Previziune sumbră. „Mersul la cinema va înceta să mai existe”, spune David Cronenberg

de Gloria Sauciuc în 4 Sep 2018
Festivalul de Film de la Cannes este de doi ani în conflict cu gigantul streaming-ului live, Netflix, pe fondul refuzului platformei video de a susține cinematograful clasic

Regizorul american David Cronenberg, autorul unor clasice horror precum Dead Ringers/Inseparabilii (1988), The Fly/Musca (1986), Naked Lunch/Halucinatia (1991), a declarat în weekend, la Festivalul de Film de la Veneția, că „ecranele televizoarelor devin din ce în ce mai mari, așadar diferența dintre cinematograf și vizionarea acasă a filmelor a devenit nesemnificativă. Mersul la cinema va înceta să mai existe”.

Pe de altă parte, celebrul cineast e de părere că cinemaul însuși va supraviețui unor giganți care fac streaming, precum Netflix și Amazon, și că această etapă e doar un pas în evoluția lui. Cronenberg a declarat la Veneția că lucrează el însuși la o serie TV, despre care încă nu poate da detalii.

Regizorul cu origini canadiene a mai făcut o observație, citată de AFP, și anume că limbajul vizual folosit acum de regizori se îndepărtează stilistic de cel specific marelui ecran. „Regula era ca doar în televiziune să se folosească close-up-urile, nu și în filmele de cinema. Dar astăzi nu mai este cazul”.

În luna iulie, Cronenberg a spus studenților de la Universitatea din Toronto că streaming-ul „sfărâmă marele ecran în multe ecrane mici. Asta provoacă un mare stres tradiționaliștilor care au nostalgia filmului de cinema”.

Festivalul de Film de la Cannes a intrat într-un conflict puternic mediatizat cu Netflix în ultimii doi ani, pe fondul refuzului platformei video de a susține cinematograful clasic prin difuzarea filmelor sale în sălile franceze de cinema, notează ctvnews.ca. Aceasta este una dintre regulile stricte ale celebrului festival european - producțiile lansate în cadrul evenimentului să fie proiectate ulterior și în cinematografele locale. Această regulă, iniţiată în 2017, este o măsură prin care industria filmului vrea să limiteze influenţa tot mai mare a Netflix - companie care şi-a anunţat planurile de a finanţa cu 8 miliarde de dolari filme noi în cursul acestui an, comentează analiștii din industria de filmNetflix şi-a trimis anul trecut, la Cannes, primele două producţii, filmele Okja şi The Meyerowitz Stories, declanşând o reacţie acerbă din partea patronilor de cinematografe.

Mai mult, însuși directorul Festivalului de la Cannes, Thierry Fremaux, a declarat că orice film care doreşte să participe în competiţia de la Cannes va trebui să accepte a fi distribuit în sălile din Franţa. Inclusiv pentru Netflix, experienţa de la Cannes din 2017 nu a fost lipsită de incidente. Unii critici de film au huiduit sigla Netflix la proiecţii, filmul Okja a avut probleme tehnice, iar preşedintele juriului Pedrom Almodovar a opinat că Palme d'Or nu se cuvine unui film care nu are premiera în cinematografe...

Pe de altă parte, Amazon - rivalul Netflix - oferă filmele pe care le finanțează spre proiectare limitată la cinema, înainte de a le încărca pe propria platformă.

Exploreaza subiecte similare:

David Cronenberg, Dead Ringers, The Fly, Naked Lunch, Okja, The Meyerowitz Stories

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
lili22 pe 4 septembrie 2018 22:21
La noi a aparut fenomenul de mult....
carmen_angelus_romila pe 5 septembrie 2018 07:42
Este trist ceea ce afirma realizatorul de filme David Cronenberg, dar din pacate constatam si in realitate acest lucru, iar salvarea ar putea veni dintr-o implicare profunda al celor ce conduc si finanteaza destinul filmului in general.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells