Regizorul Călin Peter Netzer: filmul Poziţia copilului este "o sesiune de terapie"

de Ştefan Dobroiu în 22 Feb 2013
Pentru Călin Netzer important este, dincolo de premiu şi de numărul teritoriilor care au cumpărat filmul, pariul cu publicul din România...

Confirmat de primirea Ursului de Aur, cel mai important trofeu al festivalului de la Berlin, filmul Poziţia copilului este dorit pe mai multe continente ale globului. Reprezentantul internaţional al producţiei semnate de Călin Peter Netzer, Beta Cinema, anunţă într-un comunicat de presă că se află în negocieri cu multe ţări pentru distribuirea filmului românesc.

După ce a fost achiziţionat de distribuitori din Franţa, Italia, Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Luxemburg, Grecia, Serbia şi Muntenegru, Poziţia copilului va fi proiectat în reţelele de cinematografe inclusiv din Noua Zeelandă, Australia şi Taiwan. Beta Cinema anunţă că în curând vor fi finalizate şi negocierile cu Marea Britanie şi Statele Unite.

Câştigarea unui trofeu internaţional de calibrul Ursului de Aur este o rampă de lansare excelentă pentru o producţie venită dintr-o ţară cu o cinematografie nepopulară (cel puţin în circuitul cinematografelor) precum România. Mulţi dintre câştigătorii anteriori ai Ursului au fost distribuiţi în zeci de ţări de pe glob.

Pentru Călin Netzer, mai important acum este pariul cu publicul din România. Parada Film a organizat o campanie de marketing de proporţii, colaborând cu mai multe celebrităţi ale sportului pentru a susţine România la Berlinală. După anunţarea câştigătorilor festivalului, sâmbăta trecută, a început iureşul mediatic, Ursul de Aur fiind purtat pe la diverse televiziuni din România, pentru ca spectatorii să se bucure alături de echipa filmului.

Contactat de Cinemagia, Călin Netzer a spus că spera ca interesul presei să se reflecte şi într-o curiozitate a publicului. "Este un pariu, pentru că publicul din România este imprevizibil", a comentat regizorul, spunând că 100.000 de bilete vândute l-ar face să-şi considere filmul un adevărat succes de casă în ţară. Aceste cifre ar transforma Poziţia copilului în premiera românească cu cel mai mare succes din ultimul deceniu. Filmul se lansează pe marile noastre ecrane pe 8 martie.

"Este un film nu foarte comercial, cu care lumea va empatiza, chiar şi în sens negativ. Este o sesiune de terapie, la început te poate face să te simţi rău, dar pe termen lung efectul este benefic", a spus Călin Netzer despre filmul său, centrat pe relaţia dintre o mamă (Luminiţa Gheorghiu) şi fiul ei (Bogdan Dumitrache).

Cert este că triumful de la Berlin o să-i deschidă lui Netzer o mulţime de uşi. Este de ajuns să te gândeşti la Tropa de Elite, filmul brazilianului Jose Padilha, premiat cu acelaşi Urs de Aur în urmă cu cinci ani. În acest moment Padilha a intrat în malaxorul hollywood-ului şi pregăteşte ceea ce studiourile speră să devină un hit al lui 2013: noul film RoboCop. Dacă ar fi să facă film în SUA, Călin Netzer este mult mai atras de zona independentă a cinematografiei americane. "Am nevoie de libertate de expresie, Hollywood-ul este un cu totul alt sistem", spune regizorul, fără să excludă o eventuală colaborare americană.

Până la începerea unui nou proiect cinematografic, în ţară sau străinătate, Călin Netzer încearcă să câştige pariul cu publicul din România. Pentru asta, prezentarea Ursului la diverse posturi de televiziune şi dezvăluirea a noi detalii din aventura de succes a României la Berlin poate schimba poziţia publicului din ţară, de obicei reticent în faţa premierelor locale. Poziţia copilului a câştigat primul Urs de Aur din istoria participărilor ţării noastre la festivaluri, într-o perioadă în care reuşitele României sunt doar excepţii într-o mare de prezentări negative în publicaţiile lumii.

Foto: Călin Netzer şi Luminiţa Gheorghiu, în timpul filmărilor la Poziţia copilului.

Exploreaza subiecte similare:

Poziţia copilului, Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Tropa de Elite, RoboCop

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Mishu25 pe 22 februarie 2013 16:10
Incasarile depind si de distributie. La Timisoara (si in general in vest) multe filme nu ajung in cinematografe
monicarusu25 pe 23 februarie 2013 11:33
ma bucur ca a ajuns si in alte tari.
SANDA45 pe 23 februarie 2013 16:43
o alta experienta pentru filmele romanesti.
spartacus pe 23 februarie 2013 21:51
Oare cati ani vor mai trece pana ce sa avem si noi un film al nostru comercial in cinema, care sa atraga deopotriva copii, tineri si adulti la cinema ?... Eu cred ca multi-multi-multi ani la ce sistem cretin si nenorocit de selectie "dupa urechi si interese" avem. In traducere - nepotismul conduce in continuare, de aceea avem scenarii si filme "de autor", care se chinuia sa stranga cateva mii de spectatori intr/un an. Pacat...
Mishu25 pe 23 februarie 2013 22:43
..sau din cauza oamenilor ca tine, care isi fac o parere despre film fara sa il vada. Iar ce afirmi e absolut aiurea.. "nepotism" cred ca e ultimul lucrcu care i se poate reprosa acestui film, din ce am inteles nici nu a fost aprobata finantarea de catre CNC, fiind peferate 'capodopere' marca Sergiu Nicolaescu, gen Poker si Ultimul corupt al Romaniei. Cat despre filme de public, tocmai am avut Despre oameni si melci, ai fost sa il vezi? Iar MediaPro produce pe banda filme de public (din pacate dupa parerea mea, pt ca mi se par groaznice..HoHoHo 2, Minte-ma Frumos, Nasa, etc.). Subiectul filmului Pozitia Copilului mi se pare de interes pt oricine, nu e nimic pretentios sau inaccesibil
alex_il_fenomeno pe 15 martie 2013 12:06
La ce surpriza ne-a facut tuturor acest film, cu siguranta trebuie urmarit.
LUTARIM pe 28 martie 2013 12:59
@ Mishu25
Spui că „Pozitia Copilului mi se pare de interes pt oricine, nu e nimic pretentios sau inaccesibil”.

Chiar ți se pare acceptabil ca mama să povestească, cu falsă reținere, cum fiul său i-a spus „Îmi bag pu..la-n tine”?!
Chiar ți se pare acceptabil ca fiul să-i spună mamei „Te f..ut în gură”?!

Eu am scris așa: „(...) un film care exploatează la maximum sensibilitatea celor care au, mulți la număr, fie un copil care poate fi lovit oricând de o mașină, indiferent din vina cui , fie un „copil” care poate omorî pe cineva cu mașina, indiferent din vina cui”.

http://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?p=1624217#post1624217

Filmul, deci, ar putea fi de interes pentru oricine, cum zici, dar dacă ai o fiică de 10 ani, sau chiar un fiu, poți merge cu ei la acest film?
Sau dacă ești diriginte, îl poți viziona ca o „acțiune extrașcolară”?
Poate fi programat acest film la televizor înainte de ora 22?
Răspunsul este NU, NU, NU.
Și asta pentru că nici acest film românesc nu a fost realizat pentru public, deși foarte simplu putea fi și pentru public.
Dar inconștiența și aroganța cineaștilor noștri nu au margini.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells