„30 de ani de democrație în România și în Europa de Est”, tema One World Romania 12

de Cinemagia în 6 Ian 2019
Se va desfășura între 15 și 24 martie 2019, în cinci locații din capitală: Cinema Elvire Popesco, ARCUB, Cinemateca Eforie, POINT și #Pavilion 32 - Goethe-Institut

Între 15 și 24 martie 2019 va avea loc la București cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film Documentar și Drepturile Omului One World Romania.

În 2019 marcăm 30 de ani de la Revoluția care a încheiat dictatura lui Nicolae Ceaușescu în România, dar și de la căderea Zidului Berlinului, sau de la primele alegeri libere din Cehoslovacia și Polonia. În consecință, acești 30 de ani de democrație în România și în Europa de Est reprezintă tema principală a celei de-a 12-a ediții a festivalului One World Romania.

Se va discuta, timp de 10 zile, prin intermediul unor evenimente dedicate special subiectului, despre cum au trecut acești 30 de ani, ce am învățat și ce mai rămâne de învățat pentru consolidarea unei democrații veritabile.

Primul proiect nou pentru publicul bucureștean este Cineclubul One World Romania.

Imaginea festivalului de anul acesta este realizată de Maria Draghici, pornind de la două fotografii – una realizată la Timișoara, în decembrie 1989, de Constantin Duma pentru Agerpres, iar a doua la București, în timpul protestelor din februarie 2017, de Dan Mihai Bălănescu. Colajul celor două ipostaze înfățișează un „noi", în încercarea de a înțelege mai nuanțat experiența directă, trăită singular și plural, în 30 de ani de democrație.

Și anul acesta, cele aproximativ 80 de documentare selectate pentru One World Romania vor fi împărțite în mai multe secțiuni tematice, în completarea temei principale. Vor fi proiectate și în 2019 filme din întreaga lume despre justiție, refugiați, migranți, familii „netradiționale", drepturile femeilor, ale persoanelor cu dizabilități sau despre condițiile de muncă ale lucrătorilor din întreaga lume. De asemenea, organizatorii pregătesc retrospective ale unor renumiți cineaști internaționali și o competiție care cuprinde zece filme incitante. Aproximativ 50 de invitați internaționali vor participa la ediția din 2019 a festivalului, care se va desfășura în cinci locații principale: Cinema Elvire Popesco - Institutul Francez, ARCUB, Cinemateca Eforie, POINT și #Pavilion 32 - Goethe-Institut București.

Spre deosebire de anii trecuți, în 2019 va exista o locație principală, POINT, unde vor avea loc întâlnirile informale de dimineață cu cineaștii, dezbaterile pe tema principală a ediției, workshop-uri și proiecții. După finalul programului zilnic de filme ne vom muta în Londohome, hub-ul nocturn al evenimentului. Până la startul celei de-a 12-a ediții a festivalului, Asociația One World Romania pregătește mai multe proiecte dedicate dezvoltării culturii documentare, se vede într-un comunicat remis Cinemagia.

Primul proiect nou pentru publicul bucureștean este Cineclubul One World Romania. De două ori pe lună, până la finalul lui 2019, vor avea loc întâlni în spațiul de la POINT, cu unele dintre cele mai importante filme documentare din istoria cinematografiei.

Primul eveniment are loc duminică, 20 ianuarie 2019, de la ora 18:00 – când vom proiecta filmul „Adio, iarnă!" („Winter Adé", regia: Helke Misselwitz). Este primul dintr-o serie de patru cinecluburi care ne vor încălzi pentru ediția din 2019 a festivalului, propunând filme care au legătură cu ultimii ani ai comunismului în Europa și cu modurile în care democrațiile contemporane au fost construite în primii ani de după revoluții. Evenimentul este organizat în colaborare cu Goethe-Institut București și este co-finanțat de AFCN.

De acum înainte oricine poate susține misiunea Asociației One World Romania, devenind „Prieten OWR" și, implicit, deținătorul primelor abonamente pentru cea de-a 12-a ediție a festivalului și a altor bunătăți marca OWR. Aflați mai multe despre cum poți deveni prieten „Cinefil" sau „Suporter" de aici.

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells