Filmul este o capodopera!
Imi pare rau ca nu ati inteles mai nimic ... si sfarsitul este minunat! Nu exista un sfarsit mai potrivit pentru toata atmosfera filmului ...
L-am vazut de 3 ori si de fiecare data cand am iesit din cand cinema am ramas intr-o atmosfera anume ... de gandire la ... tot!
Filmul are efectul asta asupra ta! Mi-am trimis toti prietenii sa-l vada si toti au simtit acelasi lucru ... Poate prima oara cand il vezi nu intelegi chiar totul ... dar nu ai ce "tot" sa intelegi ... asta e si ideea! Fiecare are propria versiune!
Oricum, il recomand tuturor care au timp sa se gandeasa si la "altceva" ...
Acum, în 2020, sunt curioasă să văd acest film pe care nu am avut ocazia să-l văd la momentul respectiv, abia acum l-am descoperit.
Vanessa, nu știu dacă mai ești pe recepție după 13 ani :) ....dar țin să-ți spun că: mă bucur că ți-a plăcut filmul și că ți-ai exprimat opinia aici, se vede clar că te-a impresionat și asta este în definitiv menirea unui film: de a atinge coarda sensibilă a sufletului, de a te face să vibrezi, să dezbați, să înțelegi și mai ales să SIMȚI. De aceea, zic eu că fiecare film are pentru noi un impact diferit, fiindcă noi înșine suntem diferiți ca structură. Pentru acest aspect, nu am cum să fiu de acord cu aprecierile la adresa altor persoane, în cazul de față, cu referirea ta: „...nu ați înțeles nimic”. Am constatat la foarte mulți oameni genul ăsta de remarci contra replică, chiar jigniri la persoană, de parcă cineva ar trebui etichetat negativ pentru că are alte gusturi decât tine. Eu cred că nu există un etalon în aprecierea unui film, etalonul este de fapt fiecare din noi, indiferent dacă ne place un film de aventuri, cu bătăi, un thriller, un horror, un film psihologic, de ficțiune, comedie (neagră), cu case bântuite, o dramă, un film de dragoste, cu câini, fantastic, istoric, biografic, de Crăciun, cu temă sportivă, ascensiuni montane, navigare pe mări și oceane, paranormal, de război, galactic, desene animate sau filme cu efecte pe calculator, etc, etc...Aș prefera ca fiecare să-și spună părerea fără să facă referiri personale defăimătoare sau aluzii la alții. În rest, numai de bine.
Filmul lui Darren Aronofsky, asociază în mod fericit metafora vieţii de cea a copacului ca punte dintre existenţe, dintre sentimente, dar şi legătură între viaţă şi moarte.
Cele trei poveşti creionate în cadre diferite se intersectează acut pe traiectoria unei idei evidente de la sine: viaţa nu se materializează cel mai bine în ceva, ci în cineva.
Povestea doctorului, a conchistadorului, dar şi a celui care va deveni mai târziu Primul Tată este de fapt aceeaşi: oricine va căuta sursa vieţii într-un obiect, fie el şi unul extraordinar, va eşua într-un final.
Fântâna vieţii este prezenţa umană din apropiere care conferă consistenţă şi alimentează cu vitalitate existenţa celor trei mai sus amintiţi.
Din punct de vedere artistic, filmul este o combinaţie reuşită de contraste: cadrele sumbre de la… citeşte
Da...perfect spus! Orice alte pareri ...pe marginea filmului...sunt de prisos! :)
deea
pe 23 Februarie 2008 19:50
Fimul este mai mult decat genial.
Psihedelic, cosmic, romantic pana la Dumnezeu.
Pe mine m-a lasat fara cuvinte.L-am vazut de doua ori si cred ca l-as mai vedea.
Numai un om fara simtul subtilitatii si sensbilitatii nu intelege o asemenea arta cinematografica.
deea...pentru mine comentul tau scurt...si neclar pt unii...inseamna pentru mine propriu meu produs rational...mai precis asta am afirmat si eu...pe un alt site (cel mai mare de clipuri video)..ultima fraza ...este esentiala....si cat as fii vrut sa cunosc un exemplar uman de tipul tau...sunt cert convins..ca esti un om "frumos" spiritual
Este genialitate pura! Am vazut sute de filme pana acum de toate tipurile si genurile, dar asta m-a lasat cu gura cascata. Tocmai pentru ca e asa de diferit si de greu de inteles, iar coloana sonora e si mai geniala. Nota 50 pentru The Fountain!
L-am vazut aseara si am ramas fara cuvinte. Defapt nici acum nu le am la mine. Nu ma apuc de laude, ajunge sa spun ca e unul din cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata (daca nu cel mai).
Pentru ca sunt total impotrvia comentariilor de genul "nu trebuie sa intelegi nimic din el , tocmai asta e farmecul lui, ca fiecare opinie e adevarata" dar mai ales pentru ca am simtit filmul un pic diferit cred, fata de ce citesc prin commenturile de mai sus, o sa imi expun si eu parerea despre mesajul filmului mai ales pentru ca vreau sa vad unde gresesc (daca!).
In primul rand actiunea se desfoasara pe 2 planuri :
1. Planul real (2000/prezent) in care ne este prezentata povestea unui medic neputincios care traieste drama de a-si vedea sotia murind de o boala pe care el nu o poate vindeca (ca e vba de tumoare sau era sida tot aia).
2. Planul fantastic (1500 si 2500/ trecut si viitor) in care ne sunt prezentat alegoric trairile lui, calatoria spirituala pe care o face in fata dificultatilor/intrebarilor care apar.
Filmul nu incepe totusi cu boala lui Izzy el in… citeşte
Daca nu te-ai inspirat de undeva cand ai scris comentariul inseamna ca esti ori un tip foarte inteligent ori cu o cultura si experienta vasta in domeniul filmului...dar inclin sa cred ca "toate 3"
Desi eu posed acest film pe dvd, subtitrat si in romana si in alte limbi, la fel si "pista audio" , iar claritatea imaginii este ireprosabila, l-am vizionat o singura data, in 2008. Are o tema care mi-a captat intraga atentie, si sunt total de acord cu acei oameni., care au afirmat despre acest film, ca ar fi " foarte greu de inteles". Ar fi...si nu prea. Daca urmariti atent filmul chiar de la bun inceput, va fi mult mai usor pe parcurs, ( vizionand secventele si facand o anumita "legatura" intre ele ) sa va faceti o idee si sa intelegeti ce anume "mesaj" ( hai sa-i spunem asa), transmite filmul. In alta ordine de idei, sunt total de acord ca filmul este emotionant, dar mai potrivit ar fi daca i-am spune "tulburator", sau " dramatic ".
Cel mai emotionant si profund film pe care l-am vazut,de o finete si subtilitate iesita din comun.
Este intradevar un film complex si in nici un caz nu este comercial,dar nu vad de ce asta e un lucru rau,din contra e un lucru foarte bun ca in sfarsit mai sunt realizate si astfel de filme in aceasta perioada dominata de blockbustere in care se pune accentul numai pe efecte speciale sau pe asa zisa comedie de prost gust.
Nu mi se pare deloc un film greoi pentru cine are mintea deschisa pentru astfel de subiecte filozofice si profunde;bineinteles ca o persoana care doreste actiune sau comedie nu are ce intelege dintr-un astfel de film,dar eu nu inteleg daca cineva doreste actiune de ce se mai uita in primul rand la acest film si de ce mai si comenteaza despre el?....nu vreau sa par dur sau mai stiu eu cum pentru ca evident nu are cum sa fie pe gustul tuturor acest film,dar daca… citeşte
O meditaţie metafizică pe tema morţii şi a dragostei
Greu de înţeles, pe alocuri incoerent şi confuz, "The Fountain" al lui Darren Aronofsky perorează pe tema efemerităţii vieţii, a dragostei ce transcende timpul şi a continuării existenţei dincolo de moarte. Afectat de îmbolnăvirea ambilor săi părinţi de cancer, Aronofsky a căutat spiritualitatea, încercând să găsească răspunsuri la problema morţii în diferite religii. "The Fountain" este o sinteză a tuturor răspunsurilor găsite de el, fiind amestecate într-un creuzet convingeri mayaşe, budiste şi creştine despre viaţa eternă şi despre supravieţuirea sufletului omenesc sub diferite forme.
Filmul relatează concomitent trei poveşti de dragoste care au loc în epoci diferite: căutarea Pomului biblic al vieții de către un conchistador spaniol pentru a trăi împreună cu regina Spaniei, ucisă de Inchiziţie; încercarea disperată a unui… citeşte
The Fountain - Cred că-n filmul ăsta era vorba despre ceva...
Pitbull (Mihnea Columbeanu)
februarie 2007
Dacă George Călinescu n-ar fi fost un mare filolog, ci doar un scriitor bun, tot ar fi avut o contribuţie seminală pentru istoria şi teoria artei, măcar prin antologica scenă în care Titi, adolescentul retardat din Enigma Otiliei, povesteşte cum e la cinematograf. Concluzia e că nu te poţi simţi deloc bine când ai senzaţia coborârii la acelaşi nivel intelectual, în faţa unui film care se vede cam aşa:
* Mai întâi arată nişte luptători de pe vremuri cum se bat în săbii şi suliţe c-un trib, până când numai unul scapă şi ajunge în faţa unui preot care vrea să dea-n el cu ceva care arde.
* Pe urmă arată un om tuns zero care şade turceşte-n aer plutind printre stele până ajunge la un balon de sticlă… citeşte
Respectele mele, esti un tip inteligent, dar cand vine vorba de filmul asta nu cred ca pot sa fiu de acord cu tine. :) Nu vreau evident sa jignesc pe nimeni, fiecare are dreptul la parerile lui/ei, dar mi se pare ca nu ai inteles filmul in totalitate. Nu stiu cat esti de familiar cu mitologia Maya sau cu ideea de ciclicitate din mitologia Indiana, si nici cu mitul Pomului Cunoasterii (in unele mitologii nu e pom defel, si nici fruct, si ideea asta apare in film), dar daca esti mai familiar decat cere cultura generala, aceasta familiaritate nu se reflecta in analiza ta.
Filmul, in primul rand, nu e invalmaseala haotica pe care ai descris-o. E complet logic si linear, atat pe plan metaforic cat si intr-un mod concret. Cinematografia urmareste si se imbina cu firul narativ. De exemplu, coridorul pe care-l parcurge Tomas pana la treptele templului unde este atacat si apoi purtat de razboinici reflecta coridorul pe care alearga Tommy spre rezeva lui Izzy si doctorii care il trag de la patul ei, si de asemenea si coridorul pe care il pargurge Tom spre centrul nebuloasei/Xibalba. Ideea de "tunel/coridor" apare peste tot in film, de regula asociata cu personajul lui Jackman (coridoarele din laboratorul sau, tunelul din templu care duce la Copac, drumul pe care-l parcurge calare, coridorul - de data asta creat de arcade - care il duce la regina Isabel). "Tunelul" simbolizeaza viata, dar duce spre moarte, prin care se creaza viata din nou, in alt mod, si asa mai departe. Ciclicitatea de care vorbeam. Aceasta se regaseste si in concordanta vizuala dintre nebuluasa, si celulele vii (efectele speciale au folosit imagini ale celulelor pentru a creea efectul nebuloasei), adica infinitul se reflecta in cele mai mici elemente ale materiei, si invers. Apoi, idee de intuneric/umbra care este asociata cu Tomas/Tommy/Tom si cea de lumina care este asociata cu Isabel/Izzy. As putea sa continui cu parelele (cinematografice si narative) dar nu vreau sa plictisesc pe nimeni. :) Sincer, repet, nu vreau sa par nesimtita, dar mi-a fost de sute de ori mai usor sa urmaresc filmul (si l-am vazut de vreo 8 ori deja) decat sa citesc analiza de mai sus. E perfect coerent ce se intampla in el, cu toate ca "aparent" are loc in trei locatii (atat fizice cat si temporale) diferite.
In al doilea rand, doar presa a huiduit filmul, si doar in prima seara. Publicul l-a aplaudat/ovationat in serile urmatoare (http://www.guardian.co.uk/film/2006/sep/07/festivals1), iar criticile sunt impartite (cam 50-50, conform Rotten Tomatoes).
Ma rog, evident s-ar putea sa fii inteles la modul cel mai real filmul, si tot sa nu-ti fi placut. Dar din ceea ce scrii reiese ca nu e chiar asa. Ceea ce e okay, la urma urmei, nu la toti ne plac toate, iar eu in mod sigur nu l-am inteles niciodata pe Tarkovskiy, pe care il pomenesti mai sus, ca termen comparativ. "Solaris", de exemplu, m-a plictisit de moarte, iar la "Ubiytsy", care e dureros de scurt, nici n-am avut rabdare sa ma uit. :D
Draga Pitbull, probabil ca de la nume ti se trage, vad ca i-ai luat la rand pe regizorii care fac filme de arta, filme spirituale, deosebite total necomerciale si ai inceput sa-i comentezi. E treaba ta pentru ca filmul este deosebit prin tot ceea ce emana la nivel spiritual, artistic si emotional. Povestile sunt diferite dar de fapt sunt aceleasi...de acest lucru nu-ti dai seama de la inceput dar tocmai asta e farmecul filmului, pare incalcit dar itele celor trei povesti tes in final aceeasi poveste. Povestea omului care se naste, devine pe parcursul existentei constient de efemeritatea vietii, se coace si se implineste prin iubire si cauta viata vesnica din frica de moarte... Spre final realizeaza ca moartea este doar o trecere spre ceea ce cautam cu totii in adancul sufletului nostru (suflet care este reprezentat prin acea "samanta") viata vesnica, eliberarea spirituala, iluminarea, unirea noastra cu Universul, cu Creatorul.
Alex
pe 04 Martie 2007 23:27
Foarte bun filmul, mai ales postproductia. Planul real se amesteca cu cel fantastic intr-un mod senzational, cele 3 povesti par sa se contopeasca, dar in acelasi timp sa se indeparteze...merita vazut neaparat !
in primul rand , efectele speciale de geniu sar in ochi ! apoi distributia , in frunte cu Hugh Jackman si Rachel Weisz , care joaca exceptional sub bagheta lui Darren Aronofsky ! povestea captiveaza , filmul ruland in ordinea fireasca abia dupa prima jumatate , pana atunci fiind prezentate , pe langa scenele din trecut si prezent , si altele pe care le intelegi in a doua jumatate ! ce m-a impresionat cu adevarat a fost ca este primul film in care este prezentat androginul , fiinta miraculoasa ce este prezentat ca "imbinarea perfect armonioasa dintre barbat si femeie" , persoana care poate fi vazuta la sfarsitul filmului ! nu pot spune ca este o capodopera , dar un film de calitate ramane !
da, ce sa zic, pe cuvantul meu de onoare ca nu mi-a placut. Si de obicei imi plac filmele dubioase gen butterfly effect, dar asta chiar m-a enervat la culme. Nu are noima si nu explica nicaeri ca ala chel este el peste 1000 de ani sau ceva de genu asta si pomu ala e gagica-sa. Care apropo e o idee nu f buna. Per ansamblu am pierdut o ora jumate cand puteam sa ma uit la eagle eye sau midnight meat train. astea da filme!
Iubeste pe cineva cu toata puterea, incearca sa il/o castigi prin munca si dragoste, apoi pierde-l/o definitiv si sa vezi apoi ce simti cand vezi filmul - un cumul al sentimentelor traite in trecut cu o viteza halucinanta. Filmul spune povestea generala a iubirii pierdute nedrept.
Nu pot sa cred ca filmul asta e facut de regizorul lui Requiem For A Dream. In alta ordine de idei, Hugh Jackman iti ia piuitul cu interpretarea lui.
5
4
raul
pe 27 Mai 2007 21:25
Ok, o realizare impresionanta din punct de vedere artistic, imagine si sunet de exceptie, insa trebuie sa recunost ca am fost puternic dezamagit la final. Asteptam mult mai mult de la un film care m-a impresionat pe parcurs si desi eram sigur ca dupa final o sa raman minute bune in fata ecranului negru al TV-ului, pus serios pe ganduri, am invatat daca mai era cazul ca nu poti fi nemuritor. Pacat, o fi incercat filmul sa transmita si altceva ceva, dar sincer, in cazul meu n-a prea iesit.
Acest film e un film de genul si dupa ce se termina tu ramai cu intrebarile in cap. Te lasa sa iti alegi finalul dupa cum vrei. Un film de nota 10. Recomand.
poate ce este interesant la film este ca te pune pe ganduri, te surprinde prin jocul actoricesc, imagine, soundtrack.
Practic, the ultimate love story, spanning over ages, incredibil...
o sa ma abonez la filmele lui Darren Aronofsky :)
3
0
adina
pe 08 Aprilie 2007 15:26
alex daca tu nu ai inteles nimic asta nu inseamna ca filmul asta e o porcarie in care nu se intampla nimic!!din contra!!!!!!!!!!!
Acest film este extraordinar, este intradevar o opera de arta, simbolismul,scenariul perfect , coloana sonora(Clint Mansel),toate regizate perfect de Darren Aronofsky au facut ca acest film ca devina filmul meu preferat...si sa nu uitam de Hugh Jackman, care joaca magnific. Acest film nu il vezi, il simţi !!
Putin cam dificil..dar jocul remarcabil al actorilor m-a impresionat..Hugh Jackman a jucat perfect..te emotioneaza durerea pe care o emana pt efortul de a o salva pe femeia iubita .. cat despre Rachel Weisz..extraordinara pentru inocenta si naturaletea de care da dovada ;)..Inca nu l-am inteles per total..este plin de simboluri..o sa ma mai uit.de cateva ori .:)Coloana sonora este de exceptie....se vede ca e facuta de Clint Mansell ( vezi Requiem for a dream )
Filmul asta iti testeaza rabdarea : D si te zapaceste pe cate taramuri te poarta , dar in final ajungi sa intelegi cum stau lucrurile iar finalul e unul neasteptat , care te poarta pe ganduri si`ti lasa intrebari ! Frumos : )
3
4
Eugen C.
pe 25 Mai 2007 00:21
filmul este pur si simplu o capodopera recomand vizionarea acestui film tuturor care au fost atinsi de recviem pt. un vis desi scenariul este complet diferit regizorul este acelasi
Ce comparatie cretina, know why? Cause I totaly dislike Requiem of a dream, si The fountain e filmul meu preferat dupa Waking Life.Ce ca e facut de acelasi regizor? Se adreseaza unui public diferit, nu mie in orice caz, daca vreti un film foarte bun de acelasi regizor si pentru acelasi gen de oameni, uitati-va la Pi.
nu e mai usor sa folosesti o singura limba sau vrem sa fim "cool" prin faptul ca stim doua limbi iar cand ne pierdem fluenta limbajului inseram imediat expresii din a doua ?
sincera sa fiu, ma asteptam la altceva. imi fusese recomandat de catre o prietena care parea de incredere in materie de gusturi. filmul m`a plictisit de moarte si m`a si enervat cu toate cliseele hollywodiene. ii dau un 5 si asta numai pentru imagini si coloana sonora.
1. Prietena ta are gusturi la filme.
2. Filmul nu este un cliseu.
3. Daca era cliseu, l-ai fi inteles cu adevarat.
4. Filmul e chiar iesit din tipar, adica opus cliseului.
Vai de unii cinefili...
NEAPARAT DE PUS IN RUCSACUL DE NAUFRAGIAT!
INDESCRIPTIBILDE FRUMOS SI ROMANTIC.
NU-L POT PUNE DECAT LANGA VALLEY OF FLOWERS.CA ROMANTISM SI FRUMUSETEA SACRIFICIULUI DIN DRAGOSTE
Sunt convins ca filmul are la baza o teorie sau mai bine spus o legenda terifianta . Filmul insa e putin cam dificil si poate ca la prima vedere nu vei intelege mesajul transmis .Contine multe secvente cuprinzatoare si cutremuratoare si cu siguranta merita urmarit.
Oau- e tot ce pot sa spun. E prima oara cand l-am vazut si sunt sigura ca nu ultima. MI-a placut tot, mai ales soundtrack-ul. Cred ca o sa il vizionez la anumite perioade de timp cat sa pot cuprinde mai mult din mesaj. Foarte frumos
O capodopera semnata Darren Arronofsky. Omul nu poate scapa blestemului primordial pana nu isi accepta conditia, desi are tot dreptul sa isi doreasca mai mult... Superbe intrepatrunderea planurilor, replicile obsedante, povestea ce trece dincolo de timp... Cel mai necomercial si profund film al ultimilor ani.
masterpiece...
daca nu ati inteles pana acum scopul/mesajul pe care filmul incearca sa il transmita....nu va mai chinuiti , nu o sa intelegeti niciodata
2
0
Alex TG
pe 07 Decembrie 2006 21:58
Promite sa fie filmul deceniului; proiect inceput in 2001 de regizorul asta genial. Abia astept sa-l vad.
Filmul este cert unul din cele mai bune pe care le-am vazut .Cat despre inteles , nu trebuie sa-l intelegi ci trebuie sa-l simti. Din pacate putini il simt si de aceea traim in lumea in care traim.
Un film extrem de interesant, metafizic si cu o idee foarte originala! Scenariul si regia sunt foarte bune, efectele vizuale sunt o incantare, coloana sonora este impresionanta, iar distributia este de exceptie! Povestea este privita din trei perspective, iar printre multitudinea de idei pe care le transmite, una dintre ele este - Moartea nu este sfarsitul, este inceputul spre altceva si din orice moare altceva renaste! Un Must Seen! Recomand!
Atunci cand privesti filmul ca pe o arta,si esti intr-adevar sincer,nu se poate sa nu recunosti ca acest film este unul artistic,mult diferit de celelalte.Muzica este divina-o capodopera-actorii stiu sa sugereze ceea ce joaca,scenariul este pe masura metaforei,tristetea ce te cuprinde este reala si pregnanta.daca ai simtire cu siguranta filmul acesta il vei simiti,il vei intelege,il vei pastra in memorie.Multumesc pentru emotia oferita Darren Aronofsky.
am fost dezamagit pe doe parte de acest film.eu, sincer, ma asteptam la mult mai mult.
are si partile lui bune.
in acest film putem invata despre forta pe care o poate avea viata dupa moarte si lucruri noi pe care nu le stiam.de exemplu faptul ca locul unde merg oamenii dupa moarte in mitologia mayasa este shibalba, adica Messier42 din constelatia orion.
filmul ma facut sami doresc si eu sami fie plantat dupa moarte un copac pe mormant.eu mam gandit ca cel mai potrivit ar fi un cires...
ceea ce mia placut iarasi la acest film este chimia dintre hugh si rachel.
in rest filmul nu inseamna prea mult pentru mine...
Filmul este foarte bun, nu pot sa zic nu, se vede ca e un film subtil, cu tot felul de straturi si intelesuri ascunse, dar sincer, parcursul lui e extrem de plictisitor. Da, am inteles ideea si totul, am prins emotia, dar ii lipseste ceva. E prea plictisitor parcursul si efectiv la un moment dat nu mai rezisti. Il recomand, dar daca va plictisiti repede mai bine il ocoliti. :))
Imi pare rau ca nu ati inteles mai nimic ... si sfarsitul este minunat! Nu exista un sfarsit mai potrivit pentru toata atmosfera filmului ...
L-am vazut de 3 ori si de fiecare data cand am iesit din cand cinema am ramas intr-o atmosfera anume ... de gandire la ... tot!
Filmul are efectul asta asupra ta! Mi-am trimis toti prietenii sa-l vada si toti au simtit acelasi lucru ... Poate prima oara cand il vezi nu intelegi chiar totul ... dar nu ai ce "tot" sa intelegi ... asta e si ideea! Fiecare are propria versiune!
Oricum, il recomand tuturor care au timp sa se gandeasa si la "altceva" ...
Cele trei poveşti creionate în cadre diferite se intersectează acut pe traiectoria unei idei evidente de la sine: viaţa nu se materializează cel mai bine în ceva, ci în cineva.
Povestea doctorului, a conchistadorului, dar şi a celui care va deveni mai târziu Primul Tată este de fapt aceeaşi: oricine va căuta sursa vieţii într-un obiect, fie el şi unul extraordinar, va eşua într-un final.
Fântâna vieţii este prezenţa umană din apropiere care conferă consistenţă şi alimentează cu vitalitate existenţa celor trei mai sus amintiţi.
Din punct de vedere artistic, filmul este o combinaţie reuşită de contraste: cadrele sumbre de la… citeşte
Psihedelic, cosmic, romantic pana la Dumnezeu.
Pe mine m-a lasat fara cuvinte.L-am vazut de doua ori si cred ca l-as mai vedea.
Numai un om fara simtul subtilitatii si sensbilitatii nu intelege o asemenea arta cinematografica.
O, daaaa
In primul rand actiunea se desfoasara pe 2 planuri :
1. Planul real (2000/prezent) in care ne este prezentata povestea unui medic neputincios care traieste drama de a-si vedea sotia murind de o boala pe care el nu o poate vindeca (ca e vba de tumoare sau era sida tot aia).
2. Planul fantastic (1500 si 2500/ trecut si viitor) in care ne sunt prezentat alegoric trairile lui, calatoria spirituala pe care o face in fata dificultatilor/intrebarilor care apar.
Filmul nu incepe totusi cu boala lui Izzy el in… citeşte
capodopera
iar muzica ... parca iti "strange" cumva inima si opreste totul in loc...
sublim !
Magnific
Este intradevar un film complex si in nici un caz nu este comercial,dar nu vad de ce asta e un lucru rau,din contra e un lucru foarte bun ca in sfarsit mai sunt realizate si astfel de filme in aceasta perioada dominata de blockbustere in care se pune accentul numai pe efecte speciale sau pe asa zisa comedie de prost gust.
Nu mi se pare deloc un film greoi pentru cine are mintea deschisa pentru astfel de subiecte filozofice si profunde;bineinteles ca o persoana care doreste actiune sau comedie nu are ce intelege dintr-un astfel de film,dar eu nu inteleg daca cineva doreste actiune de ce se mai uita in primul rand la acest film si de ce mai si comenteaza despre el?....nu vreau sa par dur sau mai stiu eu cum pentru ca evident nu are cum sa fie pe gustul tuturor acest film,dar daca… citeşte
O meditaţie metafizică pe tema morţii şi a dragostei
Filmul relatează concomitent trei poveşti de dragoste care au loc în epoci diferite: căutarea Pomului biblic al vieții de către un conchistador spaniol pentru a trăi împreună cu regina Spaniei, ucisă de Inchiziţie; încercarea disperată a unui… citeşte
Cred că-n filmul ăsta era vorba despre ceva...
Pitbull (Mihnea Columbeanu)
februarie 2007
Dacă George Călinescu n-ar fi fost un mare filolog, ci doar un scriitor bun, tot ar fi avut o contribuţie seminală pentru istoria şi teoria artei, măcar prin antologica scenă în care Titi, adolescentul retardat din Enigma Otiliei, povesteşte cum e la cinematograf. Concluzia e că nu te poţi simţi deloc bine când ai senzaţia coborârii la acelaşi nivel intelectual, în faţa unui film care se vede cam aşa:
* Mai întâi arată nişte luptători de pe vremuri cum se bat în săbii şi suliţe c-un trib, până când numai unul scapă şi ajunge în faţa unui preot care vrea să dea-n el cu ceva care arde.
* Pe urmă arată un om tuns zero care şade turceşte-n aer plutind printre stele până ajunge la un balon de sticlă… citeşte
mai nene
Superb.
Practic, the ultimate love story, spanning over ages, incredibil...
o sa ma abonez la filmele lui Darren Aronofsky :)
Filmul meu preferat
profund
ca va
omg
cel mai bun film din 2007
UN FILM RAR
INDESCRIPTIBILDE FRUMOS SI ROMANTIC.
NU-L POT PUNE DECAT LANGA VALLEY OF FLOWERS.CA ROMANTISM SI FRUMUSETEA SACRIFICIULUI DIN DRAGOSTE
soundtrackul e genial. si nici actorii nu sunt mai prejos.
.
daca nu ati inteles pana acum scopul/mesajul pe care filmul incearca sa il transmita....nu va mai chinuiti , nu o sa intelegeti niciodata
Sper ca Aronofsky sa mai faca filme de genul.
wooow
are si partile lui bune.
in acest film putem invata despre forta pe care o poate avea viata dupa moarte si lucruri noi pe care nu le stiam.de exemplu faptul ca locul unde merg oamenii dupa moarte in mitologia mayasa este shibalba, adica Messier42 din constelatia orion.
filmul ma facut sami doresc si eu sami fie plantat dupa moarte un copac pe mormant.eu mam gandit ca cel mai potrivit ar fi un cires...
ceea ce mia placut iarasi la acest film este chimia dintre hugh si rachel.
in rest filmul nu inseamna prea mult pentru mine...