Recordurile la box office ale horror-ului The Nun

de Gloria Sauciuc în 10 Sep 2018
În România The Nun intră în Top 5 încasări la debut pe anul 2018

Horror-ul filmat în România The Nun/Călugăriţa: Misterul de la mânăstire a provocat publicul la o întâlnire plină de adrenalină şi fiori cu demonul Valak şi a devenit astfel cea mai bună lansare a unui film horror pe marile ecrane din România şi, totodată, cea mai bună lansare a unui film Warner Bros. din cinematografe în 2018.

The Nun a ajuns și în fruntea box-office-ului american weekendul acesta, marcând un succes pentru filmul din seria Conjuring şi un nou punct câştigat de Warner Bros. The Nun a ajutat, practic, Warner Bros. să îşi păstreze dominaţia la finalul sezonului estival de blockbustere.

În România s-au vândut 91.233 de bilete la acest film, de vineri, 7 septembrie, până duminică, ceea ce face ca în țara noastră The Nun să intre în Top 5 pe anul 2018 încasări la debut. The Nun intră în top 5 după Avengers: Infinity War, Black Panther, Fifty Shades Freed și Deadpool 2.

Filmul, cu Demián Bichir şi cu Taissa Farmiga, a adus 53,5 milioane de dolari din cele 3876 de săli de cinema din Statele Unite. În afara SUA, The Nun a încasat 77,5 milioane de dolari cu un debut global de 131 milioane de dolari. Filmul, un prequel la The Conjuring 2 plasat în România anului 1952, a costat doar 22 de milioane de dolari.

Horror-ul Călugăriţa: Misterul de la mânăstire explorează încă un colţ întunecat al universului „Trăind printre demoni”/„Trăind printre demoni” creat de James Wan, care a doborât recorduri şi a înspăimântat publicul din toată lumea.

Noul film, regizat de Corin Hardy („The Hallow”) şi produs de James Wan şi de Peter Safran („Trăind printre demoni”), îl prezintă ca personaj central pe demonul Valak, întrupat într-o călugăriţă, care şi-a făcut simţită prezenţa malefică pentru prima dată în „Trăind printre demoni 2”.   

În meşteşugirea poveştii, scenaristul Gary Dauberman şi scenaristul/producătorul James Wan s-au cufundat în bogatul şi întunecatul stil gotic asigurat de către cadrul de rău augur în care se desfăşoară acţiunea: un castel din Transilvania, România, loc care îşi are rădăcini adânci în genul horror. În film, castelul a fost preluat de către Biserică şi a funcţionat ca mânăstire de-a lungul a multor ani. Pentru a adânci şi mai mult groaza, mânăstirea este izolată, iar călugăriţele şi-au impus să-şi ducă viaţa în sihăstrie, total rupte de restul lumii. Aceste călugăriţe sunt efectiv captive în mânăstire şi trebuie să ţină sub control entitatea demonică care s-a strecurat la suprafaţă. Încercarea de a opri diavolul să pătrundă în lumea noastră... e o povestire gotică clasică.

Înainte de The Nun, cele mai mari încasări la premieră (din franciza Conjuring, inclusiv Annabelle) le-a adus The Conjuring, cu 41,8 milioane de dolari încasări, scrie foxnews.com.

„Titlul The Nun a asigurat un public numeros”, relatează Jeffrey Goldstein, şeful distribuţiei pe piaţa americană a Warner Bros. Publicul din weekendul premierei a fost în mare parte compus din hispanici (35 procente) după sondajele din săli, acest segment de populaţie fiind mai numeros decât la alte filme din serie, scrie Fox News. De exemplu, The Conjuring a atras 17% public hispanic. Acesta marchează al cincilea weekend consecutiv în care un film marca Warner Bros. a deţinut primul loc pe piaţa americană, urmărind succesul comediei Crazy Rich Asians şi a action-ului The Meg.

Este a patra oară când un studio a semnat filmele de pe primul şi de pe cel de-al doilea loc din top, fiind prima oară în 25 de ani când acest lucru are loc - ultima dată în 1989, atunci când Universal Pictures a semnat Sea of Love, Uncle Buck şi Parenthood, scrie Associated Press.

„Calendarul are 12 luni şi 52 de săptămâni", relatează Jeffrey Goldstein: „Am avut porţia noastră de critică pentru felul în care ne-am programat premierele, însă insistăm că nu avem în vedere doar vara, ci tot anul. The Nun a reuşit să împingă comedia Crazy Rich Asians pe locul doi pentru prima oară în cele patru săptămâni. Comedia romantică a adăugat încă 13,6 milioane de dolari, ducând încasările totale la 136,2 milioane dolari. Locul al treilea în box office-ul american a revenit filmului despre răzbunare Peppermint, cu Jennifer Garner, de la STXFilms, care a debutat cu aşteptări de 13,3 milioane dolari la box-office. „Peppermint a fost un film gândit să fie o alternativă pentru spectatori față de The Nun”, declară Paul Dergarabedian, analist senior pentru site-ul de tracking comScore. „The Nun a fost prea mare”.

La box-office-ul american în topul 5 se menține The Meg (în poziţia a patra), cu încasări de 6 milioane dolari, şi Searching în poziţia 5, cu încasări de 4,5 milioane dolari.

În pofida recordurilor lui The Nun, weekendul acesta este în scădere cu aproape 30% faţă de anul trecut când It a marcat o deschidere record, deşi bilanţul anual este în creştere cu 9,5%. „Acesta ar putea fi anul cu cel mai mare box-office din istorie”, spune Dergarebedian.

În horror-ul The Nun, o tânără călugăriţă dintr-o mânăstire din Transilvania a comis păcatul capital: şi-a luat viaţa. Acum e imperativ ca Biserica să stabilească dacă pământul a rămas sfânt sau răul a învăluit Abația Cârța. Pentru a rezolva dificila situaţie, Vaticanul cere ajutorul Părintelui Burke, un preot din Philadelphia şi unul dintre puţinii care au abilităţile necesare de a testa validitatea miracolelor şi a fenomenelor întunecate. În ciuda propriilor rezerve, Părintele Burke se dedică misiunii sale. Pentru a se pregăti, scoate de la naftalină setul din Al Doilea Război Mondial ce conţine uneltele sale spirituale: apă sfinţită, un medalion de argint în formă de cruce, un crucifix şi o Biblie, apoi porneşte către nesigurul drum care îl aşteaptă. La instrucţiunile Vaticanului, cea care îl însoţeşte în misiune pe Părintele Burke este măicuţa Irene, o tânără aflată în noviciat la Spitalul Sfântul Vincent din Anglia.

Asemenea Părintelui Burke, măicuţa Irene are un trecut presărat cu durere şi chiar dacă anii tinereţii sale au fost cei care au mânat-o să ia drumul călugăriei, tocmai aceştia sunt motivul pentru care încă nu şi-a depus jurămintele. Pe vremea când era copil, aceasta avusese viziuni şi vise care o bântuiau. După ce a devenit o tânără femeie, Biserica a primit-o şi încurajat-o să I se devoteze Domnului prin a deveni călugăriţă, iar ea a ales de bună voie această cale, căci abia atunci viziunile au părăsit-o. Însă nu a primit niciodată un răspuns în privinţa acelor viziuni, iar motivul pentru care a acceptat cu braţele deschise să plece în această călătorie este acela de a găsi adevărul.

Există un sentiment patern pe care îl simţim în relaţia dintre Părinte şi Măicuţa Irene. El a avut parte în trecut de o experienţă sfâşietoare şi nu poate permite ca ei să i se întâmple ceva rău. Părintele este disperat ca aceasta să nu-şi găsească pierirea nici fizic, nici spiritual. Măicuţa Irene este naivă şi nesigură, şi tocmai fiindcă îndură acest chin al fricii, trebuie să-şi găsească puterea.

Filmul este distribuit în 2D, IMAX, 4DX  şi alte formate premium de către Warner Bros. Pictures, în România prin Vertical Entertainment.

Exploreaza subiecte similare:

The Nun, Corin Hardy, The Conjuring, The Conjuring 2, Jeffrey Goldstein, Annabelle, Demián Bichir, Taissa Farmiga

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells