Touch Me Not, în România din 15 martie

de Cinemagia în 30 Ian 2019
Controversatul Urs de Aur revine acasă, însoțit de seria de dezbateri „Politicile Corpului”

Câștigător al Ursului de Aur și al premiului pentru Cel mai bun film de debut la Berlinale, Touch Me Not va fi lansat oficial în cinematografele din România pe 15 martie 2019 în cadrul Festivalului Internațional de Drepturile Omului One World, se vede într-un comunicat remis Cinemagia.

Lansarea va fi însoțită de seria de dezbateri publice „Politicile Corpului”, în care protagoniștii filmului, activiști pentru drepturile omului din toate colțurile Europei, vor intra în dialog direct cu publicul român despre subiectele sensibile și de actualitate explorate în film.

Cu sprijinul Institutului Cultural Român și al Uniunii Cineaștilor din România, dezbaterile „Touch Me Not - Politicile Corpului” au însoțit impresionanta călătorie internațională a filmului în cele mai importante festivaluri de film ale lumii, precum și pricipalele lansări  în cinematografe din Europa și America de Nord, fiind găzduite de evenimente și instituții prestigioase, precum MoMA (Muzeul de Artă Modernă din New York), ICA (Institutul de Artă Contemporană din Londra), festivalurile internaționale de film Karlovy Vary, Viennale, IDFA Amsterdam, BFI London etc.„Corpul nostru, intimitatea, sexualitatea sunt aspecte esențiale ale vieții și identității noastre, totuși ne este atât de greu să vorbim despre ele, fiind înconjurate de atâtea tabuuri și blocaje.

Acest film este interzis persoanelor sub 18 ani

„Touch Me Not este o invitație la dialog”, spune cineasta Adina Pintilie. „Te invită pe tine, spectatorul, să îți pui la îndoială propriile idei despre intimitate, sexualitate, corp, să fii curios despre Celălalt, care e diferit de tine, și să-ți exerciți capacitatea de empatie, de a te pune în Celuilalt”.

Prin controversa intensă pe care a stârnit-o, chiar de la premiera mondială de la Berlinală, Touch Me Not deschide un spațiu de auto-reflecție, trecând dincolo de cinema, în zona dezbaterii publice, și devenind mai mult decât un film: o experiență transformativă, se vede în comunicatul remis Cinemagia.

Seria de dezbateri „Touch Me Not—Politicile Corpului” extinde procesul auto-reflexiv declanșat de film, creând un spațiu de dialog deschis despre subiecte precum: granițele personale, corpul ca un „câmp de luptă” al ideologiilor, alteritatea, intimitatea și dizabilitatea, fluiditatea genurilor, frumusețea non-normativă, libertatea personală. Manekino Film, producătorul și distribuitorul Touch Me Not în România, își propune să aducă acasă acest spațiu de auto-reflecție și transformare printr-o serie de avanpremiere speciale însoțite de dezbaterile Politicile Corpului, programate în luna martie a acestui an și realizate cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Uniunii Cineaștilor din România, Dacin Sara și Institutului Goethe.

Mihai Chirilov, TIFF: „Un film unic și esențial, la care dacă ne uităm ne vedem pe noi înșine”.

Touch Me Not a fost nominalizat pentru European Discovery - Prix FIPRESCI  în cadrul prestigioaselor Premii ale Academiei Europene de Film, așa numitele „Oscaruri Europene”. Începând cu luna octombrie a anului trecut, filmul a fost lansat în cinematografele din Franța, Germania, Marea Britanie, Austria, Olanda, Polonia, Grecia, Danemarca, Elveția, SUA, urmând să aibă premiera cinematografică în alte peste 25 de țări pe parcursul lui 2019.   Touch Me Not a fost selectat în peste 50 de festivaluri prestigioase din întreaga lume, printre care Toronto, Karlovy Vary, Viennale, BFI Londra, Sydney, Amsterdam, Sarajevo, Sevilia, Thessaloniki, Ierusalim, São Paulo, Rio de Janeiro, Mumbai, Montreal etc. și s-a bucurat de o primire extraordinară din partea unora dintre cele mai importante publicații și voci critice internaționale.

Presa internațională despre Touch Me Not:

The New York Times: „Tulburător de intens, imposibil de uitat... Corpul ca un tărâm miraculos”.
The Hollywood Reporter: „Un tur de forță captivant. O explorare a sexualității care deschide noi orizonturi”.
Indiewire: „de un umanism radical... imposibil de clasificat”.
Les inrockuptibles: „un film cum nu ați mai văzut... Cinema-ul ca experiență terapeutică”.
Libération: „redescoperă ce înseamnă frumusețea!”
Die Zeit: „O nesfârșită inițiere în atingere... Noi înșine, privitorii, devenim participanți în acest proces de căutare interioară”
Time Magazine: „un dar incredibil. Un film superb, cu totul neconvențional, despre conexiunea umană”.
Sight & Sound: „De un curaj extraordinar. O celebrare a sexualității, cu curiozitate și deschidere”.
Kino Zeit: „Intim, profund... Nu e doar un film, e o călătorie de auto-cunoaștere”.
La Vanguardia: „Fascinant, radical, inovativ... O abordare revoluționară a adevăratei naturi a sexualității”.
Criterion: „una dintre marile descoperiri ale anului”.
Télérama: „îți pune la încercare limitele și tabuurile”.
Die Welt: „Cei care vor avea curajul să-l trăiască până la capăt vor fi răsplătiți cu o nouă perspectivă asupra lumii”.

Cu muzică semnată de legendara trupă Einsturzende Neubauten, Touch Me Not aduce laolaltă protagoniști din întreaga Europă: Laura Benson (Marea Britanie/Franța), Tómas Lemarquis (Islanda/Franța), Christian Bayerlein (Germania), Grit Uhlemann (Germania), Hanna Hofmann (Germania), Seani Love (Marea Britanie/Australia), Irmena Chichikova (Bulgaria), Dirk Lange (Germania). Imaginea este semnată de George Chiper Lillemark (România), designul de sunet de Dominik Dolejsi (Cehia), compozitor: Ivo Paunov (Bulgaria), scenografia: Adrian Cristea (România), costume: Maria Pitea (România).

Exploreaza subiecte similare:

Touch Me Not, Adina Pintilie

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
lili22 pe 31 ianuarie 2019 11:15
Vai, ne lasa sa asteptam atata vreme o noua perspectiva asupra lumii.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells