Încasările Spider-Man de weekendul acesta salvează industria filmului pe timp de pandemie

de Marina Florea în 20 Dec 2021
Nightmare Alley, de asemenea, a avut o deschidere amplă dar a avut 1% din încasările lui No Way Home. Pot filmele pentru adulți cu buget mare să mai supraviețuiască la cinema?

Au existat în istoria cinematografului câteva weekend-uri care au schimbat industria filmului. Unul dintre ele a fost cel din 20-22 iunie 1975, atunci când Jaws al lui Steven Spielberg a reinventat blockbusterul. Altul a fost weekendul 17 decembrie de anul acesta, când Spider-Man: No Way Home a debutat pe marile ecrane cu 253 de milioane de dolari încasări în Statele Unite iar West Side Story a lui Spielberg a marcat o scădere cu 68% în cel de-al doilea weekend de rulare, până la încasări de 3,4 milioane de dolari.

Filmul marca Sony din universul Marvel este salvatorul sălilor de cinema, remarcă publicația indiewire.com. Deocamdată, rezultatele lui excelente au salvat industria sălilor de cinema. Cu cele mai mari încasări într-un singur weekend de la Avengers: Endgame încoace, film ce a stabilit un record în aprilie 2019, No Way Home dovedește dincolo de orice dubiu că publicul încă mai e dispus să meargă la cinema dacă este vorba să vadă anumite filme.

Filmul marca Sony din universul Marvel este salvatorul sălilor de cinema.

Cu încasări de 357 milioane de dolari, Endgame a reprezentat 88% din box-office-ul totalîn anul lansării. Pe de altă parte, weekend-ul acesta Spider-Man a adus 92% din totalul încasărilor, cu abia 22 de milioane de dolari din alte titluri. Printre acestea se numără West Side Story și debutul filmului lui Guillermo del Toro, Nightmare Alley, ambele lansate într-un număr amplu de cinematografe.

Weekendul acesta, încasările combinate ale West Side Story și Nightmare Alley au reprezentat 2,5 din încasările No Way Home. Asta înseamnă că filmele în care nu joacă Spider-Man ar putea avea soarta pecetluită, comentează IndieWire, mai exact filmele care nu fac parte dintr-o serie și care se adresează unui public matur. Totodată, cu siguranță grijile legate de situația medicală și de Omicron au fost un element ce a dus la performanțele modeste ale sălilor de cinema, continuând o tendință ce durează de luni întregi.

No Way Home este cel de-al nouălea film, din 2002 încoace, despre celebrul personaj de benzi desenate. A primit recenzii bune, dar nu spectaculoase, și a marcat al treilea cel mai mare wekeend de deschidere, depășind toate premierele Star Wars din decembrie. În numai trei zile, a încasat mai mult decât tot rulajul oricărui film, în Statele Unite, în ultimii doi ani, mai scrie IndieWire.

Există un public amplu și neobosit pentru eroii Marvel

Asta nu face decât să întărească ceea ce deja știm: există un public amplu și neobosit pentru eroii Marvel. Ne mai spune, de asemenea, ceva ce am fi vrut să nu fi știut: filmele cu buget mare dedicate publicului adult sunt, totuși, un risc mare și nesustenabil. Mai multe rezultate ar putea pune sub semnul întrebării această concluzie, dar filmele precum West Side Story și Nightmare Alley sunt, acum, dovada.

Weekendul acesta a reluat, cu rezultate mai bune, weekendul de dinainte de Crăciun din 2019, îmbunătățit cu 9%. Este cel de-al doilea moment în care vedem o creștere de la deschiderea sălilor încoace, ducând nivelul la 65%. Poate oare Spider-Man să poarte pe umeri greutate salvării box-office-ului de sărbători? Encanto vine vinerea aceasta pe Disney+, iar alte premiere e puțin probabil să mai adauge multe.

Poate oare Spider-Man să poarte pe umeri greutate salvării box-office-ului de sărbători?.

Circa 25 de milioane de persoane au mers la cinema, weekendul acesta, în Statele Unite. Tradițional, premierele ample au dat naștere unor cercuri virtuoase: interesul într-un film anume doar a crescut prin vorba din gură în gură, ajutând și alte filme.

În acest weekend, o întreagă pleiadă de titluri au rulat în săli dar nu au contribuit la box-office deoarece distribuitorii lor nu își anunță încasările: Being the Ricardos și The Tender Bar - marca Amazon, The Lost Daughter al Netflix cu Maggie Gyllenhaal, Don't Look Up, Swan Song - al Apple, cu Mahershala Ali, și Cyrano - marca United Artists.

Motivul este greu de atribuit, fie calității filmelor fie interesului către streaming. În cazul lui Netflix, New York Times susține că propriile cronici ar influența succesul filmelor acestui streamer.

Un film care totuși a avut încasări bune este Licorice Pizza al United Artist. Cele patru săli în care rulează au avut încasări medii de 22.000 de dolari, ceea ce este mai bine, ca medie, decât alte producții. A scăzut 50%, dar este normal pentru mijlocul lui decembrie, la acest nivel. Adevăratul test va veni odată cu proiecția în 750 de săli, de Crăciun.

 

Exploreaza subiecte similare:

Spider-Man: No Way Home, Jaws, Nightmare Alley, West Side Story

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells