The Boss Baby: Cine e şef acasă?, o animație pentru toată familia, din 14 aprilie la cinema

de Cinemagia în 12 Apr 2017
„în timp ce filmul este foarte amuzant şi distractiv, firul poveştii se conecteză cu spectatorii pe foarte multe niveluri emoţionale”, promite producătoarea filmului

De la studioul filmelor Shreck, Kung Fu Panda şi Madagascar vine animaţia DreamWorks The Boss Baby: Cine e şef acasă?, o comedie de familie amuzantă despre impactul pe care îl are sosirea unui bebeluş asupra unei familii, din perspectiva unui puști de 7 ani, cu o imaginaţie foarte bogată, pe nume Tim.

Inspirată de cel mai bine vândută carte de ilustraţii a Marlei Frayee, această comedie animată plină de acțiune, potrivită pentru toate vârstele, îi are pe următorii actori în rolul personajelor: Alex Baldwin drept Boss Baby, Steve Buscemi în spatele maleficului Francis E. Francis, Jimmy Kimmel şi Lisa Kudrow pentru vocile părinţilor nebănuitori ai lui Tim şi ai bebeluşului Boss Baby, Miles Balkshi în rolul lui Tim şi Tobey Maguire în rolul naratorului.

Pentru regizorul Tom McGrath, cunoscut pentru regizarea celor trei blockbustere Madagascar şi pentru fantezia cu supereroi a anului 2010 Megamind, marca Dreamworks, The Boss Baby: Cine e şef acasă? este o poveste foarte personală. Acesta îşi amintește cum cartea i-a atins o coardă sensibilă când a intrat în contact pentru prima dată cu ea. „Cartea Marlei mi-a atras atenţia. Aceasta era o carte cartonată încântătoare de aproximativ 30 de pagini iar eu nu știam cât de populară era. Dar mi-a amintit de copilăria mea, de propria mea familie activă şi acest fapt mi-a stimulat puternic imaginaţia şi m-a făcut să mă gândesc şi răzgândesc despre cât de tare ar fi să o extind la nivelul unui film”. Fiind cel mai mic dintre ce doi fraţi, McGrath a fost „Boss Baby”-ul familiei sale şi era foarte conştient de valul de agitaţie provocat de venirea sa.

„Scenaristul Michael McCullers împreună cu mine am fost instantaneu fulgeraţi de metafora centrala a cărţii – care este, de fapt, ceea ce se întâmplă la venirea unui bebeluş pe lume şi atenția exclusivă pe care o”, spune Tom. „Eu şi fratele meu am fost foarte apropiaţi, crescând şi copilărind împreună, dar de asemenea, ne şi băteam ca fraţii. Dar pe măsură ce creşteam, deveneam cei mai buni prieteni. Pentru mine, filmul este un omagiu plin de dragoste pentru el. Creionează foarte multe dintre sentimentele pe care le-am experimentat pe măsură ce creşteam împreună. Este dinadins plasat într-un orăşel din suburbii, dar este, de asemenea, o combinaţie dintre anii ’60, ’70 şi ’80. Sunt de părere că părinţii vor fi încercaţi de sentimente de nostalgie, pentru că vor observa detalii care le vor reaminti de propriile lor copilării”.

Ca o adăugare la atractivitatea specifică comediilor în general, natura sinceră a poveştii şi farmecul remarcabil al personajelor principale au fost încântătoare pentru producătoarea Ramsey Naito. „Povestea îmi oglindea viaţa. Cel mai mare băieţel al meu avea şapte ani când a sosit pe lume cel mic, şi era incredibil de gelos, asemenea personajului principal, Tim. Am empatizat instantaneu cu povestea celor doi fraţi”, spune Naito, ale cărei numeroase filme produse numără şi titlurile Sponge Bob SquarePants Movie, Jimmy Neutron: Băiatul Geniu şi South Park: mai mare, mai lung şi necenzurat. „Iubesc faptul că prin acest film celebrăm puterea fanteziilor şi imaginaţiei specifice copiilor”.

De asenenea, Naito menţionează faptul că acest film este special pentru faptul că oferă ceva de care se poate bucura întrega familie, şi , de asemenea, reuşeşte să descopere câte un element nou şi neaşteptat la fiecare moment al poveștii. „La început asistăm la venirea lui Boss Baby, şi descoperim faptul că este un bebeluş neobişnuit care poartă costum şi are vocea lui Alec Baldwin”, explică ea. „Mai apoi suntem înduioşaţi de Tim pentru că se simte de parcă părinţii lui nu vor fi capabili să-l iubească la fel de mult precum obişnuiau să o facă înainte. Dar foarte curând, el realizează că ceva este foarte diferit la noul său frăţior. În fine, suntem cu totul absorbiţi într-o misiune secretă care implică giumbuşlucurile spionului de elită, iar Tim descoperă că cei doi fraţi trebuie să-şi unească forţele pentru a salva lumea”. Naito adaugă - „în timp ce filmul este foarte amuzant şi distractiv, firul poveştii se conecteză cu spectatorii pe foarte multe niveluri emoţionale.

În timp ce Boss Baby aduce, la început, haos în familia lui Tim, în final se dovedeşte că el de asemenea îi învaţă nişte lecţii valoroase despre ceea ce este cu adevărat important”. Pentru că întreaga carte a lui Frazee se centrează exclusiv asupra lui Boss Baby şi a părinţilor săi, McGrath a simţit că trebuie să introducă în film şi un frate mai mare. Ideea a fost faptul că filmul trebuia să fie povestit din punctul de vedere al unui copil care urmează să aibă un frate mai mic, adăugând şi elementul interesant, şi tototdată universal: rivalitatea dintre fraţi.

Pentru a oferi scenariului un fond, DreamWorks l-a ales pe aclamatul scriitor Michael McCullers (filmele Mr. Peabody and Sherman, Baby Mama, Austin Powers). „Am patru copii, şi doi dintre ei aveau vârstele de trei şi de cinci ani la vremea aceea”, spune McCullers. “Am fost suprins imediat de metafora centrala a cărţii – ceea ce se întâmplă când un bebeluş ajunge şi preia controlul casei tale. Am lucrat împreună cu Tom pentru a veni cu noi metode de a explora originile acestui Boss Baby. Pentru ce fel de companie lucrează, care este misiunea lui? Ne-a dat şansa să explorăm mitul naşterii într-o modalitate amuzantă şi grozavă”.

McCullers spune că inventarea poveştii din prisma unui băieţel îngrijorat de şapte ani a fost o inovaţie în direcţia creativă a filmului. „Aceasta este, de fapt, esenţa emoţiilor poveştii”, explică el. „Am realizat că până acum nu au fost prea multe filme pentru copii care să se adreseze sentimentelor care vin odată cu venirea pe lume a unui frăţior sau a unei surioare. Este, de fapt, unul dintre elementele principale ale dinamicii unei familii. Este despre împărtăşirea iubirii şi depăşirea momentelor de gelozie care inevitabil îşi fac simţită prezenţa. Într-un fel, şi părinţii şi copii îşi vor asocia propriile experienţe cu situaţia prezentată în film, pentru că au trecut cu toţii prin aceste impedimente în familiile noastre, într-un fel sau altul – bineînţeles, fără Boss Baby într-un costum”.

Exploreaza subiecte similare:

The Boss Baby, Shrek, Kung Fu Panda, madagascar, Jimmy Kimmel, Lisa Kudrow, Tobey Maguire, Alex Baldwin, Steve Buscemi, Michael McCullers

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells