Life, ce se întâmplă când Alien face un copil cu Gravity

de Ştefan Dobroiu în 21 Mar 2017
Horror-ul SF se poate lăuda cu aducerea pe ecran a unei creaturi terifiante

Uneori filmele şi serialele se grăbesc să-şi dezvăluie aşii din mânecă încă din trailere (un exemplu pe care îl vom discuta curând, Iron Fist). Alteori, echipa de promovare îşi induce publicul în eroare filmând pentru trailere secvenţe care nu se regăsesc şi în lungmetrajul lansat pe ecrane. Evident, a doua metodă este mult mai inteligentă şi incitantă pentru spectatori, căci, în loc să intre în sala de cinema ştiind mai tot ce se va petrece în următoarele două ore, aceştia rămân surprinşi de evoluţia poveştii. Iată şi cazul lui Life/Viaţă, primele semne, un eficient horror SF cu o distribuţie mai mult decât atractivă.

Evident, prima comparaţie care vine în minte este Alien şi această referinţă nici nu dispare pe parcursul filmului. A doua comparaţie la fel de facilă este Gravity. Acţiunea are loc în viitorul apropiat, când pe Staţia Spaţială Internaţională se află şase cercetători ce aşteaptă o sondă de pe Marte. Descoperirea unei celule în eşantioanele de sol marţian deschide drumul către o entuziasmantă (cel puţin la început) revelaţie: pe Marte a existat viaţă, iar dovada irefutabilă se află acum în laboratorul ultrasecurizat al Staţiei. Doar că, hrănită cu glucoză şi în condiţii de viaţă optime, celula se dezvoltă rapid şi în curând facem cunoştinţă cu terifiantul antagonist al filmului, denumit, mult mai inofensiv decât merită, Calvin.

Realizat cu un buget mediu, de sub 60 de milioane de dolari, Life are toate şansele să devină un succes de box office, pentru că reuşeşte cumva să evite confortabilele asemănări cu Alien şi Gravity şi să-şi captiveze spectatorii doritori de adrenalină cu o spectaculoasă urmărire prin cotloanele întunecoase (slavă cerului că nu e un film 3D!) ale Staţiei. Faptul că rolurile principale sunt interpretate de Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds şi starul japonez Hiroyuki Sanada este un alt plus al acestui horror realizat cu o impresionantă economie de mijloace.

Poate că în "spaţiu nu te poate auzi nimeni ţipând", dar marea diferenţă dintre Alien şi Life (titlul are o semnificaţie mai largă) este faptul că acţiunea din primul titlu are loc la ani lumină de Terra, în timp ce pericolul din Life are toate şansele să ajungă la sol, condamnând întreaga rasă umană la o foarte probabilă extincţie. Dacă în Alien miza era supravieţuirea membrilor echipajului, în Life ea este distrugerea creaturii sau măcar închiderea ei pe Staţie, chiar cu preţul vieţii oamenilor de la bord. Din supravieţuitori protagoniştii pot deveni salvatori, ceea ce lasă loc construirii unei alte relaţii cu spectatorii care se simt direct vizaţi de acţiunile şi abnegaţia personajelor. Faptul că Gyllenhaal, Ferguson şi Sanada chiar sunt în stare să interpreteze scene emoţionante ajută şi el.

Dar gata cu filozofiile: românii vor merge la acest film pentru suspans şi nu pentru discuţii legate de sacrificiul pentru binele comun. Regizorul suedez Daniel Espinoza foloseşte excelent efectele speciale şi coloana sonoră pentru a crea suspans şi a sublinia pericolul iminent reprezentat de fluidul Calvin. Faptul că acţiunea are loc în condiţii de imponderabilitate oferă ocazia unor cadre spectaculoase, iar caracteristicile fizice ale creaturii şi interacţiunile ei cu oamenii au un potenţial vizual rar întâlnit pe marile ecrane. Sunt toate şansele ca, într-un top anual al celor mai interesante şi terifiante creaturi SF, Calvin să ocupe un loc fruntaş.

Poate că, dezavantajat de comparaţiile cu Alien şi Gravity, Life nu va deveni un horror SF obligatoriu, dar cert este că oferă 100 de minute de suspans eficient.

Exploreaza subiecte similare:

Life, Jake Gyllenhaal, Ryan Reynolds, Rebecca Ferguson, Hiroyuki Sanada, Iron Fist, Alien, Gravity

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells