Articole Recess: School's Out

(2001)

S-a furat vacanța!

Producătorii, vorbind despre producție

Mai devreme, Walt Disney Animation Television vroia o aventurã "Recess" în toatã lungimea ei. Conceput initial, ca o premierã video, succesul extraordinar al spectacului de televiziune si calitatea ideilor pentru un film de cinema i-au fãcut pe directorii executivi de la Disney sã producã un film pentru lansarea teatralã. Distinctia a fost importantã pentru producãtorul Stephen Swofford: "Unul dintre principiile noastre cãlãuzitoare a fost sã ne reamintim cã acesta este un film - trebuia sã facem ceva astfel încât copiii sã nu intentioneze sã ia o pauzã, întorcându-se dupã o orã."

Caracterul filmului prezintã o provocare neobisnuitã pentru Paul si Joe. "'Recess' a fost proiectat pentru un spectacol de televiziune" spune Paul. "Si pe deasupra lui e un spectacol de televiziune despre lucrurile mãrunte care se petrec pe terenul de joacã. Cum muti aceste lucruri pe nivelul urmãtor, cum faci sã fie ceva valoros ce se va vedea pe marele ecran? La început când ne-am asezat jos cu Barry Blumberg, sugera cã secretul e sã ne gândim mai în larg, sã aducem filmul undeva unde spectacolul de televiziune nu poate ajunge. Am avut în minte acest lucru când am început un brainstorming.

"E o aventurã mai mãreatã pentru copiii din 'Recess'" mentioneazã regizorul Sheetz. "Ei se ridicã împotriva unui ticãlos cu care nu se poate discuta în timp de 11 minute."

"E un film - deci trebuie sã fie mare" adauga Greenberg. "Si aici intrã ceea ce numesc eu aspectul 'James Bond' al filmului. Era o provocare pentru noi sã ridicãm pe un alt nivel calitatea mai-mare-decât viata a serialului 'Recess' pãstrând totusi caracterul din 'Recess'"

"Dar n-am vrut sã scoatem caracterele noastre din lumea lor, ceea ce poti vedea la multe figuri care se bazeazã pe serialele de televiziune" explicã Sheetz. "Poate fi foarte confuz când aceste caractere se aflã într-o altã lume, ceva ce nu esti obisnuit sã vezi. În filmul nostru, copiii pleacã în tabãrã, il vedem pe Floppy Burger, vedem casa din copac a lui T.J., dar ce se întâmplã de fapt este cã în final toata lumea se întoarce la scoalã, despre ceea ce se vorbeste si în spectacolele de televiziune. Si acesta este semnificativ."

Pentru acest film, Paul, Joe si scenaristul Jonathan Greenberg au început imediat sã se concentreze la vacanta de varã - un domeniu neexploatat de "Recess" ca si cum programul de televiziune trateazã exclusiv numai pauza pe terenul de joacã în timpul anului scolar.

"Întotdeauna am început prin a ne întreba 'Ce-ti amintesti de când erai copil?'" spune Paul. "Am întrebat toatã lumea ce gândesc ei despre copilãria lor."

Joe îsi aminteste cum mergea cu bicicleta si vedea scoala pustie, cu poarta încuiatã legata cu lant. "Vedeai un portar care intra si facea ceva, aest lucru ne face sã ne întrebãm: 'Ce facea el? Nu e nimic de curãtat - doar nu suntem acolo. Ce se întâmplã de fapt?" spune Joe.

"A fost punctul nostru de plecare - ceva într-adevãr fantastic se întâmplã pe timpul verii." spune Paul. "Si dupã acest lucru trebuia sã ne gândim ce e acel ceva fantastic. Sunt extrateresti? E o conspiratie? Si eventual, le folosim pe acestea numai pentru a induce în eroare, pentru cã dupã cum se aflã, ce se întâmplã în scoalã e ceva care e mult mai aproape de viata actualã a copiilor. În film, Dr. Philliam Benedict, ex-directorul dizgratiat al scolii Third Street School, se întoarce de unde a început totul" cu un plan bizar de a elimina, cu cuvintele lui T.J. "cea mai mare pauzã dintre toate."

Realizatorii filmului au avantaj si din forma dreptunghiularã a ecranului de film- mult mai impresionantã decât forma pãtratã a ecranului de televizor." Cu un format mai larg pentru filme, putem obtine mai multe puncte de vedere extreme si sã impunem perspectivele noastre cum n-am mai fãcut pânã acum" spune Paul. "Rezultatul final este mult mai cinematic. De fapt, aceasta a fost prima remarcã fãcutã de Peter Schneider (presedintele de la Walt Disney Studios): 'Aratã ca un film'. El nu dzavantajaza însã televiziunea, mai degrabã a arãtat cã apartin unei situatii diferite si cu apropieri diferite." "M-am gândit prima datã cã ar trebui sã împingem consiliul artistilor sã spargã constrângerile televiziunii" spune Sheetz, "dar de fapt , se pare cã dacã oferi cuiva aspectul dreptunghiular al filmului vor desena la nivelul filmelor, completând în acest fel pânza."

Echipa filmului Detaliile realizării filmului
jinglebells