Legenda cinematografului francez Jean-Louis Trintignant a murit la reședința sa din regiunea Gard, din sudul Franței, vineri dimineață, în vârstă de 91 de ani. În cadrul celor 160 de roluri, de-a lungul unei cariere de 60 de ani, jocul subtil, puternic și vocea distinctivă a actorului au lăsat o urmă de neșters în cinematograful francez și cel european, scrie France24.
Asemenea colegii săi de platou Yves Montand, Alain Delon și Gerard Depardieu, Trintignant și-a construit o carieră impresionantă, definită de roluri devenite clasice și cunoscute dincolo de Franța lui natală: după rolul său de debut cu And God Created Woman (1956) cu Brigitte Bardot, până la filmul lui Claude Lelouch A Man and a Woman (1966), alături de Anouk Aimee – care a câștigat un Glob de Aur, un premiu BAFTA și o nominalizare la Oscar pentru rolul ei și până la Amour (2012, foto), filmul pentru care Trintignant lua Premiul Cesar la vârsta de 82 de ani, în regia lui Michael Haneke, despre o drama a senectuții care câștiga alte cinci nominalizări la Oscar și Oscarul pentru Cel mai bun film într-o limbă straină.
Deși în deceniile '60 și '70 fiecare an aducea roluri noi pentru Trintignant, în filme semnate de regizori francezi precum Claude Chabrol (Les Biches), Eric Rohmer (My Night at Maud’s), Claude Berri (Je Vous Aime) și François Truffaut (Confidentially Yours), sau regizori internaționali precum Dino Risi - The Easy Life (1962), Ettore Scola (La Terrazza), Bernardo Bertolucci (The Conformist), Krzysztof Kieslowski (Three Colours: Red), Trintignant prefera să ducă o viață discretă, evitând interviurile și copertele revistelor și apărând rar pe covorul roșu. „Eram foarte timid. Și faima nu m-a interesat niciodată. Prima dată e interesant, după aceea deloc. De ce ne dau premii? Deja suntem bine plătiți. Ar trebui să dea Oscarurile celor care fac munci neinteresante”, declara Trintignant pentru Nice-Matin într-un interviu din iulie 2018 în care anunța că își încheie cariera.
Vocea lui Trintignant, acum, a tăcut. Însă opera sa de șase decenii care și-a lăsat amprenta pe istoria cinematografului european încă traiește.
Părerea ta
Spune-ţi părerea