Casa nopții (The Night House, 2020): un film horror care merită văzut

de Mihai Șerban în 23 Aug 2021
Rebecca Hall, actrița din „Vicky Cristina Barcelona” și „The Prestige”, revine în rolul unei văduve bântuite.

Anul 2021 vine cu un val puternic de frică în cinemauri. De la „Old” al lui M. Night Shyamalan la „Sputnik”, „Malignant” sau sequel-urile Don't Breathe 2 și anticipatul „Candyman” (scris de către Jordan Peele), dacă un horror nu ne ademenește la cinema, atunci ce alt gen de film ne mai scoate din casă vara asta?

Încă de la titlul „Casa nopții”, ne așteptăm la o poveste clasică de groază, ca apoi, pe măsură ce ziua se îngână cu noaptea, să primim o surpriză de neo-horror, realizat cu măiestrie și bun gust.

Rebecca Hall își reafișează chipul de neuitat într-o stare de șoc, în rolul unei văduve care descoperă că soțul ei defunct avea o viață dublă. Pe măsură ce Beth își trăiește dintr-o inerție fantomatică viața ei de profesoară, prietenă sau vecină, Rebecca își trece personajul îndoliat printr-un carusel emoțional, reacționând în fața terorii cu râsu`, nu cu plânsu`. Având deja o relație specială cu moartea, Beth nu se lasă prea ușor speriată de spiritul soțului ei sinucigaș care îi dă noaptea târcoale, fiindcă prea îi e dor de el și fiindcă o lăsase cu prea multe întrebări în casa lor superbă de pe malul lacului, pe care o construise chiar el.

În schimb, Beth intră în vorbă cu Owen (Evan Jonigkeit), cheamându-l înapoi în viața ei. Și, odată cu el, secretele lui îngrozitoare.

„Tu să nu mă bântui vreodată”, aud din sală. „În loc să zică merci că a scăpat de fraier” sugerează un alt spectator de lângă mine. Farmecul unui film horror văzut în cinema e că te invită să participi la scrierea poveștii ca să intre mai bine popcornul și să digeri mai bine frica.

Însă scenariștii Ben Collins și Luke Piotrowski au grijă să ne ia prin surprindere pe mine și pe toți vecinii mei din sală. Iar regizorul David Bruckner („The Ritual”, 2017), ne servește cu niște găselnițe vizuale inedite. Spre exemplu, fantoma soțului, care se dovedește a fi o prezență supranaturală cu mult mai periculoasă decât ne așteptam, apare nu ca un baubau translucid sau ca vreo încarnare excentrică machiată până la refuz, ci ca un contur reconstituit din scenografie, din simpla aranjare a obiectelor din jur, așa cum le vede Beth din unghiul din care privește cu groază.

În general, anticipările sunt bine dozate și provoacă o stranietate cu mult mai neliniștitoare decât aservirea unor simple sperieturi. Există și „jump scare-uri” în film, dar din fericire, nu pe ele se bazează sursa fricii noastre. O barcă aflată în bătaia ușoară a valurilor (în care știm că cineva și-a tras un glonț în cap) poate fi cu mult mai înfricoșătoare decât actul sinuciderii în sine.

Cu alte cuvinte, într-un film horror e adesea mai eficient să ascunzi decât să arăți. E drept că în „Casa nopții” era loc pentru un echilibru mai fin între cele două, însă Rebecca Hall reușește să compenseze, cumva, prin jocul ei dinamic și convingător.

Casa nopții (The Night House, 2020), acum în cinematografe!

Exploreaza subiecte similare:

The Night House, Rebecca Hall, Vicky Cristina Barcelona, The Prestige, Old, Sputnik, Malignant, Don't Breathe 2, Candyman, Evan Jonigkeit, ritual, Vondie Curtis-Hall, Sarah Goldberg, Samantha Buck, Stacy Martin

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells