Articole Tower Heist

(2011)

Jaf... la turnul mare

Cum s-a filmat Jaf… la turnul mare

Jaf… la turnul mare deschide cortina care ne dezvăluie culisele muncii într-un imobil unde scopul principal al angajaților e să-i țină mulțumiți pe bogații rezidenți ai locului.

Stiller, împeună cu scenariștii, au mers la cîteva din aceste blocuri-turn pentru a se documenta. Nathanson spune: “A fost forte instructiv să vorbim cu oameni care lucrează acolo. Am vorbit cu tot felul de angajați, de la portari la administratori sau îngrijitori. E o întreagă lume subterană în imobilele de acest gen din New York, care lucrează în subsoluri fără să se știe prea multe desprea ea. Ei sînt cei care pun totul în mișcare; e fascinant.”
Ca povestea să se poată desfășura în Manhattan, totul a depins doar de abilitatea producătorilor de a recrea ambientul superexclusiv al acelor enclave din Park Avenue sau cel al clasei mijlocii din Queens, precum și personalitățile care locuiesc în acele zone.

Scenografa KRISTI ZEA, care a mai lucrat cu Ratner la The Family Man și Red Dragon, iar recent a creat aspectul unic și luxos pentru Wall Street: Money Never Sleeps, al lui Oliver Stone, a fost cea care a trebuit să creeze acel design complex și divers. Experiența ei a fost de mare ajutor exigențelor venite de la MARK RUSSELL, șeful departamentului de efecte speciale vizuale, și de la STEVE KIRSHOFF, supervizorul echipei de efecte speciale. Pentru luxosul apartament al lui Shaw a fost folosit ca sursă de inspirație un loft de la ultimul etaj din Trump International Hotel & Tower, aflat în Central Park West, pe Columbus Circle.

Donald Trump a avut amabilitatea să lase echipa să intre în mai multe din proprietățile sale, iar apartamentul acesta era unul care le-a tăiat răsuflarea, cu o vedere de 180 de grade asupra zonei Manhattanului. Pentru exterioare s-a folosit The Trump International Hotel & Tower din New York City. Despre filmările în acea zonă, Ratner spune: “A fost nemaipomenit să filmăm în New York City. În orice direcție ai fi pus camera, aveai ceva special, fie că era un chip interesant, fie o clădire sau un peisaj.”
Trump le-a oferit și ocazia rară de a filma în subsolul extrem de spațios al parcării și a centrului de servicii din luxuriantul Trump Tower de pe Fifth Avenue.

Un alt element cheie pentru stilul vizual al filmului a fost colecția de artă. Ratner, un iubitor al artei, a avut în minte anumiți artiști, iar Zea a ținut cont de opțiunile sale, combinînd designul modern-clasic cu arta multimedia. Au fost folosite reproduceri după operele unor maeștri precum Pablo Picasso, Francesco Clemente, Richard Prince, Francis Bacon, Ed Ruscha, Jean-Michel Basquiat, Cy Twombly, Roy Lichtenstein, Alberto Giacometti sau Andy Warhol, pentru a decora apartamentul escrocului Shaw. Grazer spune: “E și păcat că cineva atît de ticălos precum Arthur Shaw e înconjurat de atît de multă frumusețe.”

Distribuirea rolurilor O jucărie valoroasă: Ferrari
jinglebells