De la actorii care înregistrează dialogurile în propria mașină, la producătorii care editează episoadele din seriale pe platforma Zoom, pandemia de coronavirus a plasat unele dintre serialele cele mai mari și cu cele mai mari bugete într-un haos al post-producției.
Unele seriale precum Westworld au fost suficient de norocoase să își poată încheia filmările la următorul sezon înainte ca pandemia să închidă toate platourile din Statele Unite. Dar, asemenea altor seriale mari, se bazează pe efecte speciale și pe efecte vizuale complexe, puternic detaliate. Așa că lucrurile devin mult mai complicate ca de obicei în faza de post-producție.
Atât Jonathan Jonathan cât și Lisa Joy, creatori de conținut, au motive să se mândrească cu imaginea bine șlefuită a serialului Westworld, pe care încearcă să o păstreze cât mai bună și pentru următorul sezon, chiar dacă se lucrează la post-producție pe timp de pandemie.
Pe de altă parte, aproape tuturor membrilor distribuției de la Westworld li s-a cerut să își termine dialogurile pe iPhone și, după cum relatează Nolan, Thandie Newton chiar a înregistrat materiale audio și video la ea în mașină.
De obicei, Westworld realiza mixajul sonor în Atmos pe o uriașă scenă acustică, dar pentru noul sezon Jonathan Nolan și Lisa Joy au fost nevoiți să facă mixaj stereo deoarece facilitățile de mai sus nu erau disponibile. Acum, Jonathan Nolan susține că partea de colorare ar fi devenit cea mai dificilă din post-producție (nu în ultimul rând pentru că el însuși este parțial daltonist), mai ales pentru că realizarea ei „printr-o conexiune de Internet instabilă” face lucrurile și mai complicate.
Pe de altă parte, The Good Lord Bird - cu Ethan Hawke, de la Showtime - luptă să își descopere un stil vizual în mijlocul unei situații haotice. „Numeroase lucruri pot fi făcute de la distanță, însă sunetul este una dintre cele mai dificile și a fost necesar să ne prindem cum se face”, susține Marci Wiseman, președinte asociat la Blumhouse Television, care semnează adaptarea după James McBride. „Am reușit să facem o cameră izolată acustic, calibrată, pentru Pat (McKinley, monteurul). În ceea ce privește montajul, Wiseman, Gold și Hawke au lucrat de la distanță cu producătorul executiv McKinley, care este închis într-o cameră de hotel din Veneția.
David Caspe și Jordan Cahan, producătorii altui serial marca Showtime, Black Monday, au reușit să evite dezastrul la limită încheind producția sezonului 2 înainte de începutul epidemiei, însă au intrat în alt necaz la post-producție.
Cahan adaugă că lucrul în autoizolare a fost „o variație excepțională”, un sentiment împărtășit de Rick Famuyiwa, unul dintre regizorii sezonului 2 din Mandalorianul.
Hal Hickel, coordonatorul de animație al serialului Mandalorianul, este de acord că gestul de a se dedica post-producției sezonului 2 a fost unul liniștitor, dar subliniază și cantitatea enormă de muncă pe care el și echipa sa trebuie să o ducă la capăt, și care a crescut în circumstanțele actuale.
„Un blockbuster, precum Avengers, ar putea avea în jur de 2000 de efecte vizuale, iar seriale precum Mandalorianul au puțin sub 4000 de efecte speciale pentru sezonul 1, iar sezonul 2 nu e cu nimic diferit” , susține Hickel. „Le realizăm în aproximativ același timp, poate chiar mai puțin decât e nevoie pentru un blockbuster de vară, plus că suntem nevoiți să le lucrăm de la distanță. Suntem ca în mijlocul unui tsunami, însă vom reuși cu bine, publicul îl va căpăta la timp pe Micul Yoda, promit”.