Veneția. Femeile, privite drept obiecte şi scene de sex, în filmul Mektoub My Love

de Gloria Sauciuc în 8 Sep 2017
Abdellatif Kechiche, regizorul laureat cu Palme d'Or la Cannes pentru Blue is the Warmest Color, a atras criticile publicului de la Veneţia

Primele reacții la Mektoub My Love sunt virulente: publicul este înfuriat de felul în care camera privește personajele. Abdellatif Kechiche, regizorul laureat cu Palme d'Or la Cannes pentru Blue is the Warmest Color, a atras criticile publicului pentru că a privit, cu ochii camerei de filmat, personajele feminine ca pe niște obiecte, scrie presa prezentă la Festivalul de Film de la Veneția.

La patru ani după ce a luat Palme d'Or, Abdellatif Kechiche s-a întors cu un film nou, de data aceasta lansat la Veneţia: Mektoub My Love: Canto Uno. Filmul a trezit controverse şi cu privire şi la scenele explicite de sex, dar mai ales cu privire la ochiul camerei, ce suprinde personajele feminine într-o manieră care multora a părut degradantă: spectatorii descriu perspectiva regizorului ca fiind una ce privește femeile drept obiecte, și asta menţionează până și cronicile mai favorabile.

În Mektoub My Love, un tânăr scenarist din Paris, Amin, își petrece vara în orașul natal de pe malul Mării Mediterane. Acolo petrece timpul pe plajă și în baruri cu prietenii din copilărie. Iar privirea aceasta sexuală o are Amin atunci când îl surprinde pe Tom, un alt personaj, într-o postură erotică. Iar scenele erotice au un realism puternic, de genul care nu ne permite să confirmăm dacă sunt într-adevăr regizate sau reale”, scrie cronicarul Lee Marshall pentru ScreenDaily.

Exploreaza subiecte similare:

Abdellatif Kechiche, La Vie d'Adèle

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells