Actori readuşi la viaţă de computer

de Ştefan Dobroiu în 26 Mar 2015
Ce actori şi-au terminat filmele cu ajutorul efectelor speciale şi cum au făcut-o

Pe 3 aprilie se va lansa pe marile ecrane Furios şi iute 7, filmul care dă tonul blockbusterelor din 2015 (iată alte 13 producţii de calibru). Ştim deja că producătorii au avut nevoie de schimbarea scenariului şi de efecte speciale elaborate pentru a termina producţia după moartea starului seriei, Paul Walker, în noiembrie 2013. Iată în materialul de mai jos cum a fost posibil acest lucru, cine a realizat efectele speciale, ce alte staruri au suferit acelaşi tratament în trecut, dar şi ce drumuri deschid noile tehnologii folosite.

În cazul lui Furios şi iute 7, producţia a apelat la fraţii lui Walker, Caleb şi Cody, a căror asemănare cu actorul decedat a fost esenţială pentru filmarea scenelor lipsă cu acesta. Totodată, pentru terminarea lui Furious 7 au fost folosite şi scene deja filmate cu actorul la părţile anterioare ale seriei şi tăiate la montaj. Conform publicaţiei Variety, costul total al efectelor speciale necesare pentru a-l readuce la viaţă pe Walker s-a ridicat la aproximativ 50 de milioane de dolari, adăugaţi bugetului iniţial de 200 de milioane al blockbusterului aşteptat pe ecranele noastre cu începere din 3 aprilie.

Cei de la The Hollywood Reporter scriu că răspunzătoare de realizarea acestor efecte speciale specifice a fost compania Weta Digital, deţinută de Peter Jackson. Fără să dea foarte multe detalii despre aspectele tehnice şi despre diversele metode utilizate, publicaţia scrie că importanta contribuţie a Weta ne catapultează într-un viitor în care actorii vor putea fi recreaţi pe calculator fără ca cineva să îşi dea seama de vreo diferenţă între copie şi original.

O situaţie similară a avut loc în anul 1999, în timpul filmărilor la Gladiatorul lui Ridley Scott. Când actorul Oliver Reed şi-a aflat sfârşitul în urma unui atac de cord, compania The Mill, creatoarea efectelor speciale, a folosit filmări de la repetiţii sau de la alte secvenţe pentru a realiza o mască digitală, ataşată ulterior unei dubluri. "(Actorul) avea şi replici, prin urmare a trebuit să facem buzele să se mişte", a declarat Robin Shenfield, directorul The Mill, pentru The Hollywood Reporter. Şi serialul Clanul Soprano a înfruntat o problemă de producţie similară atunci când a murit Nancy Marchand, actriţa care o interpreta pe mama lui Tony Soprano.

Tehnologia s-a dezvoltat rapid în ultima vreme, aşa că în prezent este posibil să recreezi un actor numai cu ajutorul efectelor speciale. Conform The Hollywood Reporter, compania The Mill a realizat o reclamă Johnny Walker de 90 secunde cu Bruce Lee. "I-am recreat faţa cu ajutorul tehnologiei CGI şi apoi am animat-o, folosind fotografii ale actorului pentru referinţă", a spus Shenfield. Cel mai complicat aspect al acestei metode este reproducerea convingătoare a ochilor, a spus specialistul.

The Hollywood Reporter vorbeşte şi de blockbustere la începutul cărora actorii principali au fost scanaţi 3D pentru ca imaginea lor să fie folosită ulterior cât mai realist posibil la crearea efectelor speciale. A fost cazul lui Captain America: The Winter Soldier, iar metoda devine tot mai populară, existând şanse ca ea să fie folosită la realizarea oricărei producţii ce necesită folosirea anumitor efecte speciale.

Este clar faptul că Furious 7 a făcut un pas important pe tărâmul recreării virtuale a unor actori reali. Sperăm ca după premieră să apară mai multe detalii despre tehnologia folosită pentru resuscitarea cinematografică a lui Paul Walker.

Exploreaza subiecte similare:

Paul Walker, Oliver Reed, Nancy Marchand, The Sopranos, gladiator, Fast and Furious 7, Captain America: The Winter Soldier

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
XShadowX pe 26 martie 2015 10:22
Sunt curios daca se va vedea mari diferente sau va arata urat proiectia lui Paul Walker in Furious 7 ;)
cipescu pe 26 martie 2015 15:58
Stai tu linistit, ca daca O sa fie MULTE se VA vedea DIFERENTELE... ;))
flamura pe 30 martie 2015 22:31
bate saua sa priceapa calu...unii E prosti din fabrica..
danny_constantin pe 26 martie 2015 20:58
Este extraordinar ce se poate face in zilele noastre . Oricum diferente se vor vedea .
dragos_rmn pe 26 martie 2015 23:49
se va vedea vrei sa spui...
flamura pe 30 martie 2015 22:32
se vor vedea...ca ESTE multe dragos+mm
Asil pe 3 aprilie 2015 11:05
dragos, facea o gluma ! unii nu "are" simtul umorului !
Miiku pe 12 aprilie 2015 10:12
Destul de impresionant unde a ajuns tehnologia.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells