Rose McGowan critică aspru vestimentația-protest de la Oscar a lui Natalie Portman

de Gloria Sauciuc în 13 Feb 2020
Actrița câștigătoare de Oscar a fost numită „ipocrită” de către oameni din industrie

Rose McGowan a declarat că este dezgustată de vestimentația lui Natalie Portman de la Gala Oscar, ce cuprindea o capă neagră lungă Dior pe care erau brodate numele cineastelor pe care Academia le-a ignorat la nominalizare în categoria „Cea mai bună regie”. Numele cusute pe capa lui Portman sunt Lorene Scafaria (Hustlers), Lulu Wang (The Farewell), Greta Gerwig (Little Women), Alma Har'el (Honey Boy), Céline Sciamma (Portrait of a Lady on Fire).

McGowan atrage atenția că Portman nu practică ce predică de vreme ce nu a colaborat decât cu o singură regizoare în toată cariera ei lungă de aproape 30 de ani (e vorba despre Mira Nair, cu care a lucrat pentru unul din fragmentele incluse în lungmetrajul-antologie New York, I Love You din 2008). Cea de-a doua regizoare cu care a lucrat Portman este ea însăși, pentru propriul debut regizoral, A Tale of Love and Darkness (după Amos Oz, 2015).

Alte voci din industrie au numit-o pe actrița câștigătoare de Oscar „ipocrită”, scrie IndieWire, semnalând că la casa de producție fondată de ea - Handsomecharlie - o singură regizoare a fost angajată de-a lungul timpului: chiar ea însăși, în rest contractele fiind făcute numai cu bărbați caucazieni. Handsomecharlie films a produs deja 11 filme.

„Nu există nicio lege care să spună că trebuie să angajezi femei, să lucrezi cu femei ori să le susții”, a scris McGowan pe contul personal de Facebook. „Ceea ce spun este să te oprești să pretinzi că ești în vreun fel un promotor a altcuiva decât a propriei persoane!”, a mai scris în tonuri acide actrița... „Acesta este tipul de protest care aduce cronici elogioase din partea presei pentru îndrăzneală. Dar chiar e vorba de curaj?”, se întreabă retoric Rose McGowan. „Mai mult e vorba de o actriță care joacă rolul cuiva căruia îi pasă. Găsesc tipul de activism al lui Portman ofensator pentru acelea care chiar fac treaba [de a promova interesele femeilor - n.red]”.

Replica lui Natalie Portman nu a întârziat să apară, publicată de Variety. Actrița a declarat că „Sunt de acord cu doamna McGowan că este inexact să fiu numită `curajoasă` pentru că am purtat îmbrăcăminte cu nume de femei pe ea. Curajul e o noțiune pe care o asociez mai mult cu acțiuni precum cele ale femeilor care au depus mărturie împotriva lui Harvey Weinstein în ultimele săptămâni, supuse unei presiuni incredibile”. Portman a continuat - „e adevărat că am făcut puține filme cu femei. În lunga mea carieră, am avut șansa de a lucra cu femei regizor doar de câteva ori - am făcut scurtmetraje, reclame, videoclipuri cu regizoarele Marya Cohen, Mira Nair, Rebecca Zlotowski, Anna Rose Holmer, Sofia Coppola, Shirin Neshat și cu mine însămi. Din păcate, filmele cu regizoare pe care am încercat să le fac și care nu s-au mai făcut sunt istorie. Am ajutat de câteva femei regizor să fie angajate în diferite proiecte. Ce vreau să zic este că am încercat și voi continua să încerc. Chiar dacă nu am avut pe deplin succes în privința asta, și mâine este o zi”.

Cea mai recentă lansare din filmografia lui Natalie Portman este Lucy in the Sky, în regia lui Noah Hawley. O vom revedea pe actriță în rolul Jane Foster în viitorul film Marvel Thor: Love and Thunder, în regia recent premiatului cu Oscar Taika Waititi.

Natalie Portman, Rose McGowan, Lorene Scafaria, Lulu Wang, Greta Gerwig, Alma Har'el, Céline Sciamma, Thor: Love and Thunder, New York I Love You, Mira Nair, Lucy in the Sky, A Tale of Love and Darkness

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later