Interstellar: primele cronici

de Ştefan Dobroiu în 28 Oct 2014
Iată la ce să ne aşteptăm de la "cel mai misterios film" al anului

Duminică a avut loc premiera mondială a lui Interstellar, cel mai recent film al lui Christopher Nolan. Un parteneriat cu gigantul IMAX face ca Interstellar să devină producţia cu cea mai extinsă lansare în cinematografele lanţului, în care poate fi văzut cu două zile înainte de lansarea în cinematografele tradiţionale. Cronicile nu au întârziat să apară, aşa că acum îţi putem spune la ce să te aştepţi de la "cel mai misterios film al anului", cum a fost el numit de publicaţiile de specialitate.

Cei de la Variety spun despre Interstellar că este "vizionar" şi că "atinge capul şi inima în egală măsură". "Mai îndrăzneţ din punct de vedere vizual şi conceptual decât orice a făcut Nolan până acum, cel de-al nouălea film al regizorului se dovedeşte mai accesibil din punct de vedere emoţional decât thrillerele sale cerebrale şi producţiile cu Batman, atingând teme eterne precum sacrificiile pe care părinţii le fac pentru copii (şi viceversa) şi lumea pe care o lăsăm moştenire generaţiei următoare", scrie Scott Foundas de la Variety. "Extrem de personal", Interstellar "îl reconfirmă pe Nolan ca povestitorul la scara cea mai largă a generaţiei sale", este de părere cronicarul.

Pentru The Hollywood Reporter, Interstellar este un "SF epic de dimensiuni pantagruelice" "conceput inteligent, care captivează, dar nu apucă să se înalţe". Deşi textul exprimă rezervele cronicarului Todd McCarthy, acesta consideră că premiera filmului este un eveniment care va atrage atenţia lumii întregi.

Time Out scrie că filmul este "o îndrăzneaţă, superbă aventură cosmică", în timp ce IGN Movies comentează: "Interstellar este imperfect, dar la fel ca personajele sale ţinteşte pe cât de sus posibil. Ambiţia, realizarea şi măiestria nu pot fi decât admirate." "Atât de puţine blockbustere au un IQ mai mare de 50. Este important să ne bucurăm de acesta, deşi nu se ridică întrutotul la înălţimea aşteptărilor", este de părere Jordan Hoffman de la Popular Mechanics. Drew McWeeny de la HifFix scrie: "Am fost emoţionat de Interstellar, iar anumite părţi ale lui sunt mai bune şi mai pure decât orice a realizat Nolan vreodată".

"Scrisoarea de dragoste a lui Nolan pentru călătoria în spaţiu şi explorarea aştrilor poate necesita puţină răbdare, dar oferă, pe lângă un spectacol vizual, o recompensă emoţională incredibilă", spun cei de la ComingSoon. Despre emoţia filmului vorbesc şi cei de la Indiewire: "Interstellar este un exemplu de sentimentalism mai inteligent decât am văzut vreodată." The Telegraph consideră filmul "aproape o capodoperă", confirmă scara gigantică a producţiei şi concluzionează că Interstellar "pune întrebări mari şi le răspunde captivant şi frumos".

În acest moment Interstellar are un coeficient de 69% cronici pozitive dintr-un total de 26 de texte publicate, conform RottenTomatoes.com. Cronicile negative amintesc structura scenariului şi faptul că unele părţi ale filmului sunt mult mai bune decât altele. "Unele părţi ale acestei mega-fantezii sunt extraordinare. Suma tuturor părţilor? Not so stellar", scrie The Movie Minute. The Wrap spune că "Interstellar ilustrează tot ce-i mai bun şi mai rău din Nolan ca regizor şi scenarist".

În România filmul se lansează pe 7 noiembrie, inclusiv pe ecranul IMAX. Vom vedea atunci povestea lui Cooper (Matthew McConaughey), inginerul care conduce echipajul unei revoluţionare nave cosmice în stare să străbată nemărginirea spaţiului cu ajutorul unor găuri de vierme. Pe umerii eroului se află o responsabilitate imensă: cu Terra muribundă din cauza unei epidemii ce afectează resursele de hrană, găsirea unui nou cămin pentru rasa umană devine singura ei şansă de supravieţuire.

Matthew McConaughey, Christopher Nolan, Interstellar, oscar 2015

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Bayard pe 28 octombrie 2014 10:32
Da, e din pacate deja controversat.... se pare ca nu o sa fie chiar un film epocal, dar vizual sunt convins ca o sa treaca si peste Gravity.
TimeWriter pe 29 octombrie 2014 19:15