Articole Ghost Rider

(2007)

Demon pe două roți

Joaca cu focul: Hellcycle si efectele vizuale

Una dintre cele mai mare provocari pe care le-au infruntat scenograful Petruccelli si restul echipei a fost realizarea motocicletei Hellcycle, motocicleta in flacari a lui Ghost Rider. Dupa Avi Arad, Hellcycle va incanta pana si cei mai inraiți fani ai motocicletelor – un grup in care Arad se include sin pe sine. "Harley Davidson este hobby-ul meu", spune producatorul, care de asemenea deține lanțul de cafenele Harley Davidson. "Hellcycle este un personaj – are organe interne, suflet, vertebre, ochi si farmec. Clar ca este o masinarie, dar una care emana emoții si sentimente."

"Construirea lui Hellcycle a fost o sarcina colosala", spune scenograful. "Pe langa faptul ca este o motocicleta supranaturala, periculoasa cum n-a mai existat vreodata, trebuia sa si funcționeze. Trebuia sa fie rapida, trebuia sa fie puternica si trebuia sa poata fi manevrata."

Johnson spune ca țelul sau a fost sa elaboreze infatisarea lui Hellcycle fata de cea care apare in benzile desenate. "Am vrut sa fie cel mai frumos lucru pe care l-ați vazut vreodata – mai frumos decat Batmobilul", spune el. "Este ceva intre o masina si un animal, cu structura osoasa, cu coloana vertebrala si o mare personalitate. Crash McCreery, unul dintre artistii nostri, a venit cu proiectul si apoi a acesta devenit o opera de arta miscatoare. Si-a castigat propria sa personalitate ca si Ghost Rider."

Petruccelli a trudit luni de zile cu o echipa de sculptori, pictori si tehnicieni de motociclete pentru a crea motocicleta demonica. "Am inceput cu o macheta mica si apoi am trecut la urmatorul stadiu, construirea elementelor la scara reala. Din momentul in care proiectul a fost aprobat, au fost produse sapte motociclete separate. Fiecare are o funcție diferita si toate sunt facute la scara si pe masura lui Nic Cage."

Dupa ce Hellcycle a fost construita si filmata, sarcina a fost trasnmisa echipei de efecte vizuale. "Mark a vrut sa foloseasca o motocicleta adevarata si am incurajat asta", spune supervizorul de efecte vizuale Kevin Mack. "Cred ca este bine sa avem elemente reale atunci cand putem. Munca noastra este mai eficienta atunci cand intervine un amestec – s atunci chiar nu-ti mai dai seama ce este generat pe calculator si ce este real. Exista, totusi, cateva secvențe in care motocicleta este generata in totalitate pe calculator si bineințeles, focul de pe ea este intotdeauna generat pe calculator."

Pentru Mack, atat crearea lui Hellcycle cat si crearea lui Ghost Rider a fost literalmente o incercare de foc. "Ghost Rider are capul in flacari", explica Mack. "Izbucneste in flacari si se transforma in schelet. Merge pe o motocicleta care este de asemenea in flacari. Deci as spune ca cea mai mare provocare a fost sa creez focul intr-un mod in care sa poata fi direcționat si care sa para real. Pentru simularea focului am cercetat foarte mult si am strans multa documentatie din cercetarile oamenilor de stiinta in domeniul dinamicii fluidelor , simularea fluidelor, din care focul este unul. S-a pornit de la niste ecuații denumite ecuațiile Navier – Stokes, asumate in scopuri stiințifice. Niste oameni foarte inteligenți au luate aceste ecuații, le-au simplificat un pic, si au inceput sa le aplice in grafica pe calculator.

Pentru a ajuta la integrarea filmarilor pe viu ale lui Ghost Rider si Hellcycle cu focul generat pe calculator, adaugat la post-producție, Mack si echipa sa au pus la punct doua dispozitive de lumina interactive. Pentru Ghost Rider, o masca de fața transparenta acoperita cu LED-uri plate, a caror lumina intermitenta arunca lumina pe umerii actorului pentru a imita reflecțiile de la capul in flacari. Aceeasi tehnica a fost folosita si pe Hellcycle, unde LED-urile atasate la roți aruncau lumini scanteietoare pe pamant ca si pe motocicleta."Ele chiar fac focul generat pe calculator sa para real", spune Mack.

Producatorii filmului s-au bazat pe efectele digitale si pentru a comunica starea emoționala a lui Ghost Rider. Fara beneficiul carnii si muschilor pentru a controla expresiile faciale, craniul nu putea transmite sentimente. Astfel ca Mack si echipa sa au folosit un numar de tehnici pentru a insufleți personajul. "Pe langa miscarile subtile din cap si capturarea imaginii actorului, a trebuit sa tratam focul ca principalul sau element de exprimare. Culoarea sa se schimba puțin cu fiecare emoție", spune Mack. "Am folosit de asemenea distorsia data de flacari pentru a arunca umbre in moduri subtile dar eficiente pentru a schimba expresia. Atunci cand vorbeste, respirația deranjeaza focul si aceasta da efectul de miscare a buzelor."

Pe langa flacari, craniul lui Ghost Rider a fost proiectat astfel incat expresiile sale sa poata fi ajustate manual intre scene. "De la scena la scena am putut sa-l facem sa para mai furios sau mai aspru sau cum a cerut situația", spune Mack.

Mack descrie filmul ca un "festin de efecte vizuale". Printre secvențele sale preferate se afla scena in care Johnny Blaze sare cu motocicleta peste un teren de fotbal. "in timp ce stadionul si una dintre rampe erau reale, arena era complet goala", spune Mack. "Motocicleta, motociclistul, spectatorii si cele sase elicoptere Black Hawk peste care sare sunt toate generate pe calculator."

Despre distributie Despre productie
jinglebells