10 titluri Netflix cu femei în fața și în spatele camerei de filmat

17 Mar 2023
În luna martie, Netflix ne atrage atenția asupra unor producții ce au femeile în prim plan

Că Hollywood-ul este o lume a bărbaţilor o dovedeşte şi faptul că, de-a lungul celor 95 de ediţii ale galei Oscar, doar opt femei au fost nominalizate la categoria Cea mai bună regie. În luna martie, Netflix readuce în atenţie câteva dintre cele mai puternice filme şi seriale create de cineaste de pe mai multe continente, reafirmându-şi din nou susţinerea pentru vocile feminine ale cinema-ului.

Iată mai jos zece poveşti ultrarelevante şi autentice create de femei:

Workin' moms
Atunci când patru femei devenite de curând mame trebuie să revină la muncă, descoperă dificultățile vieții de părinte. Workin' Moms este o comedie care atinge subiecte sensibile cu realism, a scris presa străină despre film.

O gură de aer proaspăt pentru toți cei care sunt părinți, serialul a fost creat, a avut regia semnată și o are în rolul principal pe Catherine Reitman, care o joacă pe una dintre cele patru mame din film. Este vorba despre patru femei diferite și drumurile care le aduc laolaltă, atunci când se întâlnesc la locul de joacă al copiilor. Concediul de maternitate s-a terminat, așa că cele patru mame trebuie să se întoarcă la viața din Toronto: copii, muncă, șefi, iubire și iar muncă.

The Lost Daughter
Un debut încrezător al regizoarei Maggie Gyllenhaal, The Lost Daughter reunește o distribuție excelentă care susține o poveste ambițioasă. „Olivia Colman poate să dea dramatism celor mai obișnuite gesturi, pe măsură ce expresia de pe figura ei surprinde emoția pe care încearcă să o ascundă. Iar Gyllenhaal poate transforma imaginea unui fruct putrezit într-un jump-scare”, scria BBC. Filmul este despre sarcinile obișnuite dar imposibile ale unui părinte care trebuie să aibă grijă de copii și de obligațiile zilnice.

Aflată singură într-o vacanță la malul mării, Leda (Olivia Colman) dezvoltă o obsesie legată de o tânără mamă și de fiica acesteia, pe care le observă pe plajă. Tulburată și captivată de relația dintre ele și de familia lor extinsă gălăgioasă și amenințătoare, Leda este copleșită de amintirea terorii, confuziei și sentimentelor intense de la începutul propriei perioade de maternitate. O acțiune impulsivă o aruncă pe Leda în universul periculos din propria ei minte, obligând-o să se confrunte cu alegerile mai puțin obișnuite făcute ca tânără mamă și cu consecințele acestora. Bazat pe un scenariu adaptat de Maggie Gyllenhaal după un roman de Elena Ferrante, Fiica ascunsă marchează și debutul regizoral al lui Gyllenhaal. Din distribuția filmului fac parte și Dakota Johnson, Jessie Buckley, Ed Harris, Peter Sarsgaard, Paul Mescal și Dagmara Dominczyk.

The Letdown
Sitcom-ul australian The Letdown, un portret al maternității cu o doză bună de comedie, aduce o abordare nuanțată asupra statutului de părinte, cu un scris inteligent, cu povestiri cu impact, prezentate cu autenticitate, scrie presa de profil. Co-autorul serialului și co-scenaristul (împreună cu Sarah Scheller), Alison Bell, cunoscută pentru rolul ei în serialul ABC Laid, joacă rolul unui personaj puternic, matur, interpretat cu autoritate dar și sensibilitate. Intrăm în lumea serialului care spune de la început că personajul este surprins într-un punct vulnerabil din viață, punct sinonim cu lucruri care se vor accentua de-a lungul povestirii: lipsa de somn, viața pe limita rezistenței fizice și mentale, probleme în relație, diverse umilințe.

I Am Mother
„Plin de suspans, bine jucat, inteligent, I Am Mother este o poveste SF care reușește să își atingă obiectivele”, este concluzia agregatorului de opinii despre filme Rotten Tomatoes. „I Am Mother este un SF inteligent, cu numeroase turnuri”, a scris și Cnet. „Un film SF care dă importanță egală dramei conduse de personaje ca și efectelor vizuale, ce o are pe Clara Rugaard într-un rol excelent - cel al unei fiice care trebuie să aleagă între două figuri materne, din care niciuna nu inspiră totală încredere”, scria și Fost Post.

I Am Mother este un thriller SF despre o adolescentă (Clara Rugaard), care este prima dintr-o generație de oameni crescuți de Mama (Rose Byrne), un robot creat pentru a repopula Pământul după extincția rasei umane. Însă relația specială dintre cele două este amenințată de o străină rănită (Hilary Swank), care sosește cu vești ce pun sub semnul întrebării tot ceea ce i s-a spus Fiicei despre lumea de afară și despre intențiile Mamei.

The Unforgivable
„The Unforgivable dă Sandrei Bullock un rol și un joc care invită la gândire. Filmul dovedește totodată că dovedește că actrița e mai mult decât capabilă să joace contra personajelor ei stereotipe”, concluziona Rotten Tomatoes, ce nota și povestea sumbră, și în unele aspecte artificială.

Eliberată din închisoare după o condamnare pentru o crimă violentă, Ruth Slater (Bullock) revine într-o societate care refuză să-i ierte trecutul. Confruntându-se cu judecata aspră a celor din locul pe care îl considera „acasă”, singura ei speranță pentru a se reabilita este să-și găsească sora mai tânără, de care acum este înstrăinată și pe care a fost nevoită să o lase în urmă.

Bird Box
Cu o atmosferă încărcată de tensiune, Bird Box al lui Susanne Bier este un horror/thriller postapocaliptic și un studiu de personaj. Căpătând greutate cu rolul excelent al Sandrei Bullock, filmul explorează ce se întâmplă după ce majoritatea oamenilor capătă o boală care le dă coșmaruri ce îi împing pe oameni la sinucidere.

Când o forță misterioasă decimează populația lumii, un lucru este sigur: dacă o vezi, îți iei viața. Înfruntând necunoscutul, Malorie descoperă iubirea, speranța și un nou început, pentru ca apoi totul să se năruie. Acum ea trebuie să fugă împreună cu cei doi copii ai săi pe calea unui râu periculos către singurul loc rămas care îi mai poate oferi un sanctuar. Însă pentru a supraviețui, trebuie să fie legați la ochi în timpul celor două zile cât durează această călătorie periculoasă.

Pieces of a Woman
„Vanessa Kirby joacă un rol definitor pentru cariera ei, unul care examinează cu delicatețe diverse aspecte a ceea ce înseamnă pierderea, totul spus cu sinceritate”, e concluzia RottenTomatoes.

Martha  și Sean  sunt un cuplu din Boston pe cale să devină părinți, însă viețile lor se schimbă pentru totdeauna în momentul în care o naștere acasă se transformă într-o tragedie de neînchipuit. Martha începe o odisee care durează un an și pe parcursul căreia explorează cotloanele ascunse ale suferinței, complicate de relațiile tensionate cu Sean și cu mama ei autoritară (Ellen Burstyn), dar și cu moașa (Molly Parker) denigrată în mod public, pe care trebuie să o înfrunte la proces. Regia este semnată de Kornél Mundruczó.

Otherhood
Pentru cei ai căror copii au crescut și au plecat de acasă, care este diferența între a-ți lăsa copiii să se maturizeze și a-i lăsa să se îndepărteze? Anul acesta, de Ziua Mamei, simțindu-se marginalizate și uitate, prietenele Carol (Angela Bassett), Gillian (Patricia Arquette) și Helen (Felicity Huffman) decid să plece cu mașina la New York pentru a relua legătura cu fiii lor adulți, dându-și seama cu această ocazie că nu numai viețile copiilor au nevoie de o schimbare. Pentru aceste femei, călătoria devine una a redescoperirii, care le obligă să-și redefinească relația cu copiii, prietenii și soții, dar, și mai important, relația cu propria persoană.

Această dramedie sensibilă marca Netflix este - așadar - despre mame într-o criză a vârstei mijlocii, și propune o perspectivă rar întâlnită în filme; totodată aduce relațiile într-un punct acceptabil pentru toți”, scrie Variety. Cindy Chupack (Totul despre sex) semnează scenariul și regia filmului Otherhood.

The Perfect Mother
The Perfect Mother este un mystery care încearcă să arate că o încredere oarbă în oricine, chiar și în rudele cele mai apropiate, nu este decizia bună mereu”, scrie Decider. Convinsă de nevinovăția fiicei sale într-un caz de crimă, o mamă devotată descoperă curând adevăruri tulburătoare, iar diferența dintre victimă și vinovat se estompează...

Private Life
Noul film al regizoarei nominalizate la Oscar Tamara Jenkins (Familia Savage, Cocioabele din Beverly Hills), Private Life este povestea amuzantă și emoționantă a unui cuplu care se confruntă cu probleme de infertilitate. Richard (Paul Giamatti, nominalizat la Premiile Oscar) și Rachel (Kathryn Hahn) încearcă să-și mențină căsnicia pe linia de plutire pe măsură ce se afundă tot mai adânc în lumea izolată a reproducerii asistate și a adopției. Simțindu-se epuizați emoțional și financiar în urma procedurilor de fertilizare in vitro, vârsta mijlocie își spune cuvântul. Însă, viața lor începe să se schimbe în bine atunci când o reîntâlnesc pe Sadie (actrița debutantă Kayli Carter), o tânără care tocmai s-a lăsat de școală.

Chicago Reader lăuda profunzimea personajelor, ce transformă filmul într-un „senzațional studiu de personaj”.

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells