Filmele multi-premiate în festivaluri sau cu Oscar nu sunt rentabile, reiese din cifra de afaceri a unui celebru studio

de Gloria Sauciuc în 19 Mar 2019
Insuccesul tuturor acestor filme la box-office în pofida succesului la premii şi la critică sugerează o problemă comercială

De-a lungul ultimilor câţitva ani, studioul Annapurna a devenit sinonim cu şansa acordată filmelor de autor de a avea bugetul necesar pentru a-şi putea construi viziunea. Din acest motiv, studioul a fost apreciat de către public, de către criticii de film şi de presa de specialitate. Compania a produs numeroase filme precum The Master, al lui Paul Thomas Anderson, Her al lui Spike Jonze şi American Hustle al lui David O. Russell, printre altele, scrie IndieWire. „Ei patronează artele”, nota Jeff Bock, analist de box office. Mai mult, Annapurna a câştigat anul acesta două Oscaruri, fiind multiplu nominalizată. Cu toate acestea, studioul a pierdut cel puţin 8 milioane dolari cu If Beale Street Could Talk, filmul Destroyer a adus pierderi de 7 milioane de dolari iar producția Vice a fost o „bombă” de 15 milioane dolari pentru studio, scrie Variety... Unul dintre motivele pentru care Vice a avut pierderi aşa de mari au fost şi costurile ridicate de producţie - 65 de milioane de dolari.

Ceea ce este frustrant referitor la aceste pierderi este faptul că toate cele trei filme au câştigat susţinerea criticilor, în special elogiatul Beale Street, e de părere publicația IndieWire. Filmul lui Barry Jenkins a obținut premiul cel mare la Indie Spirit Awards iar Regina King a câştigat Oscarul pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar. Vice a avut opt nominalizări la Oscar, inclusiv trei nominalizări pentru interpretările actorilor şi onominalizare în categoria „Cel mai bun film”. Totuşi, insuccesul tuturor acestor filme la box-office în pofida succesului la premii şi la critică sugerează o problemă comercială, notează IndieWire.

Publicația IndieWire a lansat ipoteza că o posibilă greșeală a studioului a fost lansarea de Crăciun a celor trei filme ulterior multi-premiate. If Beale Street Could Talk, al lui Barry Jenkins, Destroyer - al lui Karyn Kusama şi Vice, semnat de Adam McKay s-au lansat de sărbători și niciunul dintre acesta nu a fost un succes la box-office. Dar explicația aceasta ar putea fi doar parțial adevărată. Și asta pentru că studioul a avut premiera filmului The Sisters Brothers (turnat în România), al titratului regizor francez Jacques Audiard, în septembrie anul trecut, iar filmul cu greu a putut trece de 1 milion de dolari la box office, deşi a avut un buget de 38 de milioane de dolari.

Annapurna a avut dificultăţi financiare încă de la lansarea propriei divizii de distribuţie, odată cu producția Detroit (Kathryn Bigelow), în vara lui 2017. De atunci, Variety a notat că numai premiera lui Boots Riley, Sorry to Bother You, a adus profit pentru Annapurna.

„Am lucrat de curând cu un regizor al cărui ultim film a costat 70 milioane și a produs 215 milioane, dar omul e tras pe linie moartă pentru că, la Hollywood, raportul minim acceptat de cheltuieli/profit e 1 la 5. Lumea a luat-o razna”, scrie monteurul Andu Radu pe contul personal de pe o rețea de socializare.

 

 

 

Exploreaza subiecte similare:

Vice, If Beale Street Could Talk , Barry Jenkins, Destroyer, The Sisters Brothers , Jacques Audiard, The Master, Her, American Hustle

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells