Dacă în universul fantastic imaginat în benzile desenate ale celor de la DC Comics, legendarul Superman zboară, este mai forţos decât Hercule ori spintecă cu privirea sa laser orice îi stă în cale, în lumea reală personajul are o unică şi suficientă superputere: aceea de face bani. În 1940, la doi ani de la „naştere”, genera deja sute de milioane de dolari din vânzarea produselor ce au inclus în schema lor de marketing sigla şi imaginea sa.
75 de ani şi miliarde de dolari mai târziu, mina de aur generată de popularitatea personajului nu a secat, dovadă şi faptul că noul film Superman, Man of Steel - de lansarea căruia nu ne mai despart nici două săptămâni - a încasat deja 160 de milioane de dolari din vânzarea produselor licenţiate.
Tragem două linii paralele peste „S”-ul de pe pieptul lui Superman şi marcăm cele mai de vârf momente din istoria sa financiară, oferite mai ales de filme şi benzi desenate, dar şi de produsele colaterale ce îi poartă „sigiliul”.
1. Un infografic al bussinesinsider.com ne reaminteşte că dintre filmele Superman lansate până acum Superman Returns a avut cele mai mari încasări. La un buget de 232 de milioane de dolari, filmul a strâns 391 de milioane de dolari din toată lumea. 200 de milioane de dolari au venit numai din Statele Unite, unde pelicula cu Brandon Routh în rol principal a obţinut un sfert din această sumă numai în week-end-ul lansării.
Într-un top al celor mai profitabile filme ale seriei, bronzul îi revine primului film Superman (1978), cu încasări de 300 de milioane de dolari internaţional, deşi, dacă am ţine cont de inflaţie, suma ar migra către 455 milioane de dolari.
2. Man of Steel este cel mai scump film din seria peliculelor cu Superman. Variety.com a obţinut şi cifrele rezultate din promovarea masivă a peliculei în toată lumea, iar cum acestea însumează 150 de milioane de dolari (Superman Returns a avut la dispoziţie doar 45,5 milioane) costul total ajunge – adăugând bugetul de producţie de 225 de milioane – la 375 de milioane de dolari.
Este o sumă foarte mare, însă Jeff Robinov, preşedintele Warner Bros., este convins că noul titlu va aduce cel mai mare succes financiar studioului său. Să vedem dacă Man of Steel reuşeşte să întreacă Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, pelicula Warner cu cele mai mari încasări internaţionale de până acum – 1,3 miliarde de dolari.
3. Dacă succesul lui Man of Steel va egala măcar aşteptările producătorilor, aceştia vor avea pretextul ideal pentru a marca evenimentul comandând cea mai scumpă şampanie din lume inspirată de Superman… The Taste of Diamonds (în original Goût de Diamants), creaţie a designerului nigerian de produse de lux Alexander Amosu, costă aproximativ 1,8 milioane de dolari.
În dorinţa sa de a crea ceva cu totul şi cu totul special pentru un client exclusivist, designerul a plasat în centrul sticlei un logo în formă de diamant inspirat de cel al lui Superman. Acesta, asemenea etichetei, este realizat din aur alb.
4. În istoria benzilor desenate, ziua în care s-au vândut cele mai multe numere ale unei reviste este acea în care s-a lansat numărul 75 din The Death and Return of Superman, între 2,5 şi 3 milioane de copii. 30 de milioane de dolari a adus celor de la DC Comics vânzarea acestui număr, mai mult decât au reuşit să obţină, în ultimii ani, cele mai bine vândute reviste Superman – într-un top al acestora, fruntaş este numărul unu din reboot-ul în benzile desenate al personajului, lansat în 2011 cu încasări totale de 430 de milioane de dolari.
5. Dintre obiectele valoroase din istoria personajului scoase la licitaţie, cea mai mare sumă a fost oferită pentru una din copiile primului număr al revistei Action Comics, în care debuta viitorul personaj legendar american – 2,16 milioane de dolari. Alt obiect de valoare remarcabilă este tabloul lui Superman realizat de Andy Warhol, un apreciat artist american, deschizător de drumuri în arta modernă. Tabloul, realizat în 1981, surprinde într-un stil vizual inedit unul din miturile lumii moderne, cel al supereroului, în acest caz o legendă cuturală americană. Casa de licitaţii Sotherbys l-a vândut în mai 2002 cu 1,7 milioane de dolari.
Cu toate că, însumat, jucăriile şi figurinele Superman au generat de-a lungul timpului sume fabuloase, unul dintre cele mai scumpe obiecte ce poartă amprenta popularităţii sale este un recipient pentru mâncare adresat celor mai mici dintre fanii personajului. Cutia din imagine, din care studiourile Universal au vândut o mulţime de bucăţi în 1954 a fost considerată „Sfântul Graal” al recipientelor pentru mâncare şi valorează acum 11 mii de dolari.
Părerea ta
Spune-ţi părerea