Kingdom: intrigi imperiale şi zombi feroce

de Ştefan Dobroiu în 29 Ian 2019
Serialul Netflix oferă o combinaţie inedită de fast şi violenţă

Spunem de la început că am ales o fotografie foarte cuminte pentru a ilustra această cronică a lui Kingdom, serialul realizat de Netflix în Coreea de Sud şi lansat global vinerea trecută. Cu acţiunea plasată în secolul 15 şi cu o combinaţie inspirată de politică, suspans şi violenţă explicită, Kingdom are toate şansele să-ţi atragă atenţia. Şi o va face chiar dacă nu eşti fanul celor două genuri extrem de diferite pe care acest hibrid le explorează minuţios şi creativ. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la noua producţie Netflix, disponibilă pe populara platformă şi în România.

Cu un prim sezon de doar şase episoade şi un al doilea deja confirmat, Kingdom va avea nevoie de câteva zeci de minute pentru a te prinde în mreje. Povestea începe ca o intrigă de curte: prinţul moştenitor, Chang (Ju Ji-hoon, foto), este îngrijorat că nu şi-a mai văzut tatăl, pe măritul împărat, de săptămâni de zile, fiindu-i interzis accesul în palatul acestuia pe motiv că tatăl său are varicelă şi că molipsitoarea boală i-ar pune în pericol succesiunea la tron. Ce nu ştie Chang, iar spectatorii află destul de repede, este că împăratul de fapt a murit şi, în urma unui tratament misterios, s-a transformat în zombi. Cu tronul controlat de familia împărătesei obsedate să păstreze puterea pentru copilul ei încă nenăscut, prinţul fuge de la curte pentru a-şi salva viaţa şi pentru a desluşi misterul din spatele dispariţiei împăratului.

Regizor este Kim Seong-hun, cunoscut mai ales pentru superhitul din 2016 The Tunnel/Tunelul (văzut şi la noi la festivalul Transilvania), care reuşeşte să creeze un interesant echilibru de forţe centrat pe protagonistul său, aflat la extrem de periculoasa graniţă dintre puterea absolută şi nicio putere. Un personaj perfectibil şi ataşant, Chang se transformă brusc din cel căruia destinul pare să-i fi promis totul în victima uneltirilor curtenilor săi, dar şi a bizarei epidemii ce pare să se fi răspândit şi în afara palatului imperial.

Ce impresionează la Kingdom este faptul că scenariul acordă atenţie şi este credibil în ambele abordări ale sale. Îl vedem pe Chang fugind din palat însoţit de sfetnicul său (sursă nu doar de învăţături, ci şi de umor) şi nevoit să se maturizeze brutal, vânat atât de gărzile împărătesei, cât şi de flămânzii morţi-vii. Iar faptul că acţiunea are loc în secolul 15 rezolvă una din marile probleme ale producţiilor cu zombi, care pornesc mult prea des de la o premisă-convenţie mai mult decât supărătoare, aceea că personajele lor nu au văzut vreodată un film cu zombi şi prin urmare nimeni nu înţelege ce se întâmplă o dată cu primele atacuri.

Pe lângă scenariul inteligent (care a fost respins ani de zile de televiziunile din Coreea de Sud pe motiv că este prea violent), Kingdom excelează şi la atmosferă. Tensiunea este excelent ţinută în frâu, într-un contrast eficient între momentele de suspans şi răbufnirea violentă obligatorie. Poate că unii dintre spectatori nu vor gusta scenele de intrigă politică, dar acestea nu domină povestea, astfel încât ea îi poate captiva şi pe cei mai puţin interesaţi de intrigile de palat. Kingdom merită cu prisosinţă atenţia ta şi s-ar putea să-l vezi într-un timp mai scurt decât te aştepţi, pentru că imediat după ce termini un episod vei vrea să-l vezi pe următorul.

Exploreaza subiecte similare:

Kingdom, Teo-neol

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Manusa pe 30 ianuarie 2019 23:46
Dupa primul episod, parerea mea este ca merita urmarit si este de luat in seama acest serial. Cred ca se va ridica la nivelul The Walking Dead, cel putin sper asta.
Gebeleizis pe 6 septembrie 2019 02:13
Extrem de bun! Recomand tuturor!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells