Regizorul lui American Gigolo şi Cat People ţine un masterclass sâmbătă, la UNATC

de Cinemagia în 19 Feb 2014
Ca scenarist, Paul Schrader a colaborat cu Martin Scorsese pentru Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980), The Last Temptation of Christ (1988)

Regizorul şi scenaristul american Paul Schrader vine sâmbătă, 22 februarie, de la ora 14, în Sala de Cinema a UNATC (Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale, strada Matei Voievod 75-77), pentru a ține un Masterclass, moderat de scenarista Raluca Mănescu. Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile. 

Paul Schrader se află în România pentru a turna cel mai recent film al său, The Dying of the Light, un thriller care îi are în distribuție pe Nicolas Cage, Anton Yelchin și Irène Jacob. În trecut, regizorul a realizat filme precum American Gigolo (1980), Cat People (1982), Mishima: A Life in Four Chapters (1985) și Auto Focus (2002). Ca scenarist, a colaborat cu Martin Scorsese pentru Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980), The Last Temptation of Christ (1988) și Bringing Out The Dead (1999) sau cu Brian De Palma pentru Obsession (1976) și Peter Weir pentru The Mosquito Coast (1986). A lucrat cu actori precum Nastassja Kinski, Richard Gere, Nick Nolte, Sissi Spacek, Willem Dafoe și Susan Sarandon.

A activat în domeniul criticii de film, semnând volumul Transcendental Style in Film. Ozu, Bresson, Dreyer (1972) și influentul eseu Notes on Film Noir. În ultimii ani, ține conferințe pe tema istoriei filmului văzută ca istorie a tehnologiei.

Cel mai recent film pe care l-a încheiat Schrader, controversatul The Canyons (scris de Bret Easton Ellis), a avut premiera mondială în 2013 la Festivalul de Film din Veneția; având accente puternice de film noir, povestea e plasată într-un Hollywood înfățișat destul de cinic: corupt, mercantil și complet lipsit de exuberanță și de entuziasm creativ. Criticul Kent Jones descrie filmul astfel: „La un nivel, The Canyons e o poveste horror măcinată de acid, precisă vizual și tonal, despre suflete care bântuie într-un iad hiper-materialist și e concentrată în jurul unei interpretări actoricești neînfricate și, cred eu, uluitoare din partea lui Lindsay Lohan. La alt nivel, e o sursă de inspirație și un exemplu pentru noi toți: e dificil, pentru mine, să îmi imaginez alt om de film de statura lui Paul Schrader plonjând în lumea filmelor făcute prin crowdfunding, cu atât mai mult să o facă cu atâta fervoare, devotament şi rigoare.” Schrader vorbește despre film ca aparținând unei epoci post-cinematograf, în care metodele convenționale de producție și distribuție a filmelor nu se mai aplică neapărat.

Paul Schrader e un personaj-cheie al inovării cinemaului american, de la Noul Hollywood  al anilor ’70-’80 până la alternativele recente de realizare a filmelor în regim independent. Masterclass-ulare loc la câteva zile înaintea plecării lui Paul Schrader din România. Eveniment organizat de Irina Trocan.

 

Copyright foto: AFP/Mediafax Foto 

Exploreaza subiecte similare:

Paul Schrader, Raluca Mănescu, The Dying of the Light, Nicolas Cage, Anton Yelchin, Irène Jacob, American Gigolo, Cat People, Mishima: A Life in Four Chapters, Auto Focus, Martin Scorsese, Taxi Driver, Raging Bull, The Last Temptation of Christ, Bringing Out The Dead, Brian De Palma, Obsession, Peter Weir, Mosquito Coast, Nastassja Kinski, Richard Gere, Nick Nolte, Susan Sarandon, Willem Dafoe, The Canyons, Lindsay Lohan

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells