Uciderea cerbului sacru/The Killing of a Sacred Deer: suspans, mister, angoasă

de Gloria Sauciuc în 19 Ian 2018
Nicole Kidman riscă enorm (și câștigă) cu un rol deloc comod în The Killing of a Sacred Deer, unde are scene de nuditate şi scene erotice bizare

Pe 26 ianuarie se lansează pe marile noastre ecrane Uciderea cerbului sacru/The Killing of a Sacred Deer (2017), un thriller psihologic cu elemente supranaturale, semnat de poate cel mai neconvențional regizor de la Cannes 2017, Yorgos Lanthimos.

Premiat pentru scenariu, regizorul grec Yorgos Lanthimos creează suspans și mister, e ingenious și surprinzător. Șocheaza din nou cu imagini brutale, după filme precum Dogtooth/Canin (2009), Alpeis/Alpii (2011) și The Lobster/Homarul (2015).

The Killing of a Sacred Deer (2017) se concentrează pe un tânăr cu sete de răzbunare, un medic care trebuie să ia o decizie importantă, și familia lui care trebuie să lupte pentru a supraviețui. Nicole Kidman riscă enorm (și câștigă) cu un rol deloc comod în The Killing of a Sacred Deer, unde are scene de nuditate şi scene erotice bizare. Sunt foarte multe motivele pentru care merită să vedeți filmul la cinema.

De aceea, publicăm, mai jos, cronica scrisă „la cald”, imediat după proiecția canneză a filmului.

The Killing of a Sacred Deer: mister, scene brutale, angoasă

 

Regizorul grec Yorgos Lanthimos a adus la Cannes The Killing of a Sacred Deer, cu Nicole Kidman și Colin Farrell protagoniști, plus un adolescent (Barry Keoghan a mai jucat în Mammal, film selecționat la Sundance în 2016 și în Dunkirk al lui Christopher Nolan) cu o interpretare bântuitoare.

Titlul filmului, pe care nu ai cum să-l uiți odată ce l-ai auzit (am și recitit recent tulburătoarea poezie Moartea căprioarei a lui Nicolae Labis) face referire la Ifigenia în Aulida, scrisă de Euripide – a declarat regizorul la conferința de presă canneza a filmului. Ifigenia, fiica lui Agamemnon, e pe cale să fie sacrificată, așa cum spune oracolul, pentru că grecii aflați în Aulida nu pot ridica angora să plece spre Troia. Agamemnon se zbate între suferința de părinte și datoria de a împlini dorință zeilor. În momentul sacrificiului, Ifigenia dispare de pe altar și în locul ei apare o căprioară cu gâtul tăiat.  

Este personajul Martin (Barry Keoghan) un oracol? Iată un element ce trece granițele palpabilului și perceptibilului...

În film, personajul lui Colin Farrell (Steven) va fi pus în fața acestei teribile alegeri – de a-și sacrifica sau nu unul dintre copiii pe care îi are cu Anna (Nicole Kidman), soția lui. Chirurg cardiolog, îi moare un pacient pe masă de operație, iar vina îi aparține. Cu băiatul (Martin, jucat de Barry Keoghan) pacientului decedat începe o relație pentru a-i oferi suportul, cu cele mai bune intenții. Doar că băiatul îl forțează pe Steven să facă un sacrificiu de neconceput după ce viața lui începe să o ia razna în momentul în care comportamentul adolescentului pe care l-a luat sub aripă lui devine sinistru.

Regizorul grec Yorgos Lanthimos creează suspans și mister, e ingenious și surprinzător, socheaza din nou cu imagini brutale, dar lasă prea multe întrebări fără răspuns. E neclar până la sfârșit cine este acest adolescent care dă peste cap viața familiei lui Steven (Colin Farrell). Este personajul Martin un oracol? E mâna destinului? Cum reușește Martin să provoace tot ce provoacă în familia lui Steven? Când propui un asemenea element, ce trece granițele palpabilului și perceptibilului,  nu e de ajuns să te mulțumești doar cu schițarea contextului mistery, se impune să dezvolți portretul acelei lumi, să aduci justificări, sugerând – dacă nu explicând - atât originea respectivelor puteri ale băiatului sau calea prin care familia lui Steven e astfel încercată. În Lobster, anteriorul film al lui Yorgos Lanthimos, universul distopic creat funcționa după legi care îl făceau coerent, care făceau credibilă acea lume. 
  
Regizorul este a treia oară la Cannes cu un film în competiție, pană acum având în filmografie un premiu Un Certain Regard pentru Dogtooth (2009) și un Premiu al Juriului în 2015 pentru The Lobster.  Colin Farrell, care lucrează pentru a doua oară cu regizorul, a mărturisit într-un interviu cu IndieWire că citirea scenariului i-a provocat o stare de rău, și că The Lobster pare un film pentru copii pe langă acesta.  După ce filmările s-au încheiat, Nicole Kidman și Colin Farell s-au reîntâlnit pe platourile de filmare pentru The Beguiled, de asemenea prezentat în Competiția din acest an de la Cannes. 
  

Exploreaza subiecte similare:

The Killing of a Sacred Deer , Nicole Kidman, Colin Farrell, Yorgos Lanthimos, Barry Keoghan

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
unkn0wn pe 23 ianuarie 2018 00:35
The Lobster l-am vazut si pot spune ca e o idee originala, brilianta dar cu un scenariu prost.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells