28.09.2012
„S-a furat o bombă" (foto), o parodie a filmelor cu spioni, de Ion Popescu-Gopo, „Prea mic pentru un război atât de mare” - debutul în lungmetraj al lui Radu Gabrea - şi „Serata”, de Malvina Urşianu, aplaudate la Cannes cu 40, 50 sau 60 de ani în urmă, vor fi proiectate omagial în cadrul evenimentului Les Films de Cannes à Bucarest, în octombrie.
Evenimentul Les Films de Cannes à Bucarest (19 - 25 octombrie) le propune iubitorilor de cinema să (re)descopere pelicule româneşti rareori scoase din arhive, aplaudate la Cannes cu 40, 50 sau 60 de ani în urmă. Pe lângă premierele unor filme îndelung aşteptate, aduse din selecţia recentă a celui mai mare festival din lume, publicul va descoperi cu ce filme au mers - acum câteva decenii - din partea României...Taguri: Gioconda fara suras, Silvia Popovici, Cornel Coman, György Kovács, George Motoi, Mihai Mălaimare, Julieta Szönyi, Liviu Ciulei, Adrian Pintea, Falansterul
25.10.2011
Mulţi dintre marii actori, şi în special din cei mai populari, ajung la un moment dat să se identifice cu un anumit personaj - hai, două... cel mult trei. Amza Pellea a devenit, simultan (începând din 1971), "Mihai Viteazul" şi "Nea Mărin". Puiu Călinescu era "Spirache". Dem Rădulescu devenise "Bibanul" nu numai ca poreclă primită încă din liceu, ci şi prin identificarea cu tipul de personaj comic pe care-l juca întotdeauna. Ştefan Mihăilescu-Brăila era pentru mulţi spectatori "Ciripoi", după rolul din serialul TV "Urmărirea" (1971), iar Coca Andronescu şi Octavian Cotescu erau identificaţi fără greş cu "Tanţa şi Costel" - şi aşa mai departe... Alţii, însă, au jucat roluri atât de diverse, şi erau la fel de buni în toate, încât acest gen de etichete (fără nimic rău în sine) i-au ocolit. D...Taguri: actor, Nicolae Mărgineanu, Faimosul Paparazzo, Tamara Buciuceanu, Ion Cojar, Comoara din deal (TV), Horea Popescu, Tudor Muşatescu, Cucoana Chiriţa, Mircea Moldovan
06.10.2011
"Domnule...!" îmi răspundea întotdeauna la salut, pe tonurile lui grave, Mircea Albulescu, ori de câte ori ni se încrucişau drumurile prin Teatrul Naţional, la începutul anilor '80, când I.A.T.C.-ul funcţiona provizoriu acolo, între legendarul sediu de la Bulandra, avariat de cutremur, şi cel actual, din Matei Voievod. Era o stare extraordinară, acea apropiere de unul dintre actorii care nu numai că făcea parte, pentru noi toţi, din "Top Ten"-ul perioadei, dar şi răspândea în jur o charismă şi o prestanţă aproape palpabile. Cel ce avea să devină un asemenea uriaş (nu numai al fizicului, ci şi, mai ales, al talentului), n-a născut pe data de 4 octombrie, 1934, la Bucureşti - pe numele său real, Iorgu Constantin V. Albulescu, fiu al lui Vasile I. Albulescu şi al Olgăi F. Albulescu.
Iniţial,...Taguri: actor, Dana Măgdici, Daniela Nane, Şerban Marinescu, Cel mai iubit dintre pământeni, Dinu Tănase, La capătul liniei, Avaria, cursa, Virgil Calotescu
03.03.2010
Una dintre cele mai îndrăgite figuri ale filmului românesc, distribuită în 90 de filme de lungmetraj, Draga Olteanu Matei, este actriţa care va primi anul acesta Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, înmânat în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc pe 29 martie 2010 la Palatul Parlamentului - Sala Unirii. Astfel, Draga Olteanu-Matei li se alătură lui Marin Moraru şi Jean Constantin pe lista actorilor distinşi cu Premiul Gopo pentru Întreaga Activitate pe parcursul celor patru ediţii ale Galei.Născută pe 24 octombrie 1933 la Bucureşti, Draga Olteanu-Matei a absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică din Capitală în 1956. Cariera ei se întinde pe parcursul a peste 50 de ani în care a încântat spectatorii români interpretând sute de personaje în film, teatru şi televiziu...Taguri: Geo Saizescu, Elisabeta Bostan, Dan Piţa, Victor Rebengiuc, Stefan Iordache, Gheorghe Dinică, Silvia Popovici, Amza Pellea, Constantin Neagu, Mihai Iacob
18.02.2010
Pentru că tema abordată e eminamente sentimentală, voi face apel şi eu tot la memoria afectivă pentru a glosa peste domeniul de referinţă.
Primul care-mi revine în minte e pe nedrept uitatul Septembrie (Timotei Ursu, 1978), cu Geo Costiniu şi Anda Onesa: sensibil şi sincer, lurat cu fineţe şi gust - ba chiar, având îndrăzneala de a propune un final neobişnuit de tragic pentru acele vremuri (justificat în faţa cenzurii în raport cu aşa-zisa „debusolare" a protagoniştilor). Un an mai târziu, tot Ursu a ieşit pe interval cu Al patrulea stol, adaptare liberă după una dintre cele mai tuşante piese romantice ale teatrului românesc: Jocul de-a vacanţa, a lui Mihail Sebastian. Răspunzând unor comentarii ale mele, Timmy a afirmat că acest film era incomparabil mai bun decât cel anterior. Cu toată ...Taguri: elevator, Cristi Petrescu, Iulia Verdeş, George Dorobanţu, Serban Marinescu, Tudor Chirilă, Maria Popistaşu, Ioana Barbu, Tudor Giurgiu, Legături bolnăvicioase