Avengers: Endgame, „bijuteria coroanei” pentru Marvel, e doar o „notă de subsol” ca vânzări de bilete pe lângă această animație Disney

de Marina Florea în 18 Apr 2021
Clasicul Disney din 1961 a depășit ca vânzări de bilete pe Avengers: Endgame

De la începutul secolului, compania Walt Disney și-a lărgit semnificativ, cu fiecare acțiune, imperiul media. De la gestul surprinzător al achiziției Lucasfilm și a seriei Star Wars și până la achiziționarea concurentului său, 20th Century Fox, în 2019, Disney rareori ratează ocazia de a adăuga noi completări la colecție. Ceea ce cuprinde și Universul Marvel, pe a căror producții studiourile Disney le-au cumpărat în 2009 pentru nu mai puțin de 4 miliarde de dolari și, de atunci, le-au pus în valoare, scrie looper.com.

La momentul actual, Marvel Cinematic Universe a strâns 22 de miliarde de dolari la box-office fiind unul dintre cele mai importante active ale companiei. Bijuteria coroanei de la MCU este, cu siguranță, epopeea cu supereroi din 2019 Avengers: Endgame. Filmul este încununarea a peste un deceniu de povestiri de-a lungul a mai multe serii de filme și a atras fani din întreaga lume dornici să vadă cum se va derula povestea. Desigur, fanii fideli ai MCU au venit cu toții să vadă producția, ajutând-o să încaseze aproape 2,8 miliarde de dolari, detronând pentru scurt timp producția Avatar a lui James Cameron din poziția filmului cu cele mai mari încasări, înainte ca acesta din urmă să își ceară drepturile la locul 1 prin noua premieră din 2021.

Deși încasările totale ale lui Avengers: Endgame dărâmă recorduri și, cu siguranță, merită recunoaștere, există o zonă în care filmul fraților Russo nu a marcat: volumul total al vânzărilor de bilete. Dacă ne uităm la filmele cel mai bine vândute din istorie, Endgame rămâne o notă de subsol, mai scrie Looper. Nici măcar Avengerii nu au putut detrona 101 Dalmațieni, comentează publicația.

Pe 25 ianuarie 1961, 101 Dalmațieni/One Hundred and One Dalmatians a ajuns pentru prima oară pe marele ecran. Inspirat de romanul The Hundred and One Dalmatians de Dodie Smith, lungmetrajul de animație a dus spectatorii într-o poveste plină de întorsături, surprize și nu puține numere muzicale. Publicul a răspuns bine, așa cum se vede din încasările de 14 milioane de dolari în timpul primului rulaj - un număr impresionant pentru perioada respectivă.

În anii următori, popularitatea celor 101 Dalmațieni a crescut în continuu, încurajând studiourile Disney să facă noi premiere ale celebrului film și cu alte ocazii: prima în 1969, urmată de altele în 1979, în 1985, în 1991, care au crescut cu alte 60 de milioane poziția financiară deja puternică a filmului. La un loc, aceste încasări în cinematografe au adus filmul 101 Dalmațieni în zona a 303 milioane pe plan global, sau chiar 900 de milioane luând în calcul inflația.

Numărul este și mai izbitor dacă se ia în clacul și faptul că biletele de cinema erau mai ieftine în deceniile trecute comparativ cu ora actuală, comentează Looper.com. Pentru a ajunge la un asemenea total, a fost nevoie de mult mai mulți oameni în săli decât ar fi acum. De aceea, atunci când vorbim de volumul publicului, Avengers Endgame nu are nicio șansă pe lângă 101 Dalmațieni.

Exploreaza subiecte similare:

One Hundred and One Dalmatians, Avengers: Endgame

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
cavallioty pe 19 aprilie 2021 20:07
una din cele mai proaste surse,looper,un Can Can american
unde sunt numerele exacte? biletele vandute de fiecare
conform inflatiei 101 dalmatieni ajunge la 900 mil ori pana la 2,8 este cale lunga
diferenta nu e asa mare inca sa considere Avengers "nota de subsol", este doar o exagerare pentru a atrage atentia

cavallioty pe 19 aprilie 2021 20:14
100 mil bilete vandute de 101 dalmatieni si 95 mil pentru Avengers

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells