAME AMBALATE PENTRU TEMBELI. FATA,TATA...DUTE LA SISI,JILAVA.
.IA FILME MARI SI NORMALE DE LA RUMANI,RUSI,CEHI,UNGURI SI POLONEZI.ASTEA CU DIAVOLI,MUTRE,HOMO..MANANCA-LE TU,NOAPTEA

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells