In cazul de fata, minimalismul este cuvantul definitoriu. Bresson realizeaza probabil cel mai simplu film, cu cele mai simple mijloace, dar care cutremura prin forta dramei transmise.
Plumburiu pana la obscur, filmul surprinde viata insasi, incepand cu nasterea si terminand asa cum e si logic, cu moartea, iar viata de aici iti da senzatia de prea mult. Chiar daca filmul dureaza mai putin de doua ore, senzatia de oboseala, de nevoie de odihna este transmisa atat de real incat pelicula, ca suferinta a personajului central, pare prea lunga; da senzatia de o viata care nu se mai termina si in care, venirea mortii este o izbavire.
Cum eu caut mai mult povestea intr-un film decat exemplificarea teoriilor cinematografiei in cel mai fidel mod cu putinta, povestea de aici este puternica dar atat. Altfel spus, nici in literatura… citeşte
Prima parte: explicatii.
Incep prin repetarea unui lucru pe care l-am mai mentionat, pentru a nu exista nicio altfel de interpretare decat cea pe care o voi da eu celor scrise in acest review.
Postul reprezinta o parere personala, in functie de propriile mele gusturi in materie de film. Nicidecum nu defaimez opera sau maniera de exprimare ori contributia vreunui regizor la dezvoltarea cinematografului ca arta, ci imi exprim o opinie proprie legata doar de filmul in discutie si de felul in care l-am perceput.
Iar filmul nu m-a prins intr-atat incat sa imi intre in topul personal de filme ce mi-au placut sau impresionat.
Asa cum se intampla si cu cei mai mari teoriticieni sau adepti ai anumitor curente, operele lor sunt mai putin estetice si mai mult teoretice. Iar teoria, daca mi se serveste toata de-odata si nu in doze mici, ma pierde de client.
Un film impresionant si sensibil, al carui personaj principal , un magar |(cu patru picioare) culmea , nu e facut pe calculator , si care i,n mod normal ,pare mult mai inteligent decat Ang Lee, , ca sa nu mai zic de felyl cum joacaFilmul nu este recomandat iubitorilor de animale , pentru ca saracul magarus are multe de patimit.
Cosmine ce bine ca te-au blocat pe acest site! Apoi în 2019 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul înca vreo 2 ani pâna te-au blocat din nou!
O alegorie a suferintei, a transformarii. Este trist dar daca privesti in viata reala, vei vedea o mie de astfel de cazuri. Si nu este intotdeauna vorba despre un magarus.
Suferinta unui magar impinsa pana la insuportabil.Nu cred ca in ziua de azi ar fi posibil realizarea acestui film.EO inspirat din creatia lui Bresson este o copie palida.
Acțiunea se desfășoară extrem de lent, compusă din secvențe care par lipite din senin și nicidecum dintr-un scenariu care curge. Chiar dacă implică multe aspecte culte (pasaj din Dostoievski, soundtrack din Bach) filmul nu excelează cum ar reieși din celelalte comentarii, dar recunosc că soarta măgarului este crudă, nefericită și poate constitui o dramă sensibilă. Cu toate acestea, ori n-am prins-o eu, ori nu s-a specificat foarte clar..Balthazar tot ajunge pe mâna unor necunoscuți, apoi din nou la Marie, ca și când tatăl ei îl împrumută pentru diverse munci și activități altora, iar noii proprietari îl supun unor chinuri dure, deși la început i se prevedea un viitor frumos lângă fata care promitea să aibă grijă de el mereu. Destul de neclară și relația dintre Arnold și celălalt personaj..și cum se regăsesc ei mereu în situații diametral… citeşte
Godard a spus despre el ca este "the world in an hour and a half” si a cam spus totul, alte cuvinte ar fi de prisos in a-l descrie. Un film destul de haotic ca desfasurare, in stilul neconventional al lui Bresson ca realizare, lipsit de orice urma de talent actoricesc si cu un pian pe fundal care pare ca cerseste emotia, dar genial ca experienta cinematografica. Un film care nu mi-a "mancat" doar o ora si jumatate din viata ci vreo cinci, in conditiile in care l-am vazut de doua ori in aceeasi seara si alte doua ore le-am petrecut citind despre el totul, de la recenzii pana la interviuri. In plus, imi va bantui mintea o mare perioada de timp.
A atins toate cele trei puncte care pe mine ma fac sa dau nota maxima unui film si asta se intampla extrem de rar:
- ma intriga la maxim incat simt nevoia sa-l revad cat mai repede
- mi se blocheaza in minte dupa vizionare
- are un final perfect
0
2
Spune-ţi părerea despre
Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
"Viata intr-o ora si jumatate" - Godard
In cazul de fata, minimalismul este cuvantul definitoriu. Bresson realizeaza probabil cel mai simplu film, cu cele mai simple mijloace, dar care cutremura prin forta dramei transmise.
Plumburiu pana la obscur, filmul surprinde viata insasi, incepand cu nasterea si terminand asa cum e si logic, cu moartea, iar viata de aici iti da senzatia de prea mult. Chiar daca filmul dureaza mai putin de doua ore, senzatia de oboseala, de nevoie de odihna este transmisa atat de real incat pelicula, ca suferinta a personajului central, pare prea lunga; da senzatia de o viata care nu se mai termina si in care, venirea mortii este o izbavire.
Cum eu caut mai mult povestea intr-un film decat exemplificarea teoriilor cinematografiei in cel mai fidel mod cu putinta, povestea de aici este puternica dar atat. Altfel spus, nici in literatura… citeşte
Cea mai reușită încercare a omului de a capta Divinul.
Slabuț
10/10
A atins toate cele trei puncte care pe mine ma fac sa dau nota maxima unui film si asta se intampla extrem de rar:
- ma intriga la maxim incat simt nevoia sa-l revad cat mai repede
- mi se blocheaza in minte dupa vizionare
- are un final perfect