Cum a construit Margot Robbie o companie de producție de film în spatele hitului Barbie, ce a încasat 1 miliard de dolari în 2 săptămâni

de Gloria Sauciuc în 15 Aug 2023
Obiectivul casei de producție, cel de a oferi o „platformă” pentru tinerii regizori și pentru femeile din industria filmului, a dus la contracte de miliarde

Cel mai bine o cunoaștem pe Margot Robbie din postura de actrița, cel mai nou rol al său fiind cel titular din Barbie. Ei bine, nu e doar atât. Este una dintre cele patru persoane din spatele companiei LuckyChap Entertainment, ce face filme pentru și de către femei, scrie Fortune.

Simțind un loc liber pe piață pentru filmele cu actrițe în rolul principal, Robbie a luat lucrurile în propriile ei mâini alături de prietenele ei, Sophia Kerr, Josey McNamara și de Tom Ackerley, acum soțul ei. Împreună au construit o companie de producție de filme, LuckyChap Entertainment, ce și-a propus să facă filme pentru și de către femei. „Atât poți face ca actor”, relata Robbie pentru publicația Marie Claire, explicând ascensiunea propriei companii. Compania mai declara oficial pentru Wall Street Journal că dă undă verde la numai 1% dintre propuneri, printre care au fost: I, Tonya, Promising Young Woman și Birds of Prey, care au strâns la un loc peste 275 milioane de dolari. Ultima dintre producții, filmul Barbie, aflat acum în trend, a depășit 1 miliard la box-office în numai două săptămâni.

Obiectivul casei de producție, cel de a oferi o „platformă” pentru tinerii regizori și pentru femeile din industria filmului, a dus la contracte cu Amazon pentru filme TV și cu Warner Bros. pentru filme de cinema. Compania a produs și promovat filme precum Birds of Prey și Promising Young Woman și seriale TV precum Maid sau Dollface, toate cu femei în rolurile principale.

Robbie a mai folosit compania LuckyChap pentru a da undă verde unor programe pentru femeile scenarist.

Pe de altă parte, LuckyChap a scos  în 2016 proiectul Barbie dintr-o perioadă de stagnare, ce data din 2009,  atunci când Robbie intra în discuții pentru rolul principal. Robbie declara pentru Time că și-ar fi impus punctul de vedere în fața președintelui companiei de jucării Mattel, Ynon Kreiz, explicând că filmul dorește să respecte istoricul mărcii cu jucării dar să poată avea o notă critică. Robbie și-a dorit să surprindă publicul, fiind conștientă că filmul o va identifica cu Barbie.

Cu Greta Gerwig în cărți ca regizor, Robbie a promovat proiectul într-o discuție cu Mattel și cu Warner Bros., descriind echipa Barbie și Gerwig într-o legătură precum aceea dintre „dinozauri și Steven Spielberg” (cu referire la Jurassic Park) estimând că filmul va aduce 1 miliard de dolari.

Astfel, proiectul a devenit Everestul companiei de film LuckyChap, așa cum l-a descris McNamara. Punerea în echilibru a elementelor de brand de la Mattel cu un scenariu semnat de Gerwig și de partenerul ei, scenaristul Noah Baumbach, era ceva dificil, dar Robbie a fost pe poziții.

Barbie însăși și implicațiile asupra mărcii au venit la pachet cu o „listă de probleme lungă cât o listă de cumpărături”, declara Robbie pentru New York Times. Totuși, LuckyChap le-a lăsat libertate de creație scenariștilor. De la discuții despre replicile din film și până la jocul unei scene din film în fața președintelui Mattel, partenerii LuckyChap au reușit să conducă filmul în direcția dorită: au reușit să convingă.

Filmul a primit un buget de marketing de 150 de milioane de dolari care a creat o publicitate pentru Barbie cu luni întregi înainte să ajungă în săli, contribuind fără îndoială la statutul filmului de blockbuster al verii și ajutându-l să bată recorduri (Greta Gerwig este, acum, prima femeie regizor care a semnat regia unui film de un milliard de dolari).

Cât despre LuckyChap, Robbie nu se grăbește cu o continuare la Barbie. Însă există zvonuri că LuckyChap are mai multe filme în pregătire – un film cu Jennifer Aniston și cu Julia Roberts, un film inspirat de parcul de distracții Big Thunder Mountain, o adaptare a bestseller-ului My Year of Rest and Relaxation, și altele.

Exploreaza subiecte similare:

Margot Robbie, barbie

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells