Dwayne Johnson, eroul vulnerabil în Skyscraper/Infernul din zgârie-nori

de Cinemagia în 12 Iul 2018
Action-thriller-ul are premiera vineri, 13 iulie, pe marile noastre ecrane

În 2016 Dwayne Johnson și regizorul/scenograful Rawson Marshall Thurber (cei doi lucraseră împreună la filmul Agenți aproape secreți), au început să discute despre un nou proiect – un personaj pe care Johnson nu l-a abordat încă. În timp ce abilitatea lui Johnson de a atrage publicul de pe întregul mapamond cu șarmul său nemaiîntâlnit, fusese dovedită de-a lungul timpului, acesta a vrut să încerce și un alt tip de actorie.

„Rawson și Dwayne au dat lovitura, iar Rawson a observat că Dwayne poate juca multe personaje, fie ele vulnerabile, dificile sau neînfricate. Rawson a vrut să-i creeze lui Dwayne un personaj ce venea dintr-o zonă vulnerabilă, ceva ce publicul nu mai văzuse până atunci”.

Producătorii cunoșteau iubirea lui Johnson pentru filme ale anilor ’80 precum Greu de ucis și Armă mortală. Actorul și producătorul l-au sunat pe Garcia, cerând mai multe detalii. După cum spune Thurber, discuția a fost astfel: „Imaginează-ți: cea mai înaltă clădire din lume. Este în China. A luat foc, iar familia ta este înăuntru. Întregul oraș te urmărește, iar tu trebuie să ajungi înăuntru. Ah, și apropo, îți lipsește un picior...” Ochii lui Dwayne au început să strălucească când a auzit asta. Oportunitatea de a onora toți oamenii ce trebuie să depășească asemenea impedimente, maximizându-și potențialul uman a fost excitant pentru el”.

Johnson explică de ce s-a simțit atașat de proiect: „e clar cel mai solicitant rol pe care l-am avut, din punct de vedere fizic”. El adaugă: „Primul lucru care atrage publicul din întreaga lume este familia. Indiferent de rasă sau cultură, clasă socială sau religie, tema familiei este una în care toată lumea se regăsește. Există ceva visceral în ceea ce privește o familie distrusă, cu părinți care încearcă să facă tot posibilul pentru a-și proteja copiii. Ăsta a fost mereu punctul la care ne-am raportat când a venit vorba de Infernul din zgârie-nori, iar pentru noi, să explorăm acest subiect într-un film, ni s-a părut extrem de relevant pentru oameni”.

Nu a fost doar premisa, ci șansa de a lucra încă o dată cu Thurber în schema actor-producător. „Rawson este unul dintre cei mai talentați oameni de la Hollywood prin simplul fapt că este scenograful și regizorul unor proiecte la scală mare. Toate astea sunt născocite de creierul său. Când m-a ales pentru Infernul din zgârie-nori, am fost 100% convins. Mă simțeam ca într-un amalgam între Greu de ucis, Infernul din zgârie-nori (1974) și Evadatul – Harrison Ford era deja un reper pentru Will Sawyer.”

Cei trei l-au contactat pe Beau Flynn, care a mai colaborat cu Johnson încă din 2012 la filmul Călătoria 2: Insula misterioasă. Producătorul a fost imediat atras de idee. „Sunt obsedat de Infernul din zgârie-nori (1974); iubesc Greu de ucis. Așa că atunci când m-au ales pe mine am spus: Mă bag! Am vizualizat imediat întregul film. Will Sawyer este un personaj cu mult diferit de toate celelalte pe care Dwayne le-a jucat. Este foarte vulnerabil, omenos. E nevoie de ceva de genul pentru a-l umaniza pe Dwayne Johnson. În filmul ăsta e doar un om obișnuit ce trebuie să-și depășească limitele. Combinând asta cu drama fascinantă, știam că acest proiect trebuie dus la bun sfârșit.”

Pentru producători, Infernul din zgârie-nori ne-a adus oportunitatea de a aborda un scenariu original. „Lucrăm într-o industrie unde totul este despre IP și pelerine”, reflectează Garcia. „Nu vreau să înțelegeți greșit, suntem parte a unor filme de genul și le iubim, dar oportunitatea de a crea conținut original este foarte atractivă pentru noi.”.

Totodată nu s-a pus niciodată problema că Thurber nu-și va regiza propriul scenariu. „Nu sunt prea mulți oameni în domeniu care să scrie și să regizeze la un asemenea nivel.”, apreciază Garcia. „Rawson este un maestru al îmbinării celor două domenii, scriind și apoi regizând. El a fost mereu un mare fan al thrillerelor, deși toți îl vedeau potrivit pentru comedie. Ne-a dat prima oară o schiță ce era fantastică, apoi altele și eram gata să facem scenariul pentru filmări. Este cu siguranță unul dintre cei mai grozavi realizatori din domeniu în prezent, și este atât de tânăr. Are un viitor strălucit”.

Pentru Thurber, combinația dintre a scrie și a regiza vine de la sine, și nu găsește vreun motiv pentru a le despărți pe cele două. „Nu le pot distanța pe cele două. Sunt ambele părți ale filmografiei”, spune el. „Pentru mine, singurul scop pentru ca un scenariu să devină film este să conțină ceva diferit. Nu este un poem sau un articol de presă, un eseu sau o nuvelă; sigurul scop este să fie jucat și filmat. În multe privințe seamănă cu un plan. Voi spune însă că deseori au fost dăți în care a funcționat invers... scenograful din mine a ezitat să scrie ceva, gândindu-se că este greu de filmat. De obicei încerc să ignor acea voce, și încerc să scriu cele mai bune lucruri de care sunt capabil”.

Cel mai extrem lucru pentru producători a fost să-l prezinte în fața audienței pe Dwayne drept eroul vulnerabil. „Cu toții îl știm drept The Rock; cu toții îl știm drept omul care poate ridica un camion pe care îl aruncă într-o clădire”, râde Thurber. „Însă nu asta e interesant la el, ca actor și persoană. De asemenea cred că nu de acest aspect este interesat publicul. Oamenii îl iubesc pe Indiana Jones pentru că ia un pumn, nu pentru că dă pumni. Este doar un om normal ce încearcă să supraviețuiască acțiunii. Dwayne și cu mine am vrut ca Will să fie personajul care se chinuie să supraviețuiască tuturor provocărilor și turbulențelor care-l vor încerca.”.

Exploreaza subiecte similare:

Dwayne Johnson, Rawson Marshall Thurber, Skyscraper , Central Intelligence

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells