Succesele şi eşecurile majore ale anului cinematografic 2017

de Cristina Grigore în 22 Dec 2017
Beauty and the Beast este blockbuster-ul anului; are cele mai mari încasări internaţionale, de 1,26 miliarde de dolari

Mai sunt doar 10 zile până la finalul lui 2017, momentul potrivit pentru a face un bilanţ al celor mai de succes titluri ale anului, dar şi al celor care nu au reuşit, în ciuda unui buget de producţie generos, să cucerească box office-ul ori să atragă aprecierile criticilor. Variety.com face o analiză pertinentă a filmelor cu cele mai multe plusuri şi minusuri în acest sens, cu menţiunea că au fost luate în considerare producţiile-surpriză dar şi cele destinate să lanseze o franciză, dar care au eşuat la box office.

Wonder Woman – box office global: 821 milioane de dolari, producţie: 120 milioane – a reuşit să aducă un suflu proaspăt filmelor cu supereroi şi a echilibrat balanţa între ecranizările Waner-DC şi cele ale Marvel-Disney. Se află deja în pregătire Wonder Woman 2, lansarea fiind programată pentru 2 noiembrie 2019.

Girls Trip a fost de asemenea un reviriment al comediilor de rating R (nerecomandate celor sub 17 ani). Filmul a scos în faţă o actriţă de culoare – Tiffany Haddish (pe lângă nume deja consecrate precum Regina Hall, Queen Latifah, Jada Pinkett Smith). Filmul a obţinut 139 milioane de dolari international la un buget de producţie de 19 milioane.

Wonder – 157 milioane de dolari global la 20 milioane bugetul de producţie – chiar dacă nu părea să aibă şanse prea mari la box office, filmul cu Jacob Tremblay a cucerit publicul prin mesajul angajant, de încurajare a empatiei şi a incluziunii sociale. Este cel mai mare success al celor de la Lionsgate de la La La Land încoace.

Get Out este unul dintre filmele despre care s-a vorbit foarte mult anul acesta. Producţia inclusă în mod neaşteptat între nominalizările Golden Globe la categoria “comedie sau musical” explorează captivant o temă sensibilă în SUA, cea rasială. Situat la graniţa dintre horror şi comedie, filmul este cel mai de success titlu cu buget mic al parteneriatului dintre Universal şi studioul Blumhouse (Split, The Purge, Quija). A obţinut 254 milioane de dolari international la un buget de numai 4,5 milioane.

Lista hit-urilor este continuată tot de un horror - un alt titlu extrem de popular anul acesta. It a fost cel mai căutat film pe Google, dar şi pe IMDB. Este filmul de groază cu cele mai mari încasări din istorie – a obţinut 698 milioane de dolari international la un buget de producţie de 35 milioane.

Beauty and the Beast este filmul cu cele mai mari încasări în 2017  - 1,26 miliarde de dolari la un cost de producţie de 160 milioane - şi o dovadă că Disney deţine formula magică a transformării cu succes în producţii live-action a celor mai reuşite animaţii ale sale. Următoarele pe lista adaptărilor sunt Aladdin şi The Lion King – ambele cu lansarea în 2019. 

Star Wars: The Last Jedi a luat cu asalt - cu toată “forţa” – cinematografele din toată lumea şi a ajuns deja (la o săptămână de la debut) la încasări de aproape 574 milioane de dolari (la un buget de 250 de milioane). Global, ocupă locul cinci în topul celor mai bune lansări din istorie (chiar şi înaintea debutului în China). În SUA, este pe locul doi în topul lansărilor.

Printre titlurile considerate eşecurile anului se numără Geostorm. Filmul a avut de suferit din cauza amânării repetate a lansării, dar şi de pe urma devastatoarelor uragane ce s-au abătut asupra coastei de sud-est a Statelor Unite, ce a măturat şi entuziasmul americanilor, nevoiţi să suporte efectele dezastrului natural. Filmul a fost ceva mai gustat de chinezi – Geostrom a avut în China încasări de 65 milioane de dolari, faţă de cele 33 de milioane din SUA. Internaţional, filmul a strâns 207 milioane de dolari la un buget de 120 milioane.

The Promise – cu o premisă istorică şi două capede de afis (Christian Bale şi Oscar Isaac) – pur şi simplu nu a reuşit să atragă atenţia. Cauzele ţin probabil de lipsa promovării, dar şi de locul şi momentul în care a a fost amplasată povestea de dragoste redată în film (începutul Primului Război Mondial, cu accent pe zona musulmana, turcă şi armeană). Lansarea peliculei a coincis cu aniversarea genocidului armean, în care două treimi din armenii care trăiau pe teritoriul de astăzi al Turciei au pierit în urma deportărilor, foametei și masacrelor de mare amploare. Filmul a costat 90 de milioane de dolari şi a avut încasări de numai 8 milioane.

Inspirat din seria semnată de Stehpen King, The Dark Tower a avut nevoie de 10 ani pentru a putea fi realizat. Dificila ecranizare i-a avut la cârmă pe J.J. Abrams, apoi pe Ron Howard şi, în final, pe Nicolaj Arcel. Rezultatul nu a fost însă pe placul criticilor, nici al publicului. Filmul a avut cele mai mici încasări pentru un film ce a debutat pe locul întâi în box office-ul nord-american (19,5 milioane). Internaţional, a strâns 111 milioane, la un buget de 60 de milioane de dolari.

Valerian and the City of a Thousand Planets şi-a câştigat (în presa americană) titlul de “cel mai scump film din istorie cu finanţare independentă”. Evoluţia sa la box office nu a fost însă pe măsura estimărilor. Asta şi din cauza rivalelor din perioada lansării – Dunkirk şi Girls Trip. Producţie a lui Luc Besson, de altfel fascinantă vizual, nu a reuşit însă să convingă nici publicul, nici criticii – încasările globale au ajuns doar la 225 milioane de dolari la un buget de 180 milioane.

King Arthur: Legend of the Sword a avut un buget de producţie de 175 de milioane, care nu a fost recuperat (încasările globale au ajuns doar la 148 milioane de dolari). Ca în cazul lui The Dark Tower, proiectul s-a aflat prea multă vreme în dezvoltare pentru a mai putea ajunge la un nivel de impact. Filmul a avut cele mai mari încasări în Rusia (12 milioane de dolari) şi China (8 milioane).

 

Exploreaza subiecte similare:

Wonder Woman, Girls Trip , It, Get Out, Wonder , Beauty and the Beast, Star Wars: The Last Jedi, Geostorm, The Promise, The Dark Tower, Valérian and the City of a Thousand Planets, King Arthur: Legend of the Sword

Alte știri din cinema

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Părerea ta

Spune-ţi părerea
camaleonii pe 22 decembrie 2017 17:15
Wonder Woman – box office global: 21 milioane de dolari
haios :)))))
Btw: unde se afla pe lista Monster Trucks? buget de 125 de milioane, si incasari de 64 de milioane...

Qube86 pe 22 februarie 2018 23:09
Dap...au fost cateva surprize la box-office in 2017 !
Totusi...''The Promise'' chiar a fost o dezamagire crunta din punctul asta de vedere !
A fost un film bun cu o strategie de marketing aproape inexistenta...fapt care s-a si vazut !
Nu l-a ajutat nici subiectul abordat...de slab interes pentru publicul larg !

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells