Colaborarea dintre Quentin Tarantino şi celebrul compozitor italian Ennio Moricone a început odată cu prima parte a lui Kill Bill. De atunci, în toate filmele lui Tarantino s-a auzit muzica lui Moricone, însă dacă cinestul îl preţuieşte extrem de mult pe muzician, viceversa (mai) nu este valabilă.
Compozitorul a declarat într-un dialog purtat cu studenţii unei facultăţi din Roma, citat de site-ul The Hollywood Reporter: „Nu voi mai lucra niciodată cu el [Tarantino], la nici un proiect”, a spus el. Explicaţia? Cineastul îşi „plasează incoerent muzica în filme”.
În plus, după lansarea lui Inglorious Basterds, când Tarantino i-a propus să lucreze din nou împreună la Django Unchained, tributul său adus western-urilor spaghetti popularizate de Sergio Leone (un regizor pentru care Morricone a compus multă vreme), muzicianul s-a văzut nevoit să refuze. Nu avea suficient timp pentru a compune o coloană sonoră originală. Tarantino s-a folosit atunci de piese mai vechi ale lui Morricone, ceea ce l-a înfuriat la maxim pe acesta.
Morricone a fost însă să vadă Django Unchained, dar concluzia lui nu a fost una măgulitoare la adrea filmului. „Să vă spun sincer, nu m-a impresionat câtuşi de puţin”, a spus el. „A fost prea mult sânge”.
Compozitor prolific şi iubit de regizorii de film – a colaborat cu o mulţime de nume faimoase din industria cinematografică: Bernardo Bertolucci, Dario Argento, Pedro Almodovar, Giuseppe Tornadore, Sergio Corbucci, Sergio Leone, Oliver Stone, Terrence Malick, Brian De Palma şi Barry Levinson – Morricone a fost nominalizat la Oscar în cinci rânduri pentru Cea mai bună coloană sonoră, între 1979 şi 2001 şi a primit o statuetă onorifică în 2007, pentru realizările din întreaga carieră. A câştigat, de asemenea, şi nouă premii David di Donatello, cea mai mare distincţie cinematografică italiană.
Părerea ta
Spune-ţi părereaEnnio Morricone e un compozitor foarte talentat. Sincer nici nu știam că au existat conflicte între ei, mai mult, de la un asemenea motiv (bănuiesc că muzica a fost licențiată?).