Michael Myers, o metaforă a fricii în noul film Halloween

de Gloria Sauciuc în 19 Oct 2018
Mut, fără chip, aproape invincibil, Michael Myers ne înfiorează la cinema din 19 octombrie

La sfârșitul anilor ʼ70, adolescenta Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) a supraviețuit întâlnirii cu Michael Myers, un ucigaș tăcut, cu mască. Se întâmpla în filmul Halloween, clasicul low-budget din 1978 al lui John Carpenter, un slasher-movie făcut cu 300 000 de dolari, ce a devenit cel mai profitabil film independent din toate timpurile. Personajul a apărut ulterior în nouă alte producții, inclusiv Halloween (2018), cu premiera acum pe marile noastre ecrane, film ce ignoră celelalte sequels, fiind continuarea directă a originalului.

Înarmată doar cu un cuier, andreaua de tricotat și dorința de a trăi, adolescenta Laurie Strode a luptat cu această creatură necruțătoare iar filmul Halloween ce s-a lansat vineri, 19 octombrie, îi pune din nou faţă în faţă pe cei doi frați - pentru o nouă confruntare - la 40 de ani distanţă. Filmul este interzis minorilor.

E poate primul film horror în care personajul negativ are un oponent pe măsură

Aflăm că Michael Myers urmează să fie mutat din institutul de boli nervoase unde şi-a petrecut ultimele decenii, chiar în preajma fatidicei date de 31 octombrie. Odată ce primim această informaţie, înţelegem cum vor evolua lucrurile iar filmul nu înşală nicio clipă aşteptările sub aspectul elementului gore şi al suspansului creat.

Michael Myers, creaţia lui John Carpenter, nu putea fi înţeles, oprit şi nici ucis definitiv, în pofida naturii sale umane, iar în noul film formula se repetă. Mut, fără chip, aproape invincibil, Michael Myers nu este doar un criminal în serie. Este mai mult de atât - o metaforă a fricii. Michael Myers este întruparea spaimelor. Acestea fie te paralizează şi devii victima lor. Fie le exorcizezi, înfruntându-le, cum o va face eroina filmului, Laurie Strode (Jamie Lee Curtis). Michael Myers este, de fapt, acel „Om Negru”/Boogie Man de care pomenește un personaj din film. Aceasta este - credem noi – cheia de lectură a filmului.

În Halloween (2018), Laurie Strode trăieşte într-o casă izolată, blindată, antrenându-se neîncetat. Deși închis, Michael Myers reprezintă pentru ea un pericol continuu. Timp de patruzeci de ani, această femeie a trăit cu gândul că Michael Myers se va întoarce și că ea împreună cu familia sa trebuie să se pregătească... însă nimeni nu ascultă. În rolul fiicei lui Laurie, crescută fiind în ani de paranoia, arme și coșmaruri, a fost aleasă Judy Greer. Laurie își va vedea întrupate cele mai negre temeri când Myers scapă din lanțuri în timpul transferului către altă instituție de încarcerare.

Masiv, greoi, dar de neclintit, Myers se duce în orașul natal, Haddonfield (Illinois) și va începe să facă ce știe – să ucidă. Pe de altă parte, e poate primul film horror în care în sfârșit personajul negativ are un oponent (aproape) pe măsură - în persoana lui Laurie Strode. Și poate primul horror în care „răul” chiar primește niște lovituri serioase, deși poliția din film acționează neverosimil de la un capăt la altul.

Muzica, semnată printre alții de John Carpenter, întregește atmosfera angoasantă.

 

Exploreaza subiecte similare:

halloween, Jamie Lee Curtis

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells