Jean-Luc Godard, cel mai renumit regizor al generației sale, una dintre figurile cheie ale anilor '60, la fel ca Elvis, John Lennon, Andy Warhol, Muhammad Ali, „pășește” pe marile noastre ecrane de vineri, 15 decembrie, portretizat de Louis Garrel, în filmul Le redoutable. Un film despre dragoste, cinema, revoluție dar și recluziune. Filmul se bazează pe cartea biografică scrisă de Anne Wiazemsky, cea care i-a fost soție lui Godard în perioada surprinsă în film.
Anne Wiazemsky a scris două cărți despre povestea ei de dragoste cu Jean-Luc Godard. „Une Année Studieuse” vorbește despre începutul relației lor, modul în care acest tip fermecător și totuși incomod face primii pași într-o mare familie – Anne fiind nepoata lui François Mauriac – până la primirea filmului „La Chinoise” la Festivalul din Avignon din 1967. „Un an après” vorbește despre luna mai 1968, criza prin care trecea Godard, radicalizarea lui, dezintegrarea căsătoriei lor, până la despărțirea lor. „Redoubtable” are câteva elemente din „Une Année Studieuse”, dar se inspiră în principal din „Un an après”.
Veți remarca pregnanta viziunea feminină asupra lui Godard. Iată așadar un bărbat regizor (Michel Hazanavicius) care se impregnează de viziunea autoarei cărții Anne Wiazemsky (jucată de Stacy Martin) și un Godard (jucat de Louis Garrel) în mintea căruia s-a încercat să se intre. Un Godard care rămâne incomprehensibil. Un Godard doar al lozincilor - „Ne vom iubi mai târziu, acum e revoluție”. Excelent Louis Garrel în rolul lui Godard.
Jean-Luc Godard era respectat în lumea întreagă. El era „Noul Val”. De nedefinit, sălbatic, fascinant, amuzant, imprevizibil, tulburător, politic, fermecător, impertinent, tânăr, liber. Îndrăgostit. Filmul surprinde perioada în care Jean-Luc Godard filmează „La Chinoise” cu femeia pe care o iubește, Anne Wiazemsky. Fericiţi, îndrăgostiţi, magnetici, se căsătoresc. Dar primirea filmului declanşează în Jean-Luc o profundă auto-analiză. Evenimentele din mai 1968 din Franța vor amplifica acest proces, iar criza care-l zguduie pe Jean-Luc îl va schimba profund, de la regizorul star la artistul outsider, un neînţeles, omul ideilor radicale.
Ca un element de trivia, regizorul Jean-Luc Godard nu a văzut filmul. Nu a dorit. A refuzat să citească scenariul și să-i întâlnească pe Michel Hazanavicius sau pe Louis Garrel.