Thandie Newton, Westworld: „[din păcate] oamenii adevărați nu pot fi reprogramați, reparați și opriți”

de Cinemagia în 1 Oct 2016
Westworld explorează o lume în care fiecare poftă umană, fie ea nobilă sau depravată, poate fi satisfăcută

Mult așteptatul serial original HBO, Westworld, va avea premiera la HBO România luni, 3 octombrie, de la ora 04:00 și 20:00. Serialul va fi disponibil pe HBO GO, iar primul episod va putea fi urmărit fără abonament din 4 octombrie. Westworld este o odisee întunecată despre începutul conștiinței artificiale și evoluția păcatului care explorează o lume în care fiecare poftă umană, fie ea nobilă sau depravată, poate fi satisfăcută.

Din distribuția acestei noi producții HBO fac parte Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandie Newton și Jeffrey Wright. HBO România a pus la dispoziția cititorilor Cinemagia un interviu cu actrița britanică Thandie Newton, ce interpretează un android în serialul SF Westworld.

Westworld – Thandie Newton (Maeve Millay)

Q: Ce te-a atras la „Westworld”?

TN: Prima oară când i-am întâlnit pe Jonathan [Nolan] și Lisa [Joy] le-am spus că sunt intrigată de proiect, pentru că Jonathan este genial – „Începutul”, „Memento” – iar Lisa este o femeie fantastică, care face parte din elita industriei. Însă apoi am citit episodul pilot și am simțit că există situații de violență sexuală, de violență. Dar cum cei doi erau implicați, știam că trebuie să existe o poveste, un scop.

Ne oferă o imagine a umanității – din viitor – și putem comenta pe marginea ei pentru că avem acești roboți. Prin simplul fapt că sunt programați să îi satisfacă pe oameni, devin experți în comportamentul uman.

Q: Întotdeauna ai fost fanul genurilor S.F. și western?

TN: Niciodată nu m-am gândit că sunt un fan al S.F.-urilor. După care Jonathan și Lisa m-au întrebat dacă am vazut vreunul din filmele lui Sergio Leone... Așa că m-am uitat la „Undeva, cândva în Vest” și a fost incredibil. A fost o lecție grozavă despre propria mea lipsă de toleranță și a fost minunat să pășesc în „Westworld”, pentru că despre asta este serialul în mare parte – despre natura realității noastre.

Q: Din ce am văzut în primele doua episoade, personajul tau trece prin multe – ca și alte personaje. Cum te-ai pregătit pentru un rol atât de complex, care abordează subiecte precum sexul si violența?

TN: Când am citit scenariul episodului pilot, am fost îngrozită de multe lucruri – violență, depravare. Părea să nu se lege cu ce știam că vor Jonathan și Lisa să creeze. Iar eu să interpretez o prostituată?

Însă scopul serialului este să ne șocheze și să ne facă astfel mai conștienți de lucrurile pe care ni le facem unii altora. Trebuie să arăți depravarea și să arăți ce lucruri extreme își pot face oamenii unii altora pentru ca după aia să putem discuta pe marginea acestui subiect. Există violență între oameni și roboți, care pot fi pur și simplu reprogramați, reparați și opriți, însă oamenii adevărați nu pot fi reprogramați, reparați și opriți.

Q: Te-ai simțit mai confortabil cu povestea după ce ai vorbit cu Jonathan și Lisa despre direcția în care vor merge?

TN: Eu îmi împart viața între munca pentru drepturile umane și munca pentru oprirea violenței împotriva femeilor. Asta fac în timpul liber, asta e pasiunea mea și e datoria mea, ca mamă, ca soție, ca femeie, ca antropolog.

Fac asta foarte mult și când merg la munca pentru care sunt plătită, mă trezesc că trădez aceste idei.

Nu pentru că vreau, ci pentru că regizorii fac ce vor. De asta obișnuiam să fiu frustrată – pentru că vreau să-mi petrec viața lucrând la proiecte care fac parte din soluție. Media vizuală are o influență enormă și de fiecare dată când e posibil, vreau ca banii pe care îi câștig să nu distrugă oameni.

Cu „Westworld” însă, de fiecare dată când mergeam la muncă satisfăceam activismul pentru drepturile omului, activismul pentru oprirea violenței împotriva femeilor, și asta numai prin cuvintele pe care le spuneam, prin scenele în care jucam. Nu am mai avut parte de asta înainte, motiv pentru care am fost atât de încântată.

Q: Înțeleg că la inceput nu ți s-a spus toată povestea, lucru foarte diferit de realizarea unui film – cum ți s-a părut?

TN: Într-adevăr, nu știam ce o să se întâmple de la un episod la altul, nu ne-au dat toate scenariile deodată.

Am filmat episodul pilot, iar peste un an ne-am întors să filmăm serialul, prin urmare episodul pilot a fost o experiență cu totul diferită față de experiența filmării întregului serial. Am avut mult timp să vorbim despre poveste și direcția personajului. A fost grozav că am avut atâta timp, pentru că a fost foarte important ca totul să iasă cum trebuia. Cu „Westworld” este incredibil de important ca tot ce este stabilit să fie materializat.

A trebuit să ne gândim la telespectatori și la faptul că au nevoie de un punct de plecare, pentru că vor avea nevoie de un loc la care să se întoarcă. Așa că au fost multe discuții și era ca și cum toți învățam o nouă filosofie de viață.

Q: Cum ai abordat interpretarea unui robot care trebuie să pară uman?

TN: M-am întrebat câte mișcări ar trebui să fac, câtă emoție să arăt. Nu știam dacă va trebui să par măcar puțin ca un robot.

Q: Episodul doi este unul foarte dramatic și ești goală destul de mult timp. Ai avut ceva rezerve în privința acelor scene?

 TN: Sunt goală aproape tot timpul în serial, dar când îl urmăresc, sunt liniștită în privința asta pentru că nu arată anume părți ale corpului de aproape și nu este ceva erotic.

Am refuzat să mă dezbrac în alte seriale, însă în acesta, ca să poți discuta despre el, trebuie să vezi totul.

Q: Acum câțiva ani ai ținut un discurs TED despre cum să-ți îmbrățișezi unicitatea – ți-ar plăcea să repeți experiența?

TN: Vreau să scriu un workshop despre rasă pentru copii, cred c-ar putea schimba următoarele generații. Vreau să fac populară ideea că rasa este un concept fals, creat în timpul colonialismului, și trebuie să scăpăm de etichetele de atunci.

Am scris un eseu despre asta, dar nu a fost momentul potrivit să-l public din cauza mișcării Black Lives Matter. Totul este însă un proces, pentru că mai întâi trebuie să trecem prin etapa de a le oferi putere oamenilor de culoare pentru ca apoi să putem merge mai departe.

Exploreaza subiecte similare:

Thandie Newton, Westworld

Alte știri din cinema

Meryl Streep, Palme d'or onorific la Cannes. Juriul acestei ediţii. Cannes imersiv

„A câștiga un premiu la Cannes, pentru comunitatea internațională de artiști, a reprezentat întotdeauna cea mai înaltă realizare în arta cinematografică”

Ménage-à-trois în filme. De la Jules et Jim, la Challengers

Challengers, nerecomandat sub 15 ani, se bazează foarte mult pe chimia dintre cei trei actori principali

5 informații interesante despre Baby Reindeer

Noua producție originală Netflix, Baby Reindeer, a fost lansată pe 11 aprilie și se bucură de o popularitate uriașă în rândul criticilor și cinefililor.

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Părerea ta

Spune-ţi părerea
xerses pe 3 octombrie 2016 22:19
Da, un articol bun si un serial de succes.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells