Tot ce ştim despre Warcraft

de Cristina Grigore în 23 Nov 2014
Filmul regizat de Duncan Jones va ajunge în cinematografe în martie 2016

Lansată în urmă cu 20 de ani, seria de jocuri Warcraft a devenit un fenomen al industriei de divertisment. A generat un succes financiar impresionant şi o bază de fani ce a ajuns, în jurul anului 2010, la 12 milioane de abonaţi în toată lumea. Un film inspirat din fascinantul univers este aşteptat încă din 2006, în urma anunţului făcut de Blizzard Entertainment şi Legendary Pictures.

Partea amuzantă a istoriei filmului îl are ca protagonist pe Uwe Boll, care şi-a exprimat ferm dorinţa de a fi plasat la cârma producţiei. Realizatorii l-au refuzat însă categoric, iar unul dintre creatorii jocului, Chris Metzen, a ţinut să precizeze atunci că filmul va fi unul plin de acţiune şi violent. „Cu siguranţă nu vom aduce pe marile ecrane o versiune destinată audienţei generale.  Acesta nu este PillowfightCraft”, a punctat el.

Producţia a trecut şi prin mâinile lui Sam Raimi, însă producătorii nu au fost prea mulţumiţi de modul în care a tratat materialul, iar cineastul a preferat să înceapă, în schimb, lucrul la Oz: The Great and Powerful. Când Duncan Jones (Source Code) a fost numit, în ianuarie 2013, în scaunul regizoral, lucrurile au început, în sfârşit, să se lege. Jones a preluat munca de pre-producţie a lui Raimi şi a oferit fanilor, la Comic-Con-ul din 2013, o descriere a unui scurt teaser video, ca mostră a direcţiei creative în care a luat-o proiectul.

La această dată, filmările au fost încheiate, iar realizatorii au făcut lumină, în cadrul prezentării susținute la BlizzCon la începutul lunii noiembrie, în mai multe aspecte ale peliculei. S-a vorbit despre efectele speciale, modul în care a fost abordată povestea, au fost lansate postere şi aduse pe scenă costume din film. 

Povestea filmului şi modul de abordare

Provocarea majoră a constat în selectarea unei singure poveşti din linii narative conţinute de universul Warcraft. Realizatorii s-au oprit totuşi la Primul Război, conflictul înfăţişat la începutul francizei video, dintre oameni şi orci. Însă Jones, un împătimit al jocului, cu multe ore online la activ, a simţit că direcţia abordată inițial de Raimi nu era cea potrivită.

„Era, în opinia, mea, centrată prea mult pe partea umană, a Alianţei. Cred că era mai degrabă o abordare ce îmi părea mie că nu-i pune Orcii într-o lumină prea bună. Aşa cum în joc ai posibilitatea să îţi alegi tabăra, am simţit că este cu adevărat important să facem un film care să permită spectatorului să se plaseze în oricare din părţile implicate, şi să urmărească eroi din ambele părţi”, a declarat cineastul. Viziunea sa explorează, însă, un teritoriu prea puţin cunoscut, în care avem posibilitatea de a înţelege şi a simţi compasiune pentru ambele tabere, lucru rar întâlnit în filmele de război sau cele fantasy, „unde în mod normal monştrii sunt înfăţişaţi ca villaini…”.

Filmul va reda aşadar conflictul dintre conducătorul Orcilor, Durotan şi Anduin Lothar, liderul Alianţei. Se conturează, de asemenea, ascensiunea liderului războinicilor Orci, Orgrim Doomhammer. Ambele tabere au alături un puternic vrăjitor, nume familiare jucătorilor de Warcraft; Khadgar şi Medivh.

Însă în povestea originală a jocului, Orcii vin de pe un alt tărâm: Draenor. Între lumea lor şi cea a oamenilor, Azeroth, s-a deschis un portal. După câteva raiduri pe tărâmul oamenilor, Orcii pornesc spre capitală.

Până aici, este vizibil efortul de a aduce în cinematografe o poveste fidelă lumii Warcraft, însă lucrurile devin şi mai spectaculoase când vine vorba de efectele speciale şi vizuale, şi de efortul actorilor.

În ceea ce priveşte efectele speciale, filmul pare a fi „Avatar şi Lord of the Rings în acelaşi timp” ( Duncan Jones)

Era de aşteptat ca filmul să se bazeze, în mare parte pe elementele „magice” ale graficii computerizate. Jones chiar a spus că, din acest punct de vedere, filmul pare a fi „Avatar şi Lord of the Rings în acelaşi timp”, însă realizatorii nu s-au limitat la crearea pe calculator a lumii Warcraft, ci au investit enorm şi în decoruri, costume, diverse platouri de filmare. Ceea ce vom vedea în final va fi așadar o combinaţie de live-action şi CGI, iar atmosfera se anunţă „întunecată şi veridică”.

Atât în ceea ce priveşte efectele speciale, cât şi interpretarea motion-capture – ce a necesitat luni de zile pentru perfecţionare – faptul că, asemenea majorităţii celor implicaţi în proiect iubesc jocul şi au pierdut multe zile în fascinanta lume, a contat enorm. Şi Bill Westenhofer, specialistul în efecte vizuale al filmului, (premiat cu Oscar pentru contribuţia sa la Life of Pi) este un vechi jucător de Warcraft, dar şi Robert Kazinsky, cel care îl va interpreta pe Orgrim, este un veteran al jocului, cu peste 500 de zile înregistrate online.  

Actorii au trebuit să înveţe să meargă diferit, să se obişnuiască cu latura neobişnuită a orcilor şi modul în care acesta aveau să fie înfăţişaţi (nobili sau agresivi). Spre deosebire de alte filme, aici motion-capture-ul a fost realizat direct pe platou, iar interpreţii orcilor şi ai oamenilor au putut interacţiona pe acelaşi platou, ceea ce a adăugat un plus de realism în jocul acestora. Nu s-a apelat la motion-capture în cazul Garonei (cea alungată din tabăra orcilor şi devenită aliat al oamenilor).

Kazinsky a fost, printre alţii, nevoit să petreacă multe luni de zile antrenându-se alături de un specialist, pentru a învăţa să se mişte precum o creatură de peste doi metri şi aproape 300 kg.

Suntem fani. Am vrut să iasă bine. M-ar distruge dacă filmul ar fi un eşec”, a declarat actorul. Un argument convingător, ce, alături de efortul impresionant al echipei filmului, se transformă într-un garant al reuşitei. „Este un film mare, mare, mare”, a ţinut să puncteze Duncan Jones, justificând astfel şi durata pre-producţiei, ce – alături de lansarea de la sfârșitul lui 2015 a noului film Star Wars – a împins debutul pe marile ecrane în martie 2016. Sperăm că are dreptate şi reacţiile pozitive ale  fanilor Warcraft, dar şi ale celor ce fac cunoştinţă, pentru prima dată, cu acest univers, să depăşească consistent entuziasmul generat până acum de informaţiile oferite despre film.

Actorii şi personajele 

De partea Alianţei:

Anduin Lothar (Travis Fimmel) - Personajul central al Alianţei, cavalerul comandant al forţelor din Stormwind City (capitala Azeroth-ului), un erou ce a sacrificat totul pentru a-şi apăra semenii. Supranumit Leul din Azeroth.

King Llane Wrynn (Dominic Cooper) - Regele Lane este liderul Alianţei din Stormwind, o rază de speranţă în vremuri de restrişte.

Medivh (Ben Foster) - Cunoscut drept “Gardianul”, Medivh este un personaj misterios, retras, un protector al regatului cu puteri formidabile.

Khadgar (Ben Schnetzer) – Khadgar este un tânăr mag, ucenic al lui Medvih. Se îndepărtează de maestrul său atunci când acesta este atras tot mai mult de o forţă a răului ce pune în pericol Azeroth-ul.

Lady Taria (Ruth Negga) – este regina din Stormwind, marea iubire a lui Llane şi cel mai de încredere consilier.

Garona (Paula Patton) – Prinsă între devotamentul pentru Alianţă şi Hoardă, Garona este o puternică şi talentată luptătoare, care trebuie să decidă cui este potrivit să îi ofere loialitatea sa.

De partea Hoardei:

Durotan (Toby Kebbel) – Principalul personaj al Hoardei, Durotan este nobila căpetenie a orcilor, din clanul Frostwolf. El luptă pentru a-şi salva semenii şi familia de la extincţie.

Orgrim (Rob Kazinsky) – Orgrim este mâna dreaptă a lui Durotan, un luptător curajos menit să stăpânească Doomhammer-ul, arma legendară a orcilor.

Blackhand (Clancy Brown) – Cunoscut drept “Distrugătorul”, Blackhand este unul dintre cei mai de temut şi mai impunători  războinici ai orcilor.

Gul’Dan (Daniel Wu) - Gul’Dan este un alt personaj de seamă al Hoardei, stăpânit de o puternică forţă a întunericului.

 

 

Alte știri din cinema

Meryl Streep, Palme d'or onorific la Cannes. Juriul acestei ediţii. Cannes imersiv

„A câștiga un premiu la Cannes, pentru comunitatea internațională de artiști, a reprezentat întotdeauna cea mai înaltă realizare în arta cinematografică”

Ménage-à-trois în filme. De la Jules et Jim, la Challengers

Challengers, nerecomandat sub 15 ani, se bazează foarte mult pe chimia dintre cei trei actori principali

5 informații interesante despre Baby Reindeer

Noua producție originală Netflix, Baby Reindeer, a fost lansată pe 11 aprilie și se bucură de o popularitate uriașă în rândul criticilor și cinefililor.

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Andrey92 pe 23 noiembrie 2014 13:47
Vai de mâinile si ochii celui care a scris articolul ... WoW lansat în urmă cu 20 de ani si filmul se va lansa in 2106 ...
Bă băieți, voi citiți ce scrieți ?

throll pe 23 noiembrie 2014 15:08
nu citesti atent articolul si sari la gatul omului, a scris clar acolo ca warcraft a fost lansat acum 20 de ani, e jocul premergator (un rts) nu wow (mmorpg-ul) tu citesti ce scriu ei?
Andrey92 pe 23 noiembrie 2014 21:45
Te-ai făcut de râs. În loc să gândești că orice text poate fi editat și la urmă, după publicarea lui, te bagi în seamă cu oamenii pe net, neștiind despre ce e vorba. Tocmai ai demonstrat cât ești de prost. Da, eu citesc bine. Dar tu gândești înainte să scrii ceva ? (întrebare retorică, s-a văzut ca nu o faci). Și da, sar la gâtul omului, pentru că omul ăla era plătit să facă un lucru și își ia banii degeaba. Ah, și scutește-mă de replică universală a imbecililor: da' de ce nu scrii tu articolul ? P.S: sfatul meu pentru viitor ar fi să nu mai scrii înainte să gândești, ci invers.
THE_Sorcerer pe 23 noiembrie 2014 15:29
World of Warcraft are 10 (zece) ani mari si lati, de unde stiu:
http://www.wowhead.com/guide=2750/wows-10th-anniversary-november-21-january-6
este IN MOMENTUL ASTA MARET MARE SI TARE MISCAREA IN ... WOW (am facut Molten Core si am luat mountu')

warcraft e un joc DE STRATEGIE ... NUMAI STRATEGIE, adus aproape de RPG, cu warcraft 3
warcraft 1 are intr-adevar 20 de ani

quote din "articolul" de mai sus:
"Lansat în urmă cu 20 de ani, jocul video World of Warcraft a devenit un fenomen al industriei de divertisment. "
CRED CA CITESC FOARTE FOARTE FOARTE BINE !!!!


in orice caz, hai sa fiu on-topic si sa comentez filmul:

BLIZZ SUX, sunt la fel ca mIRCosoft despre care se spunea: "If mIRCosoft would SHlT in a box, people will still buy it", motivele pentru care il joc eu sunt personale, dar ... PRACTC, in momentul asta (absolut maret), in wow PLATESTI CA SA FACI BETA TESTING, "live" fiind PLIN PANA LA REFUZ CU BUG-URI SI ALTE ... IMBECILITATI !

concluzia: BULLPOOP !

THE_Sorcerer pe 23 noiembrie 2014 20:57
QUOTE a fost din mesajul ORIGINAL dupa ce i-am scris autoarei (nu vreau sa injur) si i-am cerut SA ISI FACA MESERIA a inlocuit "world of warcraft" cu "seria de jocuri warcraft", care e ... SEMANTIC incorect: warcraft 1,2.3 joc de strategie si ASTA E SINGURA ... ****SERIE****, warcraft NU MAI E DE ACTUALITATE, are deja cativa ani buni de cand nu a mai capacit nici un "update" world of warcraft este un MMORPG (ce e aia ? ... gugal it) care are diverse expansiuni (vreo 5+jocul original) care nu sunt "serie" ci, acelasi joc cu imbunatatiri ! oricum, intr-o nota semipersonala, dupa ACTIVAREA ultimului expansion, aproape ca am facut reclamatie la protectia consumatorului ROMANESC SI EUROPEAN cu un motiv simplu: din cauze DE RAHAT DE BETA TESTING ****ASCUNS***** PENTRU CARE TREBUIE SA PLATESC, NU PRIMESC CEEA CE PLATESC ... ATAT DE RAHAT A AJUNS BLIZZARDUL ! asa ca va doresc vizionare placuta la un film facut de JAVRELE DE LA BLIZZARD ! ... eu nu am nici cea mai vaga intentie sa il vad ...
bloodthirst pe 24 noiembrie 2014 10:53
Din ce in ce mai multe ''javre'' in ultima vreme din pacate... Am fost fan Blizzard, m-au dezamagit, am fost si fan Steam, m-au dezamagit... Urmaresc doar profitul si nu mai tin cont de numeroasele probleme ale clientilor.
Sorin87 pe 23 noiembrie 2014 18:07
o sa fie un film foarte bun
CristinaGrig pe 24 noiembrie 2014 00:43
@THE_Sorcerer şi restul care exultă la greșelile altora: recunosc, am avut unele erori în articol - din grabă, şi nu din lipsa de documentare, cum superior ai presupus - pe care însă le-am rectificat. Nimeni nu e mândru de propriile greșeli. Fiind şi unele minore, n-am considerat că e cazul să mai atrag atenția asupra lor.

Însă faptul că observi niște erori nu te face mai inteligent şi în niciun caz nu-ţi dă dreptul să devii grobian în a le semnala. Cu atât mai puțin în cazul de faţă, când pentru orice om dus la şcoală era destul de clar ca a fost vorba de o simpla eroare de scriere, în cazul anului, si de o suprapunere nefericită de idei în cazul frazei de început (Warcraft s-a lansat acum 20 de ani, dar seria a devenit fenomen doar odată cu lansarea World of Warcraft). Nu am de gând să fac presupuneri legate de caracterul şi nivelul tău de educaţie, THE_Sorcerer, deşi, în baza modului ruşinos în care te-ai exprimat, mi-ar fi foarte uşor să o fac.

Eu nu am înjurat şi nu am vorbit urat nimănui. Nu am pretenţia ca ceea ce scriu să placă tuturor, dar mă aștept ca data viitoare când observați greșeli să fiți civilizați în a le semnala, sau să vă abțineți. Bunul simţ nu dispare odată ce deschizi un browser. Folositi-l! Nu face pe nimeni să pară mai puțin deştept. Dimpotrivă.

M@ryus pe 24 noiembrie 2014 22:44
Astept cu nerabdare sa il vad. Bine ca nu a fost ales Uwe Boll ca regizor (doamne fereste!).
gmihalka pe 24 noiembrie 2014 22:58
OK, Warcraft...dar un film artistic e prea putin. Observ ca se vorbeste de doar doua rase, deci vorbim de warcraft 1si 2, in 3 mai apar 3 rase si se divizeaza clanurile, avem vreo 20 de eroi. Iar va fi o serie? Oare de ce nu indraznesc sa faca direct o mini-serie, ca Dune?
unkn0wn pe 25 noiembrie 2014 08:25
Daca vor face profit in mod sigur vor face si alte continuari.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells