Cartea care stă la baza celui mai bun thriller al anului, Animale de noapte, acum în librării

de Gloria Sauciuc în 24 Nov 2016
Cartea se poate câștiga prin tragere la sorți în secțiunea „Concursuri” a site-ului Cinemagia

Tony și Susan, de Austin Wright, romanul care stă la baza thrillerului psihologic Animale de noapte (acum în cinematografe) poate fi citit în limba română, fiind publicat de editura Litera. Ediția cartonată se poate achiziționa la prețul de 28,8 lei. Cartea se poate câștiga prin tragere la sorți în secțiunea „Concursuri” a site-ului Cinemagia.

„S-ar putea ca, la terminarea manuscrisului, să fie o cu totul altă persoană”, se gândea despre sine Susan, citind manuscrisul trimis de fostul soț, scriitorul Tony Hastings. Asemenea lui Susan, și noi, cititorii de acum vom fi transfigurați de povestea așternută pe hârtie de Austin Wright.

Scriam la data lansării în cinematografe a filmului Animale de noapte că este poate cel mai bun thriller psihologic al anului. Construit ca o „poveste în poveste”, carte și filmul nu puteau fi nici complete, nici inteligibile fără povestea pe care Susan (jucată în film de Amy Adams) o citește în manuscrisul primit de la fostul soț, Edward (jucat de Jake Gyllenhaal): o poveste sordidă de violență care este ecoul acțiunilor la fel de sordide pe care le-a făcut ea însăși față de fostul iubit și soț, scriitorul din film. Fără această metaforă a propriei sale suferințe, durerea personajului narator nu ar fi putut fi transmisă pe ecran (poate, cel mult, bănuită, cu atât mai mult cu cât era plasată cu ani buni în trecut).

Singura cale prin care acesta a putut să își exprime pierderea și durerea este prin romanul său (care prin simpla publicare e un act de sfidare față de fosta soție care îl desconsidera) care este, în mod metaforic, autobiografic: un bărbat oarecare, după ce ajunge pe mâinile unor psihopați, va porni să își facă dreptate - vărsarea de sânge e anticipată încă de la început. Însă nu acțiunea interesează aici, ci durerea, furia și setea de răzbunare. Elementul comun în ambele povești este, firește, personajul scriitorului (Edward Sheffield): într-una protagonistul propriei povești ratate de iubire; în alta, avatarul său literar, Tony Hastings, însetat să plătească ochi pentru ochi.

Exploreaza subiecte similare:

Nocturnal Animals

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
mihnea_aspru95 pe 26 noiembrie 2016 04:34
Şi-ar mai fi în comun că, ambele personaje interpretate de Jake Gyllenhaal sunt caractere slabe (în sensul de auto-apărare).
Un film foarte bun, cred că, cum spuneţi şi voi, cel mai bun thriller de pe anul asta.
Off-topic: Încă, n-am urmărit FATA DIN TREN ca să mă decid.
On-topic: Cartea "Tony și Susan" trebuie s-o iau.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells