Byzantium, captivanta poveste feministă cu vampiri

de Gloria Sauciuc în 7 Iul 2013
Valuri de sânge, dar şi explorarea dramei sufleteşti a celor care trăiesc veşnic, dar cu suferinţa de a fi nevoiţi să bea sânge

Cu o regie semnată de Neil Jordan (Interview with a Vampire), Byzantium - una dintre cele patru premiere ale săptămânii acesteia - spune povestea unei adolescente, Eleanor (Saoirse Ronan) şi a mamei ei, Clara (Gemma Arterton). În realitate, cele două au peste 200 de ani şi stiluri de viaţă total diferite.

În timp ce Clara, mama, este o vampiriţă de modă veche, înnebunită după sex şi violenţă (e o dansatoare erotică/damă de companie şi în acelaşi timp o asasină), Eleanor - crescută la o mănăstire - are o abordare mult mai altruistă, având grijă de cei bătrâni sau de infirmi. Conflictul mamă-fiică merge tot mai adânc - şi tot mai departe - decât în mod obişnuit, în această splendidă, intrigantă şi fascinantă poveste feministă cu vampiri, unde nu lipsesc nici valurile de sânge, scrie Chicago Sun-Times.

Trucul literar al dihotomiei dintre eroine e folosit de către scenarista Moira Buffini (care şi-a cultivat interesul pentru lumea secolului XIX adaptând povestea lui Jane Eyre acum trei ani) pentru a amesteca trecutul şi prezentul, atmosfera gotică şi cea modernă într-o poveste complexă, care îşi dezvăluie secretele în flashbackuri, piesă după piesă, dintr-un puzzle mai mare.

După ceva violenţă extremă în introducere, cu o fraţie de vampiri misogini pe urmele lor, Clara şi Eleanor se găsesc undeva într-un orăşel de pe coasta Angliei, acum două sute de ani. Clara s-a prostituat din fragedă tinereţe, şi acum o face în continuare pentru a-şi întreţine fiica, pe Eleanor. Imediat ce femeile sosesc în orăşel, Clara se apucă de treabă şi îşi primeşte primul client. Noel (Daniel Mays) e decent şi îndoliat. Printre lacrimi, îi povesteşte Clarei că tocmai a dat faliment cu afacerea sa, moştenită de la mama proaspăt decedată, şi anume hotelul Byzantium, un stabiliment cândva grandios. Clara ştie să exploateze situaţia în avantajul ei, seducându-l pe Noel şi transformând hotelul Byzantium într-un bordel, care va deveni casă şi pentru Eleanor. Aceasta va putea să meargă din nou la şcoală, unde se îndrăgosteşte de un alt tânăr, unul palid şi bolnav de leucemie (Caleb Landry Jones). Atunci frăţia bărbaţilor vampiri, dintre care unul (Sam Riley din On The Road), cândva îndrăgostit de Clara, se apropie tot mai mult de cele două femei.

Seattle Times scrie că este o plăcere să vezi că un film cu vampiri aspiră la a fi un film de artă, explorând drama sufletească a celor care trăiesc veşnic, dar cu suferinţa de a fi nevoiţi să bea sânge şi să trăiască în umbră.

Exploreaza subiecte similare:

Byzantium, Gemma Arterton, Saoirse Ronan, Caleb Landry Jones, Sam Riley

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Părerea ta

Spune-ţi părerea
alex_il_fenomeno pe 27 iulie 2013 12:26
Destul de interesant, sper sa nu fie confundat sau asociat cu Twilight, intrucat pare total diferit.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells