Melancholia

(2011)

Melancholia

Poster Melancholia Postere Melancholia
  • Regia

    Lars von Trier
  • Cu

    Kiefer Sutherland, Charlotte Gainsbourg, Kirsten Dunst, John Hurt
  • Gen film

    24 voturi

  • Durata

    130 minute
  • Rating

  • Premiera in Romania

    30.09.2011

Sinopsis Melancholia

Mai mult
Melancholia HD 1

Pământul este amenințat de ciocnirea cu o planetă mult mai mare în această abordare foarte europeană a lui Lars von Trier a genului disaster movie.

Drama lui Trier, pe alocuri cu accente de thriller, povestește viața și relația a două surori ce vor fi puse la încercare în momentul în care o planetă apropiată amenință să se ciocnească de planeta noastră.

Acțiunea filmului se centrează pe nunta personajului jucat de Kristen Dunst, prezentată inițial ca un…

citeşte
A contribuit la sinopsis-ul filmului: rozbonbon
Contribuie la această pagină şi câştigă DVD-uri!
NOTA FILM
Nota IMDB: 7.1
Un premiu şi o nominalizare Cannes, 3 premii şi 4 nominalizări Academia Europeana de Film, un premiu Gopo
Vezi toate premiile

Caseta tehnică

Produs de

Zentropa Entertainments

Tip Ecran

normal

Distribuitorul international

Magnolia Pictures

Distribuit in Romania de

Independenta Film

Țara

Danemarca

Site oficial

Melancholia

Box office Melancholia

Weekend premieră (26.09.2011)
  • Loc 8
  • Spectatori 2.824
  • Încasări (RON) 45.534,00
Total
  • Spectatori 11.358
  • Încasări (RON) 194.213,00
  • Încasări (USD) 60.993,08

Părerea criticului

Gloria pe 02 Octombrie 2011 12:57
Tulburator
În Melancholia se renunţă la naraţiunea clasică pentru a se face un poem vizual, într-o succesiune de imagini care te fac să trăieşti o experienţă cinematografică nouă. Filmul are premiera în România pe 30 septembrie. Dacă Terrence Malick în The Tree of Life propunea anul acesta o întoarcere la originile Universului, iată că Lars von Trier ne arată extincţia Planetei Pământ, metoda aleasă fiind a macrocosmosului în care atenţia e asupra individului, microuniversul.

Von Trier ne aduce sfârşitul lumii în manieră europeană. Apocalipsa nu mai e ca la Hollywood, o dramă colectivă, mediatizată, o isterie generală, viziunea e intimistă - o singură familie în faţa acestei drame. Această abordare te atinge mai mult decât orice film pe aceeaşi temă. Pământul este ameninţat de ciocnirea cu o planetă mult mai mare, Melancholia, în… citeşte

14 12
Haures pe 3 octombrie 2011 00:31
Copy-paste din articole ce nu va puneti o opinie personalizata.
gahan12000 pe 31 octombrie 2011 20:34
Sa mor (si) eu! Oare asa sa fie sfarsitul (lumii)?
Pitbull pe 29 Septembrie 2011 00:30
Necontenita căutare a sinelui
"Melancholia" - Un spectacol satisfăcător
Necontenita căutare a sinelui

SF-ul este şi nu este un "gen". De obicei, când e abordat ca atare, se auto-limitează în mod firesc (nu neapărat în sens valoric, ci ca arie de cuprindere), prin faptul că-şi propune să analizeze o speculaţie pe baze ştiinţifice, până la cele mai importante consecinţe şi implicaţii ale acesteia. Totodată, există şi varianta în care scopul final al operei de artă SF ţine de problemele majore ale omenirii, morale, filosofice, teologice, social-politice, psihologice, etc., latura speculativ-ştiinţifică servind doar drept context. Prima abordare este, de obicei, cunoscută sub titulatura de hard-SF, iar cea de-a doua, de soft-SF - deşi dihotomia nu e absolut netă. Ambele categorii au generat atât capodopere, (în primul caz: lucrările lui Arthur C. Clarke, Larry Niven,… citeşte

15 17
Barbaru pe 30 septembrie 2011 14:22
ce fumezi ?
Moody pe 15 februarie 2012 00:55
Mă pregăteam să las un comment lung in care să explic lenevia si superficialitatea cu care este tratat aspectul SF al filmului, modul sumar in care starea depresivă a Justinei este prezentată, precum si faptul ca probabil ar fi reuşit să scoată mai mult din Kirsten Dunst dacă ar fi încercat. Însă am citit articolul tău şi mi-am dat seama ca nu mai am ce să adaug. Felicitări pentru recenzia excelentă, probabil una dintre cele mai bune citite in ultimii ani.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Ordonează după
Haures pe 29 Septembrie 2011 14:27
Filmul e o drama dinaia penala boring, despre fata asta emo cu o boala depresiva care nu stie ce vrea de la viata si atinge topicuri ca regretul, nesiguranta, indecizia bla bla bla. Da! E un poem vizual, dar mie nu-mi plac poeziile. Nu e un film la care te duci sa te distrezi. Bun am inteles-o si pe asta cu "opera de arta", dar lafel, este exact ca la opera, multi se duc la film sa arate cat de intelectuali sunt ei dar defapt atipesc pe scaun. Dar hey cine's eu sa judec. Thumbs up pt voi. Bine ca va place. Eu unu nu inteleg carei zarva.
33 57
VampiresOnly pe 13 noiembrie 2011 14:05
La fel. Poate e un film pentru oameni mai batrani sau ceva de genu, fiindca eu nu am inteles mare lucru, adica da frumos jucat Kristen dar atat! Coloana sonora m-a inspaimantat sincer, nu mi-au placut scenele fiindca erau toate taiate si puse impreuna, asta e parerea mea nu cred ca este un film exceptional, poate unii dintre voi zic ca este genial dar asta doar pentru ca au vazut ca toti il lauda, insa nu e pe genul meu si nu mi-a placut!
faur_chris pe 26 februarie 2015 22:05
daca nu ai inteles filmul nu comenta aiurea
Bart_Simpson pe 18 Septembrie 2011 23:35
Lars von Trier? Toti hipsterii sunt invitati la film! Nu va uitati palariile "cool", barbile neglijente (ei, da...) si esarfele "chic" - scafarliile neimpanate in acest mod vor fi intoarse de la usa cinematografului si trimise frumos acasa.

Dupa vizionare, neaparat explicati muritorilor de rand in mod exhaustiv, de cate ori aveti ocazia, cam ce a vrut domnu' regizor von Trier sa transmita printr-o simbolistica absconsa, dar atit de incantatoare, desigur...

25 26
Lelouche pe 22 septembrie 2011 11:30
Mare om, mare caracter...
Alex.M pe 16 noiembrie 2011 11:48
azalea, trancegirl, puteti citi aici o definitie: http://en.wikipedia.org/wiki/Hipster_%28contemporary_subculture%29
Liviu- pe 30 Septembrie 2011 23:08
Lars von Trier reuseste inca o data sa faca ceva unic, un film care se deosebeste nu numai de cinematografia ca intreg, dar chiar si de creatiile sale precedente. E bizar modul in care s-a potrivit cu Malick sa faca in acelasi an filme cu teme partiale la dimensiunea macrocosmosului, americanul despre inceputul vietii pe Terra, iar danezul despre sfarsitul ei. Dar legatura dintre ei se opreste aici, pentru ca cei doi abordeaza stiluri foarte diferite, comparatia fiind cam aceeasi pe care am facut-o pentru a-l delimita pe Malick de Kubrick. Trier abordeaza sfarsitul lumii distantandu-se de personajele sale, el e mai rece, cumva mai sec, pare sa trateze viata dintr-o perspectiva pesimista, de fapt chiar depresiva, spre deosebire de Malick care vroia sa arate frumusetea vietii. Ziceam ca tema macrocosmica e una partiala si asta pentru ca ambii regizori aleg sa puna in contrast dimensiunea… citeşte
24 7
Costirik pe 5 octombrie 2011 00:00
ar fi indicat sa si spuneti de unde furati comentariile astea;)
Liviu- pe 9 octombrie 2011 12:36
Da, Solaris si parca are si ceva din Nostalghia si Offret tematic. Din Andrey Rublyov n-am prins decat scena calului din inceput, dar in schimb aia e foarte evidenta.
radu3455 pe 24 Septembrie 2011 11:17
un film de-a dreptul plictisitor nu se merita sa va pierdeti 2 ore uitandu-va la asa ceva
17 44
cosmin171985 pe 5 decembrie 2012 20:34
esti varza!!!
BenPC pe 28 Septembrie 2011 02:57
Melancolicul Lars von Trier
"But I tried, Claire." spune cu ochii inlacrimati Justin (Kirsten Dunst)

"You did. I know you did." ii raspunde sora ei, Claire (Charlotte Gainsbourg)

Cam asta e sentimentul cu care am ramas dupa ce am vazut "Melancholia", Lars von Trier a incercat .. si il cred, filmul arata bestial .. uneori .. si intentia in general e buna dar povestea pentru un film de 2 h este foarte subtire cu putine lucruri care sa surprinda in special cand - SPOILER .. sau NU - stii din primele 5 minute cum se va termina filmul, probabil in cazul asta totul se concentreaza pe cum reactioneaza psihicul uman atunci cand realizeza ca sfarsitul este inevitabil sau la depresie in general dar problema e ca personajele lui Trier nu reactioneaza deloc cum cred eu ca ar fi normal sau natural sunt ori prea apatice -Dunst, si e de inteles in cadrul povestii, ori prea isterice -Gainsbourg ...… citeşte

15 6
Liviu- pe 1 octombrie 2011 11:14
Ok, nu crezi ca reactioneaza normal, dar atunci spune cum ar fi fost normal :P Diferenta intre Portman si cele doua nu e de talent, ci de rol si cu toate astea Dunst a jucat foarte bine (eu nici nu o consideram actrita pana acum). Apropo, de ce nu scrii pe forum unde te baga lumea in seama si scrii aici unde vin toti ratacitii care nu stiu sa lege doua cuvinte? :P (desi pagina asta e uimitor de curata de astfel de specimene momentan)
maria_tudor pe 8 octombrie 2011 14:28
"as lua o punga de popcorn si m-as uita la tine si la familia ta cum v-ati caca pe voi de frica si as fi ultra fericit ca universul a scapat de niste paraziti ca tine si altii ca tine." mea culpa, esti de necontrazis pe subiectul boli psihice. pari sa stii mai bine despre ce e vorba.esti vulgar si sinistru.
teanicolae pe 08 Octombrie 2011 22:18
Tocmai ce am văzut filmul şi mi-a plăcut foarte mult. Mă duce puţin gândul să îl compar cu "Knowing" (cu Nicolas Cage),dar acesta este de departe mult mai bun.Această disperată speranţă în salvarea vieţii este prezentă, deci filmul m-a făcut să meditez asupra câtorva lucruri. Este în natura oamenilor să facă tot posibilul să trăiască.Este în natura oamenilor şi să fie înfricoşaţi de necunoscut-în acest caz, moartea. Mă întreb şi de ce încercăm să îl protejam pe cel mic,cel inocent -copilul- atât de mult de inevitabil..
Sunt două tipuri de persoane în acest film: tipul de persoană normală-Claire- înfricoşată atât de mult de moarte, de necunoscut,încât devine patetic,deşi de înţeles - exemplu: "I want us to be together when it happens.Maybe listen to some music, drink a glass of wine", ea spune, înlăcrimată. Reacţia mea:… citeşte

12 3
Sergiu.Lobont pe 08 Mai 2012 14:39
Un aparent abstract şi expresionist cu tendinţe de a deveni un narativ apocaliptic minimalist
Din nou acelaşi principiu, aleg cel mai greu film posibil, nu din raţiuni masochiste cât din dorinţa de a-mi uşura viitorul sacrificând confortul prezent. Aleg „Melancholia” şi parcă acea dorinţă redevine masochism în momentul în care descopăr că regizorul este Lars von Trier, unul din regizorii abstracţi, expresionişti şi lirici pe care încerc să îi ignor, din aceeaşi categorie făcând parte Ingmar Bergman, Stanley Kubrick sau Milos Forman. De ce îmi ignor acum principiile? Din nevoie de o provocare, din dorinţa de a-mi tensiona răbdarea şi pacienţa.

„Melancholia” porneşte la drum în maniera aleasă de majoritatea filmelor abstracte şi anume printr-un colaj de scene ce jubilează între planul individual şi cel cosmic, colaj acompaniat de o coloană sonoră greoaie ce are tendinţa de a hipnotiza privitorul, în această situaţie… citeşte

12 8
xerses pe 27 Mai 2011 13:12
Un film extrem de interesant prin tema abordata, prin regie si interpretare.Un film profund, care te pune pe ganduri.Ma bucur mult ca am avut ocazia sa-l vad.
12 9
Lelouche pe 22 septembrie 2011 11:31
ce de profesori sunt pe acilea. care de care mai istet in arta persiflarii
danvictrie pe 7 ianuarie 2012 22:03
omule "Lelouche" daca iti plac filmele de actiune dc mai stai peaici ........ :| mie imi plac aproape toate genurile de filme si chiar vreau sa stiu daca filmu asta are o logica si e bun ........ daca esti interesat afla ca pe imdb ocupa locul 2 in topul filmelor din anu 2011 asa ca taci si uitate la MANCHETE
roxxynonfiction pe 03 Octombrie 2011 00:03
ce sa mai ..... o gramada de filosofi pe aici:)) cata patima puteti sa puneti intr-o descriere!
11 8
cezarika21 pe 08 Iunie 2014 14:03
O viziune ateistă a Apocalipsei
Un film ca "Melancholia" nu este uşor de văzut şi nici uşor de înţeles. Este un film care se adresează în primul rând simţurilor şi abia apoi intelectului. Imagini plasate de-a valma, aparent fără legătură, acţiuni inexplicabile, comportamente stranii, toate acestea fac filmul dificil de înţeles. Regizorul Lars von Trier adânceşte şi mai mult misterul, preferând să nu se implice prea mult în partea epică, lăsând fiecare spectator să înţeleagă ideea filmului după propria putere. Date fiind simbolismul şi gradul de dificultate epică, "Melancholia" necesită în mod obligatoriu o a doua vizionare.

În rezumat, este vorba de un sfârşit apocaliptic al Pământului, datorat impactului cu o planetă rătăcitoare (cu un diametru de 10 ori mai mare) pe nume Melancholia. Contactul celor două planete va fi devastator pentru planeta noastră,… citeşte

10 1
sabinalin pe 19 Octombrie 2011 17:29
Intoarcerea unui mare creator
Lars von Trier a trecut, dupa propriile declaratii, printr-o depresie profunda. Am crezut ca a sa cariera a ajuns la final, ca "Antihrist" va fi ultima pelicula. Din fericire n-a fost asa, marele regizor s-a intors si pare "mai verde" ca niciodata. Cunoscatorul CTP vorbeste despre secventa din final ca fiind una "dintre cele mai puternice din istoria cinematografului". As extinde afirmatia la intregul film:sfarsitul vazut prin ochii lui von Trier iti taie pur si simplu respiratia. Probabil ca, fara declaratiile imprudente ale regizorului care inca traieste iluzia unei lumi libere, "Melancholia" ar fi avut sanse sporite la Palme d'Or. Chiar si fara premiul suprem al festivalului de la Cannes excelentul poem vizual e rascolitor, plin de semnificatii, demn de semnatura unui mare creator...
10 5
Piratu pe 08 Octombrie 2011 16:07
“The earth is evil.We don’t need to greve for it…Nobody will miss it.”
Lars Von Trier ne aduce prin Melancholia finalul apocaliptic a ceea Malick prin The Tree of Life a creat.

Printr-o abordare europeana Lars Von Trier ne pune in carca un SF dramatic a carui tensiune e usor sesizabila, suferinta continua intrerupta de cateva licariri de speranta, atmosfera sufocabila alimentata de-o “melancolie” prezenta per ansamblu in subconstientul personajelor…

In prima parte avem afisat intreg scenariul apocaliptic corelat cu personajele intr-o imagine de toata frumusetea unde mai incape si un slow motion simbolistic care ne arata calmul depresiv si agonia in fata sfarsitului.

Daca introducerea filmului parca e de pe alta lume…continuarea are parte de doua “acte” care ne prezinta doua diferite acceptiuni…

O noua abordare a apocalipticului dar de data aceasta cu o infatisare artistica superba, ca o… citeşte

9 2
darkangel_4U pe 07 Octombrie 2011 13:45
super
un film mai mult psihologic foarte reusit,super,la sfarsit cand se vedea planeta,nu prea ar fi posibil in realitate sunt f putine planete calatoare
8 4
azalea pe 03 Octombrie 2011 02:43
aaaa
Pai, ce sa zic, chiar n-am ce sa zic:). M-am uitat la el, am inteles pe alocuri ce vrea domnul asta sa zica (nu in totalitate), dar mi-e greu sa-l apreciez ca pe un film de neuitat :). Prea trist as zice eu, intr-o lume nebuna ca a noastra sfarsitul ar trebui sa fie ultimul lucru la care sa ne gandim.
7 14
Jenny_pisica pe 02 Octombrie 2011 12:14
ma rog e un film cam plitisitor si eu nam itales nimic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7 37
MAliceeee pe 3 octombrie 2011 00:19
Ce trist....
Crynick pe 4 februarie 2012 21:52
poate e chioamba

Spune-ţi părerea despre Melancholia

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Liste cu Melancholia
Îţi place sau deteşti acest film? Adaugă-l într-o listă!
jinglebells