Elisabeth Moss, Povestea slujitoarei: „provocarea, un personaj care nu are voie să vorbească și să-și arate sentimentele”

de Cinemagia în 24 Apr 2017
Serialul The Handmaid’s Tale va fi disponibil în premiera și în exclusivitate pe HBO GO din 27 aprilie

Noul serial Povestea slujitoarei, bazat pe romanul lui Margaret Atwood, va fi disponibil la HBO. Primele 3 episoade vor avea premiera pe HBO GO pe 27 aprilie și vor fi urmate de câte un nou episod în fiecare săptămână. Actorii din rolurile principale sunt Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Samira Wiley (Orange is the New Black), Max Minghella (The Mindy Project), Yvonne Strahovski (Chuck, Dexter), O.T. Fagbenle (The Five) și Alexis Bledel (Gilmore Girls). HBO România pune la dispoziția cititorilor Cinemagia un interviu cu protagonista serialului, Elisabeth Moss.

Spune-mi te rog mai multe despre personajul pe care-l interpretezi și premisa serialului.

Elisabeth Moss: Povestea are loc într-o lume alternativă, numită Gilead, care a fost copleșită de un regim fundamentalist. Gilead a făcut parte la un moment dat din Statele Unite. Din cauza schimbărilor climei și a unor dezastre naturale, fertilitatea a scăzut printre femei. Numai unul din cinci bebeluși supraviețuiește, așa că acest nou regim a dezvoltat un mod de a procrea în speranța că va duce mai departe rasa. Aceste noi modalități adoptate în Gilead sunt luate din niște scripturi din Biblie.

Eu o interpretez pe June, cunoscută și ca Offred, și sunt slujitoarea despre care e povestea. Interpretez o femeie fertilă și orice femeie fertilă este transformată în sclavă și practic dată unui cuplu care nu poate avea copii. Soțul face sex cu slujitoarea în speranța că aceasta va rămâne însărcinată. Iar când rămâne însărcinată, îi iau copilul, iar ea trece mai departe.

Ce poți să-mi spui despre tonul și atmosfera serialului? Ce abordare ai avut în interpretarea personajului?

Elisabeth Moss: E interesant… serialul este despre moralitate, dar este și foarte politic. Bruce Miller (creator, scenarist și producător executiv) și cu mine am vrut foarte mult să ne concentrăm pe aspectul uman. În esență, este povestea unei femei care trăiește în această lume și în această situație. Este foarte important pentru noi ca oamenii să poată simți o legătură cu serialul. Am vrut să fie real și adevărat. Poveștile spuse dintr-o perspectivă umană sunt cele mai reușite. Această poveste se întâmplă doar să se petreacă în această lume, care este destul de diferită de lumea noastră de acum. Vrem să arate frumos, însă, în același timp, autentic. Trebuie să fie o realitate pentru ca oamenii chiar să o ia în considerare ca fiind o posibilitate.

În ceea ce privește genul, cum ai descrie serialul?

Elisabeth Moss: Este unul dintre cele mai interesante lucruri. Din punct de vedere al genului, serialul nu poate fi descris. Tonul lui este complet diferit de orice altceva ce am mai văzut sau în care am jucat. Când faci ceva, mai ales când este nou, lumea o să încerce să-l descrie comparându-l cu alte seriale, însă „Povestea slujitoarei” nu seamănă cu nimic altceva. Este foarte greu să descriu acest serial.

„Povestea slujitoarei” are o parte întunecată. Are povești complexe și groază și adevăruri teribile. În același timp, are și o parte foarte întunecată, dar și amuzantă. Are iubire. Are momente care te inspiră și sunt pozitive și care te vor face să plângi din cauza speranței și inspirației. Este foarte greu să pun serialul într-o anumită categorie. Da, este o dramă, dar cred că cele mai reușite drame au mult umor, mai multe fațete, iar acest lucru a fost foarte important pentru noi. A fost important să ne asigurăm că nu facem ceva care este mohorât, am vrut ca serialul să ofere speranță.

Ce te-a atras la acest rol? Ne poți spune mai multe detalii despre personajul tău?

Elisabeth Moss: Bruce Miller și cu mine am vorbit cât filmam în Australia. Am vorbit cam o oră și jumătate la telefon, ca fetele. Este atât de amuzant și deștept, e ușor să vorbești cu el, iar asta era important pentru mine. Știam că e un scriitor bun. Știam că primele două scenarii erau bune înainte să accept să lucrez la proiect, dar a fost important pentu mine să pot avea o conversație cu persoana cu care urma să lucrez zi lumină. Am vrut să lucrez cu cineva cu care puteam râde și care mă va asculta. Aceste lucruri sunt importante pentru mine când accept să lucrez la un proiect. Trebuie să ai o relație bună cu realizatorul serialului.

L-am adorat instantaneu și am vrut să fim prieteni. Din fericire, sentimentul a fost reciproc. A avut o treabă foarte importantă de făcut, adaptarea acestei cărți. Încă de la început, după ce am citit primele scenarii, i-am spus „Sincer nu știu cum reușești să faci asta. Mă surprinzi în mod constant cu această adaptare. Mă uimește mereu. Ești atât de deștept.” Bruce este un tip genial, adorabil și amuzant și nu te aștepți să creeze o lume întunecată și complexă.

Ne poți spune mai multe despre personajul tău? Cine este June la începutul poveștii?

Elisabeth Moss: June, cunoscută ca Offred în Gilead, este slujitoarea personajului interpretat de Joseph Fiennes, comandantul Waterford – comandantul Fred Waterford, ‘Of-Fred’. Ea a fost prinsă cu trei ani înainte, iar soțul a dispărut și fiica furată. Offred nu știe unde sunt sau dacă mai trăiesc. Ba chiar crede că soțul ei este mort. Ea este plasată în ‘Centrul Roșu’, unde sunt educate slujitoarele, după care este trimisă la comandantul Waterford. Povestea începe la trei ani după, iar Offred nu este prea bine. Este descurajată și epuizată, atât fizic cât și emoțional.

Ne poți spune cu ce obstacole creative te-ai confruntat și cum le-ai abordat?

Elisabeth Moss: Cea mai mare provocare creativă de la început a fost interpretarea unui personaj care nu are voie să vorbească și să-și arate sentimentele. Pentru mine ca actriță, asta este o provocare fantastică. Având în vedere construcția poveștii și faptul că nu poate să vorbească, decât dacă are ceva foarte important de spus, a devenit distractiv întregul proces prin care trebuie să ne dăm seama când arătăm publicului ce gândește și simte și când are voie să spună ceva.

Pe parcursul sezonului, June si Offred se apropie din ce în ce mai mult, până devin una și aceeași persoană – nu mai vedem părți opuse ale spectrului. June iese la suprafață în Offred din ce în ce mai mult. Asta a fost foarte cool, să găsesc acele momente și să aduc ușor ușor acea persoană înapoi, să spun ceva ce ea nu ar fi spus niciodată sau ceva care i-ar fi făcut probleme sau chiar ar fi ucis-o.

O altă provocare pentru mine a fost interpretarea unui personaj dintr-un roman foarte cunoscut. Au existat și provocări fizice. A trebuit să-mi dau seama cum merge personajul, cum interacționează personajele unul cu celălalt. Slujitoarele poartă peruci când ies în public și a trebuit să-mi dau seama cum s-ar purta personajul meu în timp ce le poartă. A trebuit să-mi dau seama când e ok ca personajul meu să facă contact vizual și când poate să vorbească. A trebuit să-mi dau seama care erau regulile.

Îmi amintesc că am luat cina cu Margaret Atwood și, după ce a plecat, colegele mele, Samira Wiley și Alexis Bledel, și cu mine stăteam afară și încercam să deslușim mecanismele personajelor noastre. Ne întrebam „Deci, cât de jos o să-ți ții capul și cum arăți din profil?” Exersam pe stradă, la 11 seara, încercam să ne dăm seama cum să fim slujitoare. A fost o provocare interesantă, pentru că vrei să respecți cartea, dar trebuie să fii și practică.

Ne poți spune câte ceva despre relația ta cu Margaret Atwood și cum a fost să o cunoști?

Elisabeth Moss: Relația cu Margaret Atwood a constat practic în faptul că eu eram foarte intimidată și încercam să nu par o idioată. Este o experiență bizară, să fii în aceeași cameră cu persoana care a creat personajul pe care-l interpretezi. „Povestea slujitoarei” este un roman prolific și Atwood este unul dintre marii noștri scriitori. Este o experiență diferită. E ca și cum tu joci în ceva și Hemingway e acolo când joci în „Fiesta”. Mi-a spus și că dacă am nevoie să vorbesc cu ea, să o contactez. Și-a dat acordul la tot ce am făcut până acum, lucru care a fost incredibil pentru noi și sunt foarte recunoscătoare pentru asta.

Într-una din seri, la cină, stătea vizavi de mine și am încercat să mă gândesc ce întrebări să-i pun. Am încercat să mă gândesc ce m-ar ajuta în acest proiect. Ne-a oferit atât de mult sprijin, iar încrederea pe care a avut-o Margaret în noi si în faptul că putem spune această poveste ne-a făcut să simțim că într-adevăr putem s-o facem.

E ceva ce abia aștepți să vadă telespectatorii și fanii în serial?

Elisabeth Moss: Abia aștept ca oamenii să descopere cât de pozitivă și inspirațională este această poveste de fapt. Am încercat să găsim toate acele momente de inspirație și pozitivitate și să le evidențiem. Pentru mine, această fată este o eroină, pentru că e slujitoarea despre care e povestea, dar, în același timp, e și ca tine și ca mine. Nu este o luptătoare. Nu știe cum să folosească o armă. Nu are aptitudini speciale. A lucrat la o companie de publicat cărți. Este una dintre noi. Ce m-a atras foarte mult la început a fost cât de mult seamănă cu mine. Dacă Gilead chiar ar exista, eu aș fi o slujitoare. Asta a fost ceva ce m-a impresionat.

 

Exploreaza subiecte similare:

The Handmaid's Tale , Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Samira Wiley, Max Minghella, Yvonne Strahovski, O.T. Fagbenle, Alexis Bledel, Margaret Atwood

Alte știri din cinema

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells