Ce scrie presa despre Emma, „pețitoarea” din romanele lui Jane Austen

de Gloria Sauciuc în 14 Feb 2020
Emma este un Cupidon feminin cam neastâmpărată care se bagă în relațiile celorlalți pentru a uita de propriile ei vise neîmplinite

Mult-îndrăgitul roman al lui Jane Austen despre cum să-ți găsești perechea potrivită este reimaginat în filmul Emma, această nouă adaptare pentru marele ecran, singura ofertă de la noi - prin gen și temă - pentru Ziua îndrăgostiților.

Povestea lui Austen construiește o încrengătură de dorințe, gelozii și poziții sociale care se învârt în jurul șmecheriilor Emmei Woodhouse (Anya Taylor-Joy), un Cupidon feminin cam neastâmpărată care se bagă în relațiile celorlalți pentru a uita de propriile ei vise neîmplinite. Emma este o tânără bogată, de 21 de ani, snoabă și băgăcioasă, care încearcă să găsească maturizarea și adevărata iubire, a cărei tentative eșuate de a fi pețitoarea locului sunt sursele comicului. Și aceasta o aduce într-un conflict cu fermecătorul ei vecin, jucat de mustăciosul Johnny Flynn.

Alăturându-se unei galerii de actrițe care au mai jucat-o pe Emma - Gwyneth Paltrow, Kate Beckinsale și Romola Garai, talentata Taylor-Joy trebuie să surprindă capriciile personajului din prima parte a romanului și conștientizarea propriilor defecte în cea de-a doua. 

Iată ce scrie presa internațională despre film:

„Excelentă ca ținută vestimentară, noua adaptare a romanului lui Jane Austen semnată de producătorii lui Patru nunți și o înmormântare este fidelă personajului, acțiunii, costumelor de epocă și umorului. Mai obișnuită cu thriller-ul contemporan, pentru Anya Taylor-Joy este o schimbare de context, actrița aducând o eleganță marmoreană Emmei cea de 21 de ani. Observațiile ei sunt cinice, arogante, crude. Însă luciditatea și bunătatea Emmei câștigă, suficient cât să topească inimile celui mai mare critic de ziua Sfântului Valentin”. (Chris Hunneysett, Daily Mirror)

„În filmul care marchează debutul în regie a fotografei americane Autumn de Wilde, cunoscută până acum pentru concursuri de modă și coperte de CD, scenele par o ședință foto cu personajele lui Jane Austen, pe fundalul scandalos de înflorat al Angliei anului 1815”. (Tim Robey, Daily Telegraph).

„Adaptarea semnată de regizoarea debutantă Autumn de Wilde a ultimului roman a lui Jane Austen, publicat înaintea morții acesteia, nu atinge nici delicatețea unui Sense And Sensibility al lui Ang Lee și nici tenacitatea lui Mândrie și prejudecată, a lui Joe Wright. De Wilde, cunoscută ca regizoare de reclame, tratează personajul pețitoarei lui Jane Austen cu un amestec de stiluri - atât actoricești cât și cinematografice - dar care totuși nu se coagulează într-un întreg cu vreo noimă. Scenariul semnat de către autoarea premiată cu premiul Booker Eleanor Catton reușește să transpună detaliile unui întreg roman într-o formulă de două ore, dar totuși scrisul ei nu are flerul să reușească ceea ce trebuie. Filmul are însă mai mult succes atunci când intră pe terenul emoțional. O secvență de picnic în care Emma o insultă pe vorbăreața Miss Bates (Miranda Hart) are un aer de autenticitate care lipsește restului filmului”, scrie Empireonline. 

Exploreaza subiecte similare:

Emma, jane austen, Anya Taylor-Joy, Autumn de Wilde

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells