Bine aţi venit la bordul navei Covenant!

de Cinemagia în 11 Mai 2017
Alien: Covenant va avea lansarea în România pe 12 mai

Plasat la 10 ani după evenimentele înfăţişate de către Scott în hit-ul intitulat Prometheus, Alien: Covenant se întoarce la rădăcinile saga-ului revoluţionar al regizorului cu o poveste unică şi înspăimântătoare care îngheaţă sângele în vene, presărată de creaturi monstruoase. Împreună cu cea de-a şasea parte a seriei blockbuster, regizorul vizionar este mai aproape ca niciodată de a dezvălui misterioasele origini ale creatorului tuturor extratereştrilor, letalul Xenomorph din filmul original.

Alien: Covenant îi are protagonişti pe Michael Fassbender (Prometheus, 12 Years a Slave), Katherine Waterston (Steve Jobs, Inherent Vice), Billy Crudup (Almost Famous, Mission: Impossible III), Danny McBride (Pineapple Express, Eastbound & Down) şi pe Demián Bichir. Filmul este în regia lui Ridley Scott (The Martian). Scenariul a fost scris de către John Logan şi Dante Harper, cu originea într-o carte de Jack Paglen şi Michael Green. Producătorii sunt Ridley Scott, Mark Huffam, Michael Schaefer, David Giller şi Walter Hill, iar distribuitorul este 20th Century Fox.

Încă de la început, Ridley Scott era în căutare de sânge

„Cred că prima frază pe care a spus-o Ridley a fost ‘Vom face un film dur, cu restricţie de vizionare, şi vom avea nevoie de mult bordo,’ care este, de fapt, denumirea sângelui fals din industria cinematografiei”, îşi aminteşte Mark Huffman, unul dintre producătorii filmului Alien: Covenant.  „Aceasta a fost prima noastră conversaţie – suntem aici să speriem de moarte pe toată lumea”.

Dacă ar fi cineva care ştie să îngrozească audienţa printr-o narare inteligentă şi sofisticată, acela este Ridley Scott. Originalul Alien rămâne tipul de film standard reprezentativ pentru genul horror, pentru tensiunea psihică pe care o produce, pentru sentimentul sufocant de claustrofobie, precum bestia vicleana care la început a urmărit-o pe Allen Ripley şi pe Echipa navei spaţiale Nostromo, în 1979. „Într-un mod amuzant, întotdeauna am considerat filmul Alien un film foarte bine realizat, însă de categoria B” spune Ridley Scott. „Subtextul este destul de simplu– este vorba de şapte oameni care au rămas blocaţi într-o casă veche şi întunecată, iar totul se rezumă la cine urmează să fie ucis primul şi cine va supravieţui”.

Pentru Alien: Covenant, regizorul nominalizat la premiile Oscar a urmărit să surprindă acceaşi tensiune produsă de prelungirea atmosferei înfiorătoare încărcată de prezenţa constantă a pericolului în timp ce conferă noi viziuni profunde care îmbogăţesc şi adâncesc mitologia specifică Alien. Această abordare a fost necesară, spune el, pentru a menţine naraţiunea surprinzătoare (şi revigorată) . „Nu poţi fi urmărit la nesfârşit de un monstru de-a lungul unui coridor – devine plictisitor”, menţionează Ridley Scott. “M-am surprins gândindu-mă la faptul că nimeni nu s-a întrebat niciodată cine a făcut acest lucru şi de ce. Ai putea spune că monştrii din spaţiu, zeii din înălţimi sau inginerii spaţiului cosmic au inventat acest lucru. Ei bine, nu ei au făcut-o. Alien: Covenant e pe cale să producă o răstunare de situaţie”.

Filmul se deschide cu o misiune paşnică menită să depăşească limitele Pământului pentru a stabili o aşezare pentru omenire printre stele. Printre oamenii aflaţi la bordul navei Covenant se află cupluri care vor popula planeta Origae-6, împreună cu duzini de embrioni care îi vor ajuta să întemeieze noua colonie. Responsabilii pentru protecţia echipajlui navei: Căpitanul Jacob Last Name Tk (James Franco) şi soţia sa, Daniles, directoarea operaţiunilor de terraformare (Katherine Waterston); adjuncţii Christopher Oram (Billy Crudup) şi soţia sa biolog Karine (Carmen Ejogo); piloţii agitaţi Tennesee (Danny McBride) şi Faris (Amy Seimetz); directorul securităţii Sergentul Lope (Demián Bichir) şi soţul său Sergeant Hallett (Nathaniel Dean), secund. Împreună cu ei este şi un non-om, Walter (Michael Fassbender), sinteticul loial al navei Covenant, rămânând de veghe pe perioada călătoriei, atâta timp cât pasagerii erau închişi în celulele lor de criogeneza până la destinaţie.

Când o explozie solară spintecă nava, Walter este obligat să îi trezească pe membrii echipajului, pentru a le salva vieţile. Un defect mecanic îl ţine încuiat pe căpitan în celula sa de criogeneza, suferind astfel o moarte îngrozitoare. Nefericitul incident îl face pe religiosul Oram să preia atribuţiile căpitanului şi, tototdată, îl face responsabil de alinarea durerii lui Daniel de pe urma pierderii soţului său.

Daniel își caută refugiul în compania singurei figure solitare a echipajului, Walter, care, fără niciun dubiu, inspiră sentimentul de familiaritate publicului. El este următoarea evoluţie a lui David, pe care Fassbender  l-a portretizat în Prometheus. Deşi din punct de vedere tehnologic îl subclasează pe predecesorul său, aria sa emoţională îi este într-un anume fel restricţionată. El nu se poate îndrăgosti, şi a fost programat să rămână pe deplin loial echipajului navei Covenant – Fassbender îl descrie fiind „servitorul principal.”

„În primul şi în primul rând, el este acolo pentru a-i proteja şi pentru a le servi, ca un bun ofiţer de poliţie,” spune actorul. „Este în totalitate logic şi lipsit de emoţie, chiar dacă cei din jurul său, în special Daniels, caută un fel de conexiune emoţională cu el”.

Despre producţie

Alien: Covenant a fost filmat în peste 74 de zile la studiourile Fox din Aurstralia şi în Milford Sound din Noua Zeelandă în 2016. Designerul de producţie Chris Seagers a avut sarcina de a  proiecta nava după viziunea lui Ridley Scott.

„Navele sunt întotdeauna dificil de proiectat” spune Ridley Scott. “Covenant este ca un pionier al navelor – nu este o navă oarecare, este nava pionier care a plecat într-o misiune ştiinţifică, transportând oameni şi echipamentul necesar pentru a coloniza o altă planetă. Bineînţeles, este ca un tren cargo – este împărţită în trei secţiuni cu joncţiuni hexagonale, care reprezintă, de fapt, spaţii de depozitare masive. Fiecare secţiune se va separa de celelalte în momentul aterizării, pe proprii piloni specifici fiecărui fragment, astfel obţinându-se un depozit enorm cu tot echipamentul”.

„I-am menţionat lui Ridley Scott faptul că platformele petroliere aduc foarte mult a nave spaţiale”, spune Seagers (Deepwater Horizon, Fantastic Four). „Din exterior arată ca nişte conserve uriaşe, dar în interior sunt pline de tehnologie, şi nu este nevoie imperioasă de oameni. Sunt automate. Este la fel ca la tehnologia spaţială. Totul este despre navigaţie şi orientare, şi lui i-au plăcut aceste aspecte. Aşadar, am început să folosim foarte multe elemente şi referinţe din universal industrial.”

La fel ca alte elemente de producţie, filmul Alien original s-a dovedit a fi punctul de plecare. Pentru a amplifica sentimentul de claustrofobie din interiorul navei Covenant, Seager şi Echipa sa au coborât tavanele şi au inundat coridoarele de întuneric. Un lucru foarte important pentru Ridley Scott a fost funcţionalitatea podului navei, pentru a putea crea o experienţă tactilă pentru actori. Pentru a putea realize acest lucru, echipa de design şi producţie a instalat 1,500 de circuite, astfel fiecare întrerupător să fie funcţional.

„Mă simţeam de parcă eram pe o navă spaţială funcţională”, spune Fassbender. „Coridoarele, podul şi capsulele de dormit –aceste elemente de design şi producţie erau fiarte de detaliate şi sofisticate. Sunt lucruri foarte rare când vine vorba de filmele fantastice sau filmele de acţiune care utilizează concepte de ultimă generaţie. Sunt folosit foarte multe ecrane verzi de obicei. Şi noi am folosit câteva ecrane verzi, însă mai mult de atât ne-a fost pus la dispoziţie pentru a le explora, atinge şi pentru a interacţiona cu ele, şi acest lucru ester extreme de rar zilele acestea”.

„Când am păşit în interiorul navei, ne-am simţit ca nişte copii”, adaugă Crudup. „Nu puteam avea încredere în propriile simţuri – te simţeai de parcă ai fi făcut parte dintr-o misiune spaţială”.

Exploreaza subiecte similare:

ridley scott, Alien: Covenant, Prometheus, Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, John Logan, Dante Harper

Alte știri din cinema

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Trei kilometri până la capătul lumii în competiție la Cannes, o dramă sfâșietoare despre homofobie, corupție și minciuni

Premiera internațională a filmului românesc Trei kilometri până la capătul lumii a avut loc vineri după-amiază la Cannes într-o zi însorită cu cer senin atât pentru cinefili, cât și pentru cinematografia românească.

Furiosa: A Mad Max Saga, George Miller revine la Cannes cu un prequel spectaculos

La nouă ani după ce a prezentat Mad Max: Fury Road la Cannes, regizorul George Miller s-a întors miercuri pe Croazetă alături de Anya Taylor-Joy și Chris Hemsworth cu al cincilea episod din înflăcărata lui saga action adventure

Garfield – Un film care reușește să capteze esența benzii desenate originale

O alegere excelentă pentru o după-amiază relaxantă în familie.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells