78% mai puţini spectatori în cinematografele din ţară

de Ştefan Dobroiu în 16 Mar 2020
Panica creată de coronavirus aruncă cinematografele la nivelul anului 2007

În săptămâna 9-15 martie numărul de spectatori din cinematografele din România a înregistrat o scădere drastică, de aproape 78%, în contextul măsurilor legate de epidemia de coronavirus, dar şi al panicii generate de aceasta. Deşi cinematografele nu s-au închis şi au adoptat diverse măsuri de limitare a răspândirii coronavirus, este clar că potenţialii spectatori au preferat să se ţină departe de sălile de cinema, locaţii pe care le-au considerat riscante.

În săptămâna menţionată, numărul total de admisii s-a ridicat la 62.100. Cu o săptămână înainte totalul a fost de aproape 260.000, în scădere cu 13% faţă de săptămâna anterioară. Am căutat în arhivele Cinemagia cifrele pentru această perioadă din toţi anii anteriori şi abia în săptămâna 12-18 martie 2007 am găsit un total mai mic decât cel de săptămâna trecută. Practic, epidemia a aruncat reţeaua de cinematografe la nivelul de acum 13 ani.

Marele perdant al săptămânii nu este Bloodshot, action-ul cu Vin Diesel, ci comedia românească Miami Bici. Cu peste 150.000 de spectatori în primele trei săptămâni de la lansare, filmul ar fi trebuit să depăşească weekend-ul acesta Paradisul în direct, devenind astfel cel mai popular film românesc al ultimilor 27 de ani, de la A doua cădere a Constantinopolului încoace. Ar mai avea nevoie de 20.000 de spectatori pentru a reuşi, dar sunt puţine şanse ca în aceste condiţii să recupereze handicapul.

Cel mai probabil cifrele vor continua să scadă pentru că, pe lângă reticenţa publicului de a intra în cinematografe, nici acestea nu vor mai beneficia de premiere în stare să atragă spectatori. Avem deja unsprezece premiere din martie, aprilie şi mai anulate sau amânate, în program rămânând în acest moment doar premiere de anvergură mică. Trebuie menţionat că este posibil şi ca cinematografele să se închidă la un moment dat, aşa cum s-a întâmplat în Polonia, Ungaria şi alte ţări din Europa.

Exploreaza subiecte similare:

Vin Diesel, Miami Bici, Bloodshot 

Alte știri din cinema

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Trei kilometri până la capătul lumii în competiție la Cannes, o dramă sfâșietoare despre homofobie, corupție și minciuni

Premiera internațională a filmului românesc Trei kilometri până la capătul lumii a avut loc vineri după-amiază la Cannes într-o zi însorită cu cer senin atât pentru cinefili, cât și pentru cinematografia românească.

Furiosa: A Mad Max Saga, George Miller revine la Cannes cu un prequel spectaculos

La nouă ani după ce a prezentat Mad Max: Fury Road la Cannes, regizorul George Miller s-a întors miercuri pe Croazetă alături de Anya Taylor-Joy și Chris Hemsworth cu al cincilea episod din înflăcărata lui saga action adventure

Garfield – Un film care reușește să capteze esența benzii desenate originale

O alegere excelentă pentru o după-amiază relaxantă în familie.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells