Cliff Curtis, „Fear the Walking Dead”: „Avem nevoie de monștri noi, proaspeți și de o abordare nouă pentru a-i descoperi”

de Gloria Sauciuc în 10 Iun 2017
Sezonul 3 al serialul cu zombie „Fear the Walking Dead” se difuzează în fiecare seară de luni, pe canalul AMC

Canalul AMC a lansat pe 5 iunie cel de-al treilea sezon din serialul horrorFear the Walking Dead”. Cel de-al doilea episod al noului sezon se va difuza luni, 12 iunie, de la ora 22:00 și în reluare marţi, 13 iunie, de la ora 23:00. Prin amabilitatea AMC, Cinemagia a avut ocazia să adreseze în exlusivitate, câteva întrebări actorului Cliff Curtis (îl vom vedea și în Avatar 2 unde a obținut recent una dintre partiturile centrale).

Prima idee SF autentică aparea, in 1818, odata cu monstrul Frankenstein, imaginat de scriitoarea Mary Shelley. Ideea a explodat un secol mai tâziu, când s-a inventat cinematograful. In anii 80, Alien captiva atentia maselor. Ideea unei fiinţe extrem de agresive şi redutabile, un nou tip de „monstru”, cu tot sistemul biologic adaptat. În anii 2000, vampirii recucereau inimile cinefililor. Din 2010 incoace zombi sunt „la modă”.

Cum comentați această evoluție a tipurilor de monștri care au atras masele de-a lungul timpului? E o reflectare a evoluției în sine a maselor? În caricaturi, oamenii secolului XXI sunt portretizați ca niște zombi care umblă cu telefoanele mobile în mână pe stradă, absenți la lumea din jur.

Cliff Curtis: Dacă reflectă cum am evoluat noi... E o întrebare interesantă. Cred că filmul ca formă de entertainment împlinește o nevoie de stimulare. Monștri, indiferent ce formă concretă au, creează această stimulare, chiar dacă în timp se trece de la un tip de monștri la alt tip de monștri. Monștrii au această capacitate de a te face să simți adrenalina și asta atrage publicul. Avem deci nevoie de monștri noi, proaspeți și de o abordare nouă pentru a-i descoperi. Nu sunt sigur dacă să leg direct asta de o evoluție, mai degrabă decât de o nevoie a societății moderne pentru stimulare, pentru incitare. Viețile moderne sunt confortabile comparativ cu cele ale strămoșilor noștri din perspectiva posibilelor amenințari. Trăim sigur și trăim sedentar, iar monștrii ne aduc provocarea necesară.

Cred că serialul tratează monștrii ca pe o realitate, pentru că asta stimulează și asta incită. O lume reală, personaje credibile. Cred că acesta este principalul obiectiv al serialului, și pot fi găsite unele metafore în el. Totuși, nu cred că acesta este obiectivul prioritar al serialului. Cred însă că ceea ce a făcut bine serialul a fost explorarea unor teme interesante, chiar dacă nu a fost obiectivul lui explicit.

Care este monstrul dvs. preferat dintre toti cei pe care i-a dat literatura sau filmul si de ce?

Cliff Curtis: Cred că primul monstru care m-a impresionat, copil fiind, a fost rechinul din Jaws. Acesta mi-a creat o impresie puternică. Monstrul acesta era din lumea apei, și noi locuiam în Noua Zeelandă aproape de mare. Apoi vampirii m-au captivat: erau nemuritori, își schimbau forma, erau foarte vizibili în mass media - era o întreagă fenomenologie. Însuși faptul că ei consumau sânge devenea un simplu detaliu față de celelalte atribute mai interesante ale lor - puteau zbura. Da, vampirii sunt niște monștri reușiți.

Suntem la al treilea sezon FTWD. Dar, la inceput, ce v-a facut sa acceptați intrarea in serial? Nu v-ați temut că va sta mereu în umbra serialului The Walkin Dead?

Cliff Curtis: Da, într-adevăr, popularitatea primului serial m-a convins să mă alătur. A avut un succes masiv la public. Câteva lucruri nu au mers, dar asta e situația cu orice serial. Cel de-al doilea sezon a fost mai echipat, avea personaje care erau mai bine adaptate pentru a face față apocalipsei zombie decât inițialul. A fost un mod interesant de a aborda subiectul.

Întro-o situație de criză, de anvergura unei invazii zombi, care sunt cele trei valori umane la care nu ați renunța orice ar fi?

Cliff Curtis: Aceleași valori ca într-o lume normală. Dragostea, familia și comunitatea. Acestea rămân valabile. Nu vei supraviețui apocalipsei fără oamenii pe care îi iubești, fără să ai familia alături. Și nici fără o societate în jur. Aceste valori rămân intacte.

Spuneți-ne câteva lucruri despre evoluția personajului dvs. în sezonul 3.

Cliff Curtis: Sunt mulțumit de evoluția lui Travis din Sezonul 3, este rezultatul a ceea ce a reușit în Sezonul 1 și 2. El devine un membru perfect integrat al grupului supraviețuitorilor, este gata de acțiune și este gata să facă sacrificii.

Despre personajul Travis și subiectul celui de-al treilea sezon Fear the Walking Dead

La începutul celui de-al treilea sezon, vedem că pe Travis apocalipsa l-a consumat și l-a distrus. Dar oare îl va reclădi acum? Ceea ce a rămas din familia sa este neprețuit. O iubește pe Madison și are o datorie față de Alicia. Travis le va apăra, dar o va face într-un mod diferit. A încercat să aibă compasiune, dar acest lucru l-a costat. A pierdut o parte din el însuși, dar ceva mult mai puternic i-a luat locul. Se simte mai apropiat de Madison, așa cum nu s-a mai simțit de mult timp, amândoi au comis fapte sumbre și amândoi și-au pierdut fiii.

„Fear the Walking Dead” revine cu al treilea sezon, iar familiile protagoniste vor fi reunite în zona vibrantă și violentă a frontierei SUA-Mexic. Barierele internaționale nu mai există din cauza apocalipsei, iar personajele noastre trebuie să încerce să reclădească nu doar societatea, dar și familia. Madison se reîntâlnește cu Travis, însă Alicia a fost distrusă de moartea lui Andreas. Pe parcursul noului sezon, personajele principale vor evolua într-o manieră total neașteptată, iar efectele apocalipsei și dorința de supraviețuire își vor pune amprenta asupra relațiilor dintre ele.

 

Exploreaza subiecte similare:

Cliff Curtis, Avatar 2, Fear the Walking Dead, Jaws

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells