Articole Showtime

(2002)

Poliția în direct

Sub privirea atenta a consultantului tehnic din partea poliției

Pentru a asigura un plus de realism echipamentului si protocolului prezentat ca fiind al Los Angeles Police Department, a fost ales în calitate de consultant Chick Daniel. Daniel a fost foarte bine ales nu numai datoritã celor 25 de ani de experientã în cadrul Politiei din Los Angeles (fiind iesit la pensie în prezent), dar si pentru cã a fost consultant tehnic la serialele L.A.P.D. si Life on the Beat, fiind o prezentã foarte importantã pe platourile de filmare de la Showtime.

Pentru a echilibra actiunea si realismul unei crime prezentate în direct la televiziune cu scenariul comic al filmului, Daniel a colaborat îndeaproape cu regizorul Tom Dey. El îsi aminteste o discutie avutã cu regizorul: “Tom m-a întrebat: «Cum ar aborda ei o situatie ca aceasta? Unde ar trebui sã fie armele lor? Cum ar trebui sã le tinã?», iar eu i-am rãspuns la aceste întrebãri dupã care i-am spus: «Unde ai sã-ti amplasezi aparatele de filmat si cum am putea aranja asta?». Tom stie întotdeauna ce întrebãri sã punã.”

Cât despre autenticitate, Daniel este foarte constient de motivele practice care evitã ca munca realã a politiei sã fie prezentatã într-un mod amuzant publicului spectator, un subiect la care însusi Mitch se referã în secventa de la începutul filmului în care el vorbeste unei clase de copii despre munca de zi cu zi a unui politist. “Încerci sã te comporti cât mai firesc, însã în acelasi timp este un film sau o emisiune TV si stii cã telespectatorii nu vor sã vadã politisti care îsi petrec 10 ore pe zi fãcând muncã de birou”, spune el. “Ei vor sã vadã urmãriri si schimburi de focuri”.

“La modul general vorbind, atitudinea politistilor în stradã este cã au senzatia cã reprezentantii presei se aflã acolo fiind interesati mai mult de fictiune decât de realitate”, spune veteranul L.A.P.D. “Dupã cum se poate vedea în film, de multe ori presa va sosi în acelasi timp cu politistii sau chiar înaintea lor deoarece ei scaneazã frecventele din eter. Astfel cã ofiterul trimis pe teren trebuie sã facã fatã mai întâi chestiunii libertãtii presei înainte de a se ocupa de securizarea locului crimei, ceea ce face ca el sã se afle automat “în direct”. Cine încalcã legea cui? Acestea sunt chestiunile pe care le discutãm cu totii si consider cã filmul le abordeazã foarte bine”.

Sinopsis Dezvoltarea poveștii Showtime
jinglebells